پارس ناز پورتال

بهترین روش برای تبدیل موی خشک به صاف و نرم

مجموعه : نکات سلامت مو
بهترین روش برای تبدیل موی خشک به صاف و نرم

بهترین روش برای تبدیل موی خشک به صاف و نرم 

اگر می‌خواهید موی شما از حالت خشکی و بی حالت بودن به نرم و صاف تبدیل شود نگران نباشید از راه هاي زیر استفاده کنید. امروز میخواهم بشما یاد بدهم که چگونه مو هاي بی حالت و خشک رابه موهایی صاف، نرم و سالم تبدیل کنید. به خاطر داشته باشید این نکات همچنین کمک می‌کنند موها سریع تر رشد کنند پس اگر این چیزی است که به دنبالش هستید این 10 نکته را دنبال نمایید تا یکگام به هدفتان نزدیکتر شوید.

 

نکته شماره یک برای داشتن موهایی نرم و صاف

هرروز به مو هاي خود شامپو نزنید، این نکته را بارها گفتم اما همان‌ گونه سوالات زیادی درباره شستن موها دریافت می‌کنم ببینید، می‌توانید هرروز اگر میخواهید مو هاي خودرا بشویید اما این بدان معنا نیست که هرروز شامپو استفاده کنید پس پیشنهاد من این هست تنها زمانی که نیاز است

 

شامپو استفاده کنید. چون واقعا می‌تواند برای موها و پوست کفِ سر زننده باشد و می‌تواند تمام روغن هاي طبیعی که برای درخشندگی سالم مو نیاز دارید را از بین ببرد مخصوصا اگر شامپویی که دارید بدون سولفات نیست، بنابر این من چهار تا پنج مرتبه در هفته مو هاي خودرا می‌شویم اما تنها دو مرتبه یا شاید سه مرتبه شامپو می‌زنم.

 

در مواقع دیگر تنها از آب و نرم کننده استفاده می‌کنم اینکار را امتحان کنید و موهایتان بسیار سالم تر خواهد شد مخصوصا اگر مو هاي خشکی دارید.

 

نکته شماره دو برای داشتن موهایی نرم و صاف

خشن نباشید بعد از این که از حمام بیرون آمدید هنگام خشک کردن با حوله خشن نباشید فقط به آرامی خشک کنید یا در غیر این صورت مو هاي بسیاری را از دست میدهید چون موها وقتی خیس هستند بسیار شکننده ودر دسترس شکستگی هستند و بهمین دلیل وقتی موها خیس هستند انها را بُرس نکشید چون این بُرسی که اینجاست موها را میکشد و این خوب نیست بجای اینکار اگر وادار هستید می‌توانید از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید و اینکار را برایتان انجام می‌دهد.

 

نکته عدد سه برای داشتن موهایی نرم و صاف

وقتی موها هنوز خیس هستند به رخت خواب نروید چون شبها زیاد حرکت میکنیم و سرخود رابه بالش می مالید اینکار نیز باعث شکستگی میشود. اگر میخواهید آسیب رابه حداقل برسانید توصیه می‌کنم از یک بالش پنبه اي استفاده کنید این بالش ها بسیار نرمتر هستند و وقتی از این پهلو به آن پهلو می‌شوید زیاد باعث کشیدگی نمیشوند سعی کنید بهترین پوزیشن برای خواب را پیدا کنید.

 

نکته عدد چهار برای داشتن موهایی نرم و صاف

از کمی روغن آرگان استفاده کنید چیزی که من به روتینم اضافه می‌کنم و نمیتوانم بدون آن زندگی کنم روغن آرگان است. این روغن باعث میشود موهایم بویی عالی بدهند و باعث نرمی، درخشندگی و صافی اش می‌شود بنابر این حتی وقتی به مسافرت می‌روم یکی از این ها رابا خودم میبرم. این روغن بسیار به ترمیم مو خُره، کف سر و درمان شوره سر کمک می‌کند.

 

نکته عدد پنج برای داشتن موهایی نرم و صاف

مواظب لوازم حالت دهنده موی گرم باشید، به این دلیل می‌گویم که حرارت در واقع فیبرهای مو را تضعیف می‌کند روغن آرگان در واقع یک محافظ خوب در برابر حرارت است و یا میتوانید یک محصول ضد حرارت مانند این را بخرید.

بهترین روش برای تبدیل موی خشک به صاف و نرم

نکته عدد شش برای داشتن موهایی نرم و صاف

از رنگ کردن یا بلیچ کردن مو پرهیز کنید، این را می‌گویم چون برای مثال حاوی مواد شیمیایی مانند آمونیاک هستند که می‌توانند واقعا به موها آسیب برسانند و یا حتی پوست کف سر را خشک کنند. من فقط یکبار موهایم را رنگ کردم اما خیلی حواسم بود که قبل و بعدش چه کار کنم تا مطمئن شوم موهایم سالم میماند بنابر این اگر میخواهید اینکار را بکنید میتوانید انجامش دهید فقط مواظب باشید و تمام این نکات را دنبال نمایید.

