پارس ناز پورتال

انواع تبلیغات اینترنتی در سایت ها را بشناسید

انواع تبلیغات اینترنتی در سایت ها را بشناسید

انواع تبلیغات اینترنتی در سایت ها را بشناسید 

تبلیغات در سایت هاي اینترنتی این روزها با دقت به ضریب نفوذ بالای مردم در اینترنت کاملا تاثیرگذار هست و میتواند موفقیت به همراه داشته باشد.از آنجا که یکی از مهم ترین رکن هر کسب و کار تبلیغات هست و همین طور با گسترش فناوری در تمام زوایای زندگی فردی و شغلی افراد تبلیغات اینترنتی از اهمیت خاصی برخوردار هست در ادامه می‌توانید با ۱۰ نوع تبلیغات اینترنتی آشنا شوید.

 

۱. تبلیغات بنری

یک بنر حاوی متنی کوتاه یا تصویری گرافیکی هست که یک محصول یا سرویس را تبلیغ می کند. تبلیغات بنری جزئی از صفحه‌ي وب هست. این بنر، هایپرلینکی به وب‌سایت تبلیغ‌کننده ارائه می کند که وقتی کاربر روی آن کلیک می کند اطلاعاتی فراهم میکند و در این میان مراجعه‌کننده را متقاعد میکند خریدی انجام بدهد.

 

۲. تبلیغات پاپ آپ

تبلیغات پاپ آپ در پنجره‌ي خودش ظاهر می شود، و هنگامی نمایش داده می شود که کاربر صفحه‌ي وب را باز میکند یا می‌بندد. عموما، تبلیغات پاپ آپ بسیار آزاردهنده و اعصاب خردکن میباشند. تنظیمات درونی مرورگرها این امکان را فراهم میکنند که تبلیغات پاپ آپ را بلاک کنید.

 

۳. تبلیغات بینابینی

وقتی کاربر بر یک لینک به صفحه‌اي اخیر کلیک میکند، تبلیغات بینابینی در پنجره‌ي مرورگر باز میشود. تبلیغ پیش از آن‌که صفحه‌ي مورد نظر بارگذاری شود به مدت چند لحظه نمایش داده میشود. تعداد زیادی از تبلیغات بینابینی به صورت اتوماتیک بسته میشوند و فضا را برای باز شدن صفحه‌ي مورد نظر در این پنجره فراهم می کند.

 

۴. کوپن

شرکت‌هاي خاصی به اعضای‌شان کوپن تخفیف می دهند که می توانند پرینت کنند و هم به‌صورت آنلاین و هم آفلاین بهره گیری کنند. این کوپن‌ها مشتریان را به پس‌انداز پول و لذت بردن از تخفیف در زمان خرید تشویق میکنند. وقتی یک مشتری بر یک کوپن خاص کلیک کند، برای بازاریاب آسان هست تشخیص دهد مشتری به دنبال چه محصولی میگردد.

 

این کوپن‌ها به بازاریابان اجازه میدهد رفتار مشتری را رصد کنند. از آن‌جایی‌که کوپن‌هاي آنلاین به پس‌انداز کردن پول کمک می کنند مردم به آن‌ها علاقه دارند.

 

۵. برنامه‌ي امتیازدهی

وقتی مشتریان به‌صورت آنلاین محصولی خریداری میکنند، امتیاز به‌دست می‌آورند. وقتی امتیازات تکمیل شدند، از آن‌ها برای یک خرید در آینده بهره گیری میشود. ایده‌اي که در پشت این امتیازها وجود دارد این هست که مشتریان را به خریدهای بزرگتر تشویق کنند تا امتیازهای بیشتری بگیرند و از مزایای آن بهره ببرند.

 

۶. پرداخت به ازای بازدید

شرکت‌ها برای بازدید تبلیغات‌شان به مشتریان پول می دهند.

 

۷. تبادل بنر

 به گزارش پارس ناز تبادل مستقیم لینک را بین وب‌سایت‌ها شامل می شود. شرکت “الف” با نمایش بنر شرکت “ب” موافقت میکند، شرکت “ب” نیز در عوض با نمایش بنر شرکت “الف” به‌شکل یک لینک، موافقت میکند.

 

۸. ردیابی

پاسخ بازدیدکننده‌ي تبلیغات یا ایمیل را میتوان با قرار دادن فایل‌هاي کوچکی به‌نام “کوکی” در رایانه‌ي فرد بازدیدکننده ردیابی کرد. اینکار به تبلیغ‌کنندگان اجازه می دهد تا پیگیری کنند چه نوع مشتریانی به چه نوع تبلیغاتی پاسخ می دهند و بررسی کنند چه نوع پیشنهاداتی پاسخ‌هاي بهتری به همراه دارد.

 

۹. ایمیل

با بهره گیری از ایمیل می توان با کمترین هزینه به مخاطبانی در سطح جهانی دست یافت. ایمیل‌هاي اسپم «که درخواستی برای آن‌ها نبوده‌هست» پاسخ‌هاي منفی به دنبال دارند ولی ایمیل‌هاي درخواست‌شده مورد استقبال مشتریان قرار می گیرند. بازاریابی ایمیلی مزایای متعددی دارد ازجمله: دسترسی گسترده تر، مخاطبان تحصیل‌کرده و هدفمند، اهداف بی‌نظیر، برندسازی قدرتمند رسانه‌اي و فروش مستقیم.

 

۱۰. تبلیغات حاشیه‌اي

تبلیغات حاشیه‌اي تبلیغات باریک و بلندی میباشند که در سمت چپ یا راست صفحات وب ظاهر می شوند.