پارس ناز پورتال

نکته های طلایی برای تازه نگه داشتن میوه ها

نکته های طلایی برای تازه نگه داشتن میوه ها

نکته های طلایی برای تازه نگه داشتن میوه ها 

برترین نکته هاي طلایی برای تازه نگهداشتن میوه ها و سبزی ها را برای شما داریم که می‌توانید در ادامه دیدن نمایید. تازه نگه داشتن میوه و سبزی ها مخصوصا در فصل تابستان یکی از ترفندهای مهم منزل داری هست. در این مطلب به شما میگوییم که هر میوه و سبزی را چطور باید تندرست و تازه نگه داری کنید.

 

تابستان فصلی دلچسب با خوراکی هاي لذیذ هست و اکثر مردم همه ي وقت یک ظرف پر از میوه هاي تازه روی میز خود دارند و از مزه فوق العاده انها لذت میبرند.اما یکی از ایراداتی که می‌توان به این فصل وارد کرد این هست که مواد خوراکی خیلی سریع فاسد و غیر قابل بهره گیری می‌شوند. گرچه شمار زیادی از ما با قرار دادن میوه و سبزی ها در یخچال یا نگه داری از انها دور از نور آفتاب و گرما کوشش میکنیم

 

تا حد امکان بر طول عمرشان بیفزائیم. اما در برخی موارد این راه حل پاسخگو نیست و باید دست به دامن ترفندهای کاربردی تر بشویم.

 

ترفندهایی برای تازه نگه داشتن میوه و سبزی ها برای مدت زمان طولانی
در همین راستا, ما در ادامه این مطلب روش نگه داری از 16 ماده خوراکی, میوه و سبزی ها را برایتان گزینه کرده ایم که کمک می‌کنند تا این مواد برای مدت طولانی تری تندرست و قابل بهره گیری باقی بمانند. اگر کنجکاو هستید تا با این ترفندهای آشنا شوید, ادامه این پست را از نظر بگذرانید.

 

تازه نگه داشتن خانواده بِری ها با سرکه و آب
سرکه سیب و آب را به نسبت یک به 10 با یکدیگر مخلوط کنید. انواع توت ها امثال توت فرنگی را در این محلول شست‌وشو داده و سپس آبکشی کنید. درون یک کاسه, یک ورقه کاغذ قرار دهید و میوه ها را درون آن بریزید. سپس آنها را در یخچال نگه داری نمائید. از آنجا که این محلول بسیار رقیق هست شما به هیچ عنوان متوجه مزه سرکه سیب نخواهید شد اما در عوض میوه برای زمان طولانی تری تندرست باقی خواهد ماند.

 

تازه نگه داشتن کرفس, بروکلی و کاهو با ورقه نازک آلومینیومی
این ترفند بسیار راحت هست: کلم بروکلی, کرفس یا کاهو را در یک لایه ورقه آلومینیومی نازک بچیپید. به این ترتیب, میتوانید آنها را ۲ تا ۳ هفته تندرست و تازه نگه دارید.

 

تازه نگه داشتن پنیر با کاغذ روغنی
اگر پنیر را درون یک لایه کاغذ روغنی بپیچید و سپس درون یک کاسه شیشه اي یا سرامیکی قرار دهید, برای مدت طولانی تری تندرست باقی خواهد ماند. هم‌چنین می‌توانید آن را درون یک کیسه پلاستیکی نیز بگذارید اما کمی آن را باز بگذارید. ترجیحا پنیر را در بخش گرم تر یخچال بگذارید. از دیگر روشهای تندرست نگه داشتن پنیر این هست که آن را رنده کرده و درون کیسه پلاستیکی در فریزر بگذارید.

 

تازه نگه داشتن زردآلو با تفکیک آنها از یکدیگر
برترین روش برای نگه داری زردآلو همانند هایي هست که به طور کامل نرسیده باشند و هیچ لکه و خراب‌شدگی هم نداشته باشند. برای این که همۀ انها تندرست بمانند بهتر هست میوه ها را از هم جدا کنید. برای این منظور میتوانید در کارتن هاي مخصوص تخم مرغ بهره گیری کنید.

 

یا برای اشغال فضای کمتر, هر شماره زردآلو را درون یک کاغذ روغنی بپیچید و سپس درون کاسه یا جعبه قرار دهید. زردآلو در دمای 10 تا 15 درجه سانتی گراد میرسند. همانند هاي رسیده را حتماً در یخچال نگه داری کنید.

 

تازه نگه داشتن پنیر دلمه شده با نمک یا شکر
پنیر دلمه شده را از درون پاکت بسته بندی درآورده, درون کاسه شیشه اي یا لعاب‌داری که در دارد, بریزید. سپس آن را درون یخچال نگه داری کنید. برای افزایش طول عمر آن بهتر هست 2 تا 3 حبه قند روی پنیرها قرار دهید.

