پارس ناز پورتال

تامین جریان نقدی برای سرمایه گذاری

تامین جریان نقدی برای سرمایه گذاری

تامین جریان نقدی برای سرمایه گذاری 

برای انجام هر پروژه ای نیاز به پول است تا سرمایه گذاری انجام شود و تا زمانی که پروژه ما به سوددهی نرسد باید برای آن خرج کنیم. بنگاه های تجاری به مشتریان دائمی، فروش محصولات و خدمات، و مکانی برای کار و انباری برای ذخیره کالاهای فروخته شده نیازمندند، اما آن ها برای انجام دادن تمامی این امور به پول احتیاج دارند.

 

بنگاه های تجاری هرچه بیشتر کار کنند، به پول بیشتری هم نیاز دارند. راه اندازی یک بنگاه اقتصادی موفق مستلزم داشتن پول کافی برای ادامه حیات تا زمانی است که درآمدش از هزینه ها پیشی بگیرد.شما در این مسیر نیازمند تامین جریان نقدی مداوم و ثابت از منابع بسیار مختلف هستید.

 

مطالعه کتاب «اصول و فنون مدیریت مالی؛ راز کارآفرینی»، نخستین راهنمای جامع تامین مشکلات مالی، استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا، نوشته شهرام شکوری، به شما کمک می کند نوع پول مناسب برای کسب و کار خود را بیابید و در دام های متداول در این مسیر گیر نیفتید. در ادامه بخش هایی از این کتاب را مرور می کنیم.
تامین جریان نقدی برای سرمایه گذاریبرآورد مقدار پول مورد نیاز

از ابتدای کار مشخص کنید برای موفقیت در کسب و کار خود به چه میزان پول احتیاج دارید. اگر هزینه مبادلات تجاری تان بیش از توان شماست، بهتر است هرچه زودتر خبردار شوید؛ به این ترتیب می توانید در برنامه های خود تجدیدنظر کنید. پیش بینی میزان فروش به همراه برآوردی از هزینه های اولیه،

 

مانند فضای مورد نیاز برای تولید یا فروش، تهیه تجهیزات و هزینه های کارکنان، اولین گام برای ارزیابی درست از نیازهای مالی هستند.پیش بینی جریان نقدینگی مطمئن ترین راه برای برآورد میزان پول مورد نیاز روزانه است. بایدها و نبایدها در پیش بینی جریان نقدینگی شامل مواردی است که به آن اشاره ای می کنیم:

 

– مطمئن شوید برنامه های تان قابل باور باشند. این امر به آن معناست که باید نشان دهید برای فروش چه طرح هایی دارید.

 

– برنامه های خود را براساس واقعیات پایه ریزی کنید، نه بر مبنای حدسیات.

 

– فرضیات اصلی را که از برنامه های شما پشتیبانی می کنند توضیح دهید.

 

– توضیح دهید به واقعیت نپیوستن این فرضیات بر برنامه شما چه تاثیری خواهدگذاشت؛ برای مثال، اگر قرار است تا سه ماه آینده سه فروشنده استخدام کنید، اگر فقط بتوانید دو فروشنده مناسب و واجد شرایط را تا آن تاریخ پیدا کنید چه اتفاقی می افتد؟

 

– در پیش بینی های خود بهترین و بدترین اتفاقات و نیز محتمل ترین آن ها را در نظر بگیرید.

 

– اطمینان حاصل کنید که تمامی امور، مانند زبان های شغلی و خسارات ناشی از بی اعتباری در بازار، را در نظر گرفته اید؛ از همه مهم تر، اگر محصولات و خدمات شما عالی باشند و اگر با این حال افراد به سبب عملکرد غلط یکی از رقبای تان اعتماد خود را به بازار از دست بدهند، این بی اعتمادی دامن گیر شما نیز خواهدشد.

 

– اگر از اطلاعات تکمیلی برای طرح های خود استفاده می کنید حتما نام منبع آن اطلاعات را ذکر کنید.
تامین جریان نقدی برای سرمایه گذاری– امکان بروز عوامل فصل را فراموش نکنید. در مواقعی خاص از سال بیشتر بنگاه های تجاری تحت تاثیر مجموعه ای از حوادث هستند؛ فروش بستنی در زمستان کمتر از تابستان است، و فروش اسباب بازی در زمان نزدیک شدن به عید نوروز به اوج خود می رسد و همین طور مبادلات تجاری در تعطیلات نوروز پایین می آید؛

 

بنابراین به جای آنکه ارقام فروش سالانه شرکت خود را به 12 تقسیم کنید تا میانگین فروش را به دست آورید، لازم است تاثیر عوامل فصلی را نیز درنظر داشته باشید.

