پارس ناز پورتال

بهترین تبلیغات محیطی تاثیرگذار روی مردم

بهترین تبلیغات محیطی تاثیرگذار روی مردم

برترین تبلیغات محیطی تاثیرگذار روی مردم 

مردم معمولا توجهشان به تبلیغات خلاقانه جلب می شود و هیچگاه با بی توجهی از کنار آن عبور نمی‌کنند، گرچه بوجود آوردن چنین تبلیغاتی هوشمندی بالایی هم می طلبد. تبلیغات محیطی یکی از قدرتمندترین و در عین حال قدیمی‌ترین روش‌هاي تبلیغاتی و از گروه تبلیغات سنتی هست. زیرا تبلیغات محیطی از عناصر فیزیکی برای جلب دقت بینندگان بهره گیری می کند.

 

بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلوهای تبلیغاتی، ایستگاههای اتوبوس و … جزو تبلیغات محیطی میباشند. از آنجایی که این تبلیغات در محل‌هاي پرتردد و شلوغ نصب می شود بینندگان حق انتخابی ندارند و قطعا با آن مواجه خواهند شد.بنابراین تبلیغات محیطی خوشگل میتواند دقت بییندگان را اکثر جلب کند. از این رو طراحی نقش به سزایی در موفقیت تبلیغات محیطی خواهد داشت.

 

یک طراحی خلاقانه منجر به ایجاد یک تبلیغات محیطی زیبا شده و مخاطبان را درگیر خود میکند. گرچه لازم به ذکر هست که تبلیغات محیطی نیز مثل هر روش دیگری مزایا و معایبی دارد که در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.
بهترین تبلیغات محیطی تاثیرگذار روی مردم

مزایای تبلیغات محیطی چیست ؟

به کمک تبلیغات محیطی زیبا می توانید به راحتی برند و محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنید. با افزایش میزان مواجهه با این تبلیغات فروش کالا نیز افزایش می‌یابد. زیرا تبلیغات محیطی هدفمند با تاثیرگذاری بر روی تصمیم‌گیری احساسی مشتریان، آن‌ها را ترغیب به خرید می کند. بنابراین میتوان گفت هر چه تبلیغات محیطی خوشگل‌تر و خلاقانه‌تر طراحی شود امکان افزایش فروش محصول مورد نظر نیز اکثر می شود.

 

معایب تبلیغات محیطی چیست ؟

برای موفقیت در حوزه تبلیغات محیطی باید زیر ساخت‌هاي مناسب آن وجود داشته باشد. زیرا در غیر این صورت اثر معکوسی خواهد داشت. بالا بودن قیمت و محدودیت اجرای آن نیز از دیگر معایب این روش تبلیغات هست.

 

مشابه‌هایي از تبلیغات محیطی زیبا

در سال ۲۰۰۸ شکلات کیت کت ایده‌ي خلاقانه‌اي برای تبلیغات محیطی خود اجرا کرد. برای این منظور نیز نیمکت‌هایي را به شکل این شکلات محبوب تهیه کرده و معابر عمومی قرار داد. بر روی این نیمکت‌ها اضافه بر اسم برند شکلات، شامل شعار تبلیغاتی این برند مشهور نیز بود. اجرای چنین ایده‌هاي خلاقانه‌اي باعث می شود دقت مردم به سمت این نیمکت‌ها جلب شده و در طولانی مدت سبب ماندگاری نام برند در ذهن مشتری می شود.
بهترین تبلیغات محیطی تاثیرگذار روی مردم

طراحی نیمکت به شکل شکلات کیت کت تبلیغات محیطی زیبا و خلاقانه این برند مشهور شکلات

 

شرکت IBM در سال ۲۰۱۳ ایده‌ي خلاقانه‌اي را در اساس‌ي تبلیغات محیطی اجرا کرد. هدف این طرح اجرای ایده‌هاي هوشمندی برای ایجاد شهر هوشمند بود. زیرا مردمی که در شهرهای بزرگ و شلوغ زندگی می کنند با مشکلات متعددی رو به رو میباشند. که نبود نیمکت یا جایی برای نشستن

 

در سطح شهر و نبود سراشیبی در پله‌هاي پیاده‌رو تنها یکی از این مشکلات هست. اجرای این ایده پیروز شد که بعضی از مشکلات مردمی راکه از معابر عبور میکنند از میان بردارد.
بهترین تبلیغات محیطی تاثیرگذار روی مردم

ایده خلاقانه شرکت IBM برای ایجاد شهر هوشمند با طراحی سراشیبی در پیاده‌روهای شهر برای تسهیل جا به جایی

بهترین تبلیغات محیطی تاثیرگذار روی مردمایده خلاقانه شرکت IBM برای ایجاد شهر هوشمند با طراحی نیمکت در سطح شهر

 

همانطور که قبلا نیز ذکر شد تبلیغات محیطی خوشگل میتواند تاثیر به سزایی در تغییر الگوی مصرف مخاطبان داشته باشد. آن چه که در عکس زیر می بینید ایده‌ي خلاقانه‌اي از تبلیغات محیطی برای هشدار دادن به مردم در مورد ضررها مصرف سیگار هست. برای این منظور سطل زباله‌اي به شکل چشم طراحی شده هست که نشان میدهد مصرف سیگار باعث تقلیل بینایی می شود.
بهترین تبلیغات محیطی تاثیرگذار روی مردم

مشابه‌اي از تبلیغات محیطی خلاقانه، برای هشدار ضررها مصرف سیگار که باعث تقلیل بینایی می شود.

 

در شکل زیر تبلیغات خلاقانه شرکت ساخت کننده رنگ coops paint را میبینید. این تبلیغات محیطی به گونه‌اي طراحی شده هست که گویی رنگ از بالای ساختمان به سمت پایین سرازیر شده هست. مطمئنا این نوع تبلیغات سبب جلب دقت مخاطب میشود. همین جلب دقت نیز سبب می شود که نام این برند بعنوان نخستین برند رنگ به ذهن مخاطبان برسد.

بهترین تبلیغات محیطی تاثیرگذار روی مردم

تبلیغات خلاقانه شرکت ساخت کننده رنگ coops paint