پارس ناز پورتال

تبلیغات موفق با استفاده از بازاریابی محتوا

تبلیغات موفق با استفاده از بازاریابی محتوا

تبلیغات موفق با استفاده از بازاریابی محتوا 

تبلیغات در اساس بازاریابی محتوا این روزها در تمام دنیا طرفداران بسیاری دارد زیرا اینگونه تبلیغات بسیار موفقیت آمیز هست. امروزه دنیای تبلیغات تغییر کرده هست و اگر چه تبلیغات آنلاین سهم زیادی دارد، شرکت‌ها و برندها نباید از تاثیرات تبلیغات محتوا محور غافل شوند. بر خلاف قبل دیگر پرداخت خرج در رسانه‌ها برای انجام تبلیغات نمیتواند

 

دقت مشتریان را جلب کند و برندها و شرکت‌ها اگر می خواهند در دنیای رقابت پیروز باشند باید به دنبال روش‌ها و استراتژی‌هاي اخیر باشند. تبلیغات محتوا محور یا تبلیغات محتوایی یکی از این روشهاست.

 

لزوم بهره گیری از تبلیغات محتوا محور

خرج‌ها و مزایای تبلیغات آنلاین

جدای از این بحث که تبلیغات آنلاین چقدر می تواند کارساز و خوب واقع شود مبحث مهم دیگریست که باید به آن پرداخته شود. به نظر میرسد برندهای هوشمند و پیروز برندهایی میباشند که بهره گیری از تبلیغات در رسانه‌هاي قدیمی و متداول با پرداخت خرج را رها کرده و به سراغ راه اندازی رسانه مخصوص به خود رفته‌اند.

 

این شرکت‌ها و برندها در این حالت میدانند باید درست بر روی چیزی تمرکز کنند که نظر مشتریانشان باشد: توصیه و توصیه، ارائه اطلاعات و سابقه برند و گاهی نیز ایجاد سرگرمی برای آنان. به عبارت دیگر، دنیای امروزی تبلیغات دیگر گفتگو کردن در مورد مشتری نیست، بلکه گفتگو کردن با مشتریسیت. این مفهوم، چیزی جز تبلیغات محتوا محور نیست.

 

جایگزین کردن رسانه‌هاي متداول با رسانه خصوصی توسط یک برند، از نظر اقتصادی نیز سبب میشود تا بودجه شرکت موثرتر و کارآمدتر صرف تبلیغات شود. اضافه بر این انجام تبلیغات با پرداخت خرج در رسانه‌ها چیزی بیش‌تر از صرفا اتلاف خرج هست.زیرا امروزه رسانه‌ها و وسایل رابطه جمعی به سرعت در حال تغییر هست

 

و اگر برندی بخواهد با پرداخت خرج از این رسانه‌ها برای تبلیغات خود بهره گیری کند، باید نیروی کاری و خرج بالایی صرف کند تا خود را با این تغییرات مطابقت داده و همواره به دنبال تازه ترین تکنولوژی یا بستر ارتباطی باشد.با این حال، علی رغم اینکه تبلیغات چندان و پرداخت خرج‌هاي گزاف برای تبلیغات در رسانه‌ها صرفا سبب موفقیت یک برند

 

یا فروش بالای یک محصول نیست، هنوز هم شرکت‌ها و برندهای بسیاری میباشند که تاکید دارند از این استراتژی برای موفقیت در بازار رقابت بهره گیری کنند.

 

۳ علت که شما را مجاب میکند بر روی تبلیغات محتوا محور سرمایه گذاری کنید

امروزه ارزش‌ها از سمت سرمایه گذاری و صرف خرج در رسانه‌هاي عمومی به سمت تبلیغات محتوا محور و مرتبط در رسانه‌ مخصوص هر برند تغییر یافته هست. اما شمار زیادی از شرکت‌ها و برندها هنوز با این تغییر کنار نیامده یا اهمیت آن در موفقیت را نادیده میگیرند.