 

نکته عدد هفت برای داشتن موهایی نرم و صاف

مواظب آسیب نور خورشید باشید وقتی بیرون میروید و یا برای مدت زمان طولانی زیر نور خورشید میمانید و سرتان واقعا داغ میشود حدس بزنید چه اتفاقی میوفتد؛

 

این اصلا برای پوست کفِ سرتان خوب نیست. بنابر این اگر می‌توانید برای مدتی در سایه بمانید در صورتی که می‌دانید برای مدت زمان طولانی بیرون خواهید ماند و یا اگر نمی توانستید سایه اي پیدا کنید و یا برای مدتی بیرون رفتید حداقل کلاه سر کنید تا از موها و پوست کف سر محافظت کنید.

 

نکته عدد هشت برای داشتن موهایی نرم و صاف

مو هاي خودرا اصلاح کنید، جدای کاری که میکنید موها فقط به خاطر روتین هاي روزانه آسیب زیادی میبینند اگر می‌خواهید رشد کنند فقط زمانی اصلاح کنید که مجبورید. هر سه ماه یا بیشتر اما اگر اینکار را نمیکنید به یاد داشته باشید هر چند هفته موها را اصلاح کنید چون باعث میشود از هر گونه موی آسیب دیده، شکسته یا مو خُره که نمی خواهیدشان آسان شوید.

 

نکته عدد نه برای داشتن موهایی نرم و صاف

یک ماسک موی خوب پیدا کنید، این کاری است که اخیرا خیلی بیشتر انجام می‌دهم و به حرفم خاطرجمعی کنید موهایم تا به حال حسی بهتر از این نداشتند ماسک هاي مختلفی هستند که می‌توانید امتحان کنید اما آنهایی که من پیشنهاد میکنم ماسک آووکادو چون بسیار طبیعی است و خیلی سالم همچنین ماسک روغن نارگیل که من هفته اي یکبار استفاده میکنم چون پوست کفِ سرم بسیار خشک است و این ماسک خیلی کمک میکند کافی است فقط روی موها قرارش دهید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس میتوانید بشوریدش.

 

نکته عدد ده برای داشتن موهایی نرم و صاف

ساده ترینشان است اجازه دهید موها نفس بکشند هر چند وقت یکبار هیچ کاری با موها نکنید نه واکسی نه ژلی نه پمادی آن گونه موها می‌توانند نفس بکشند و شما میتوانید آسوده باشید، به خاطر داشته باشید استرس در واقع برای موها خوب نیست بنابر این شما نمیخواهید دچار استرس شوید و همه ی موها را از دست دهید.

 

۱. از محصولات مرطوب کننده مو استفاده کنید . اگر مو هاي شما رطوبت کافی داشته باشد نرم میشود. وقتی شامپو و مرطوب کننده میخرید به دنبال محصولاتی باشید که مخصوص مو هاي خشک تهیه شده اند.

 

۲. حداقل هفته اي یکبار مو هاي خودرا شامپو کنید اما از شامپو کردن روزانه مو جدا” خودداری کنید. استفاده زیاد از شامپو باعث خشک شدن مو میشود . اگر باید هرروز موهایتان را بشوئید ، فقط از نرم کننده استفاده کنید.

 

۳. هنگام استفاده از نرم کننده بیشتر روی قسمتهای انتهای ساقه مو تمرکز کنید نه ریشه ها . قسمتهای انتهای مو پیرتر هستند و بیشتر در دسترس آسیب دیدگی خشکی قرار میگیرند .

 

۴. قسمتهایی که موخوره دارد را مرتبا” کوتاه کنید. برای کوتاه کردن موخوره ها هم میتوانید به آرایشگاه مراجعه کنید و هم می‌توانید خودتان بادقت آن ها را کوتاه کنید. بهتر است هر سه ماه یکبار ، یک سانت از پایین موهایتان را کوتاه کنید .

 

۵. از روبالشی ساتن و یا ابریشمی استفاده کنید. اینکار برای کسانی که مو هاي فر و یا خیلی خشک دارند خیلی مهم است. روبالشی هایي که از نسل کتان هستند رطوبت مو را جذب می‌کنند و باعث میشوند مو خشک تر و زبرتر شود.

 

۶. بجای ژل از موس یا کرم مو استفاده کنید. ژل حاوی الکل است و باعث خشک شدن مو می‌شود.