 

– عوامل اقتصادی، همچون توسعه یا رکود اقتصادی، یا افزایش یا کاهش نرخ سود و نرخ بیکاری، را نادیده نگیرید؛ اگر نرخ بیکاری پایین باشد، بر توان شما برای استخدام و میزان حقوق پرداختی تاثیر می گذارد.

 

– بدون در نظر گرفتن اقدامات خاصی که می تواند شما را به نتایج دلخواه هدایت کند، برنامه ریزی نکنید.

 

– فراموش نکنید برای بازبینی ارقام از فرد دیگری استفاده کنید؛ زیرا چشم شما به دلیل مشاهده زیاد اعداد و ارقام ذکر شده در طرح های تان به اشتباهات موجود در آن عادت می کند و اشتباهات را نمی بیند، اما یک نفر دیگر بیشتر می تواند غلط ها و اشتباهات برنامه را مشاهده کند.

 

بررسی وضعیت مالی

 به گزارش پارس ناز به طور حتم اولین مکان برای یافتن پول سرمایه گذاری جیب خودتان است. شاید پول نقد زیادی در دست نداشته باشید، اما احتمالا اموالی دارید که می توانید آن ها را به پول نقد تبدیل کنید یا از آن ها به عنوان تضمین دریافت وام استفاده کنید. کار را با جمع بندی اموال و تعهدات خود شروع کنید.

 

به احتمال زیاد، ارزشمندترین دارایی شما خانه، خودرو، بیمه عمر یا مستمری دوران بازنشستگی است. تعهدات شما بدهی هایی است که باید آن ها را پرداخت کنید.تفاوت میان اموال و بدهی ها را با فرض اینکه میزان ارزش اموال تان بیشتر از بدهی های تان باشد، دارایی خالص شما می نامند. درواقع، میزان دارایی های خالص شما حداکثر تضمینی است که می توانید برای دریافت پول از منابع خارجی بدهید.

 

سوال اساسی این است که تا چه حد خطرپذیر هستید و تا چه حد اطمینان دارید که کسب و کارتان با موفقیت همراه خواهدبود؟ هرچه بیشتر بتوانید از پول شخصی خود برای شروع به کار سرمایه گذاری کنید، بیشتر می توانید به روش دلخواه خود بنگاه تان را اداره کنید. هرچه بیشتر از منابع خارجی پول دریافت کرده باشید، بیشتر باید در قدرت و سود با دیگران سهیم شوید.
تامین جریان نقدی برای سرمایه گذاریحالا باید یک محاسبه ساده انجام دهید. برای پیش بینی جریان نقدینگی در بدترین حالت و تامین سرمایه در ابتدای کار به چه میزان پول نیاز دارید؟ چه میزان از پول خود را حاضرید و می توانید به سرمایه گذاری وارد کنید؟ تفاوت میان این ها میزان پولی است که سرمایه گذاران خارجی باید برای شما تامین کنند.

 

اگر این مبلغ بیشتر از دارایی خالص شما باشد، باید به دنبال سرمایه گذاران باشید. اگر این مبلغ کمتر از دارایی خالص شما باشد، احتمالا بانکداران بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما هستند.اگر پول نقد آزاد یا اموالی دارید که می توانید برای سرمایه گذاری از آن ها استفاده کنید اما نمی خواهید این کار را بکنید،

 

پس باید از خود بپرسید آیا ادامه چنین برنامه ای ارزشش را دارد یا خیر. مطمئن باشید از هر منبع خارجی که بخواهید تامین سرمایه کنید یا باید توجیه منطقی برای او داشته باشید یا سکوت کنید. عامل دیگری که باید در بررسی وضعیت مالی خود آن را مدنظر داشته باشید هزینه های آینده و متداول است.

 

شما باید در فراز و نشیب فعالیت تجاری خود به زندگی ادامه دهید؛ پس غذا و گرما و سقفی برای زندگی جزو هزینه های اساسی به شمار می روند.

 

تعیین بهترین منبع تامین سرمایه

انتخاب منبع خارجی مناسب برای تامین سرمایه تا حدی یک موضوع و اولویت شخصی به شمار می رود. یکی از وظایف شما در مدیریت امور مالی کسب و کارتان آن است که با منابع خارجی متعدد روابط خود را حفظ کنید. وظیفه مهم دیگر آن است که در نظر داشته باشید مناسب ترین منبع برای نیازهای خاص شما در هر لحظه کدام است.