 

اگر نمیخواهید آن را درون یخچال بگذارید, یک لایه پنیر درون یک کاسه استریل شده بریزید, پنیر دلمه شده را روی آن بریزید. در نهایت یک پارچه تمیز و روی آن یک شئی سنگین قرار دهید. بد نیست اشاره کنیم که پنیرهای دلمه شده ي کم چرب طول عمر بیشتری خواهند داشت.

 

تازه نگه داشتن انگور با طناب
برترین مکان برای نگه داری انگور در یخچال, در نزدیکی دیوار عقبی دستگاه هست. اما اگر میخواهید این میوه را بیرون از یخچال نگه داری کنید, بهتر هست روی طناب در یک مکان تاریک, خشک و خنک که هوا جریان دارد آویزان کنید. به این ترتیب تا یک ماه هم میتوان از این میوه نگه داری نمود.

 

تازه نگه داشتن زنجبیل با آب جوشیده یا کاغذ روغنی
اگر خواص زنجبیل برایتان مهم نیست و فقط می‌خواهید از مزه و عطر آن در غذاها یا نوشیدنی ها بهره بگیرید, آن را در فریزر نگه داری کنید. اما اگر می‌خواهید این ریشه خوراکی را برای زمان طولانی تازه نگه دارید, آن را کمی در برابر نور خورشید خشک کنید. سپس درون یک لایه کاغذ روغنی بپیچید و در یک مکان تاریک و خنک نگه دارید. روش دیگر برای تندرست نگه داشتن زنجبیل برای زمان طولانی, قرار دادن آن درون آب جوشیده و گذاشتن در یخچال هست.

 

تازه نگه داشتن پیازچه با بطری و فریزر
برترین روش برای نگه داری پیازچه در فریزر این هست که ابتدا آنها را برش دهید. سپس کمی خشک کنید. بعد درون بطری پلاستیکی بریزید و در پایان در فریزر بگذارید. اگر اینکار را درست انجام دهید, می‌توانید این گیاه بهاری را تا زمستان تازه حفظ کنید.

 

تازه نگه داشتن گوجه فرنگی با ساقه یا رو به بالا یا رو به پائین
گوجه فرنگی هاي کال را به صورتی که ساقه هاي آنها رو به پائین باشد در یک کیسه کاغذی یا یک جعبه گذاشته و در یک مکان خنک قرار دهید تا قرمز شوند. گوجه فرنگی هاي رسیده باید در دمای اتاق و به صورتی که ساقه هاي انها رو به بالا میباشند, نگه داری شوند. ترجیحا آن را طوری بچینید که با هم تماس نداشته باشند.

 

تازه نگه داشتن ماهی با یخ
ماهی را اگر درون یک جعبه یخ بگذارید, می‌توانید تا 2 الی 3 روز آن را تازه و تندرست نگه دارید.

 

تازه نگه داشتن سبزی ها با آب و کیسه پلاستیکی
برای این که بتوانید سبزی ها خود را برای مدت طولانی تری تازه نگهدارید, بهتر هست ساقه انها را درون یک ظرف آب گذاشته و روی برگ هایشان را نیز با کیسه پلاستیکی بپوشانید. همین طور دقت داشته باشید که آنها باید در یک مکان خنک قرار داشته باشند.

 

تازه نگه داشتن سیب با کاغذ و کشو
برای این که بتوانید سیب ها را به مدت 2 هفته تندرست و تازه نگه دارید, بهتر هست آنها را به صورت نشسته در کاغذ معمولی یا کاغذ پوستی «نه روزنامه» بپیچید. سپس به گونه اي که ساقه شان رو به بالاست, در یک مکان خنک و تاریک نگه داری کنید. تا حد امکان این میوه را در کنار سیب زمینی نگذارید.

 

تازه نگه داشتن قارچ با جعبه, کاسه یا کیسه کاغذی
این روش برای قارچ هاي جوان و تازه مفیدتر هست. آن را بشوئید و آبکش کنید تا آب جذب گوشت آن شود. یا می‌توانید آن را درون محلول آب نمک بریزید تا آلودگی هایش گرفته شود. قارچ ها را پس از شست‌وشو روی یک دستمال حوله اي بچینید و قسمت هاي سیاه و خراب شده را جدا کنید. پس از این که کاملا خشک شدند, آن را درون کیسه کاغذی, جعبه چوبی یا کاسه اي که یک لایه دستمال کاغذی درون آن هست گذاشته و در یخچال قرار دهید.

 

تازه نگه داشتن هندوانه با خاکستر, توری, شن, خزه یا حصیر
هندوانه در زیرزمین با دمای 2 درجه سانتی گراد بسیار مفید می‌ماند. اما برای این که طولانی تر این میوه را تازه و تندرست نگه دارید, بهتر هست درون یک پارچه پیچیده و سپس درون توری گذاشته و از دیوار آویزان کرده یا یک لایه حصیر بکشید و روی کابینت بگذارید. هم‌چنین میتوانید روی پوست هندوانه خاک بمالید. روش دیگر برای تازه ماندن هندوانه بهره گیری از خاکستر هست. به صورت کلی, هندوانه ها در گوشه هاي تاریک و خنک منزل تازه تر می مثل