 

امثال تبلیغات در رسانه‌هاي عمومی با صرف خرج، تبلیغات در رسانه مخصوص یک برند و ایجاد محتواهای مرتبط نیز استراتژی‌هاي خاص خود را دارد تا بتواند بر روی مخاطب تاثیرگذار باشد. اما فراموش نکنید اگر شما بتوانید نیازها و سلایق مشتریان خود را به خوبی بشناسید، سپس به ساخت محتوا بپردازید

 

و اعتماد و دقت آن‌ها را جلب کنید، رقابت را در دست گرفته‌اید و می توانید به انتظار موفقیت باشید. اگر هنوز هم نسبت به تبلیغات محتوا محور دچار شک و تردید هستید، سه علت مهم زیر را حتماً بازبینی کنید:

 

لزوم بهره گیری از تبلیغات محتوا محور

۱» رهبری منسجم‌تر

تبلیغات محتوا محور به شما این امکان را می دهد تا از همه ي فرصت‌هایي که برایتان پیش می آید، بهره گیری کنید.

 

اما فراموش نکنید انتشار محتوا، هدف خاص خود را دارد و انتشار محتوای بی هدف کارساز نیست.

 

برای فرآوری محتوای تخصصی از همکارانتان کمک بگیرید.

 

مشاهده نمایید مشتریان چه اطلاعاتی از شما می خواهند، سپس به کمک تیم خود محتواهای این چنینی منتشر کنید.

 

اگر پیروز شوید اعتماد مخاطبان را جلب کنید، مشتریان وفاداری در طول زمان پرورش خواهید داد.

 

۲» بهره گیری از نیروهای متخصص

در اساس فرآوری و انتشار محتوا معمولاً کارمندان تمام وقت انتخاب‌هاي مناسب‌تری میباشند، زیرا کار سختیست اگر شما بخواهید نیروهای زیادی را مدیریت کنید و آن‌ها را تعلیم دهید تا بعنوان صدای برند شما شناخته شوند. با این حال کار انتشار محتوا اگر چه ممکن هست در ابتدا کاری ساده به نظر برسد،

 

اما کاری تخصصیست و شما نیاز به بهره گیری از نظرات نویسندگان، بازاریابان و ادیتورهای باتجربه دارید. لذا، شما می توانید از این افراد به صورت پروژه محور در تیم خود بهره گیری کنید.برای اینکه بتوانید به برترین نحو از نویسندگان مهمان بهره گیری کنید، ابتدا باید مثل یک ناشر فکر کنید.

 

برنامه انتشاراتی شما به چه صورت هست؟

آیا ترجیح می دهید از محتواهای کوتاه بهره گیری کنید یا محتواهای طولانی؟

آیا تنها به پیش نویس آغاز محتواها نیاز دارید؟

یا از نویسندگان مهمان می خواهید یک کار نهایی شده به شما تحویل دهند؟

برای انتخاب نویسنده، به سراغ کسانی بروید که در حیطه کاری شما نیز دانش و معلومات کافی دارند.

این افراد میتوانند محصول شما را از زوایای جدیدی بررسی کنند و دقت مخاطبان را جلب کنند.

 

۳» خرج‌هاي جانبی کم‌تر

با در نظر گرفتن استانداردها و پروتکل‌هاي مناسب برای انتشار محتوا، شما می توانید از نویسندگان جوان بسیاری که مستعد رشد و شکوفایی میباشند، بهره گیری کنید. بررسی‌ها و تجارب نشان می دهد اگر شما بتوانید مسیر درست را برای نویسندگان خود مشخص کنید نویسندگان جوان بسیار خلاق‌تر و باانگیزه‌تر از نویسندگان

 

میانسال و باتجربه میباشند. این نویسندگان هم‌چنین میتوانند با روحیه مثبت و خلاقی که دارند، فضای کاری شرکت شما را در جهت مثبت تغییر دهند.یادتان نرود برای پرداخت مبلغ کمتر، به سراغ هر نویسنده‌اي نروید.

 

نویسندگان جوانی به درد شما می خورند که انگیزه کافی برای کار و ترقی داشته باشند.کافیست آن ها را تحت نظر نویسنده باتجربه‌اي قرار دهید تا، هم از خلاقیت و هم از تجربه انها بهره گیری کنید.

 

جمع بندی

بهره گیری از محتواهای مرتبط به برندها اجازه میدهد از فرصت‌هاي منحصر به فردی که برای آن‌ها پیش می آید بهره گیری کنند.

 

تبلیغات محتوا محور، باعث معرفی دهان به دهان برند شما می شود.

 

در واقع مشتریانتان صرفا تبلیغ شما را نمیکنند بلکه اطلاعات جالبی از شما را در اختیار دیگران قرار دهند.

 

انتشار محتوا سبب می شود مشتریان و مخاطبان شما را شناخته و به شما اعتماد کنند.