پارس ناز پورتال

درباره تبلیغات کلیکی چه می دانید؟

درباره تبلیغات کلیکی چه می دانید؟

درباره تبلیغات کلیکی چه می دانید؟ 

تبلیغات کلیکی پرداخت هزینه بـه ازای هربار کلیک اسـت کـه برای وبسایت ها کاربرد بسیاری دارد و درآمد خوبی را برای آنها ایجاد می کند. تبلیغات کلیکی یا بـه اصطلاح PPC کـه از عبارت Pay Per Click گرفته شده اسـت در واقع پرداخت مبلغی بـه‌ ازای هر کلیک اسـت. این تبلیغات با عنوان‌ دیگری مانند «Cost Per Click» نیز شناخته میشود.

 

افراد مختلف با استفاده از اینکار میتوانند درآمدی روزانه برای خود داشته باشند. در اصل آن دسته از تبلیغاتی کـه بـه ازای هر کلیکی بر روی تبلیغ از بودجه تبلیغ کننده کم میشود را تبلیغات کلیکی می گویند.

 

تبلیغات کلیکی چیست؟

PPC در واقع نوعی روش تبلیغات اینترنتی اسـت کـه وبسایت هاي مختلف مانند موتورهای جست‌وجو و سایت هاي تبلیغاتی آنرا ارائه میدهند. دراین روش بنر و یا متن تبلیغات آگهی دهندگان در وبسایت هاي پذیرنده بـه نمایش در می آید و آگهی دهنده باید بر اساس تعداد کاربری کـه بر روی بنر یا متن کلیک کرده اسـت

 

مبلغی را پرداخت کند. مجری انحصاری این نوع از تبلیغ ها آژانس هاي تبلیغاتی بوده کـه واسطی بین نمایش دهنده ها و تبلیغ دهنده ها می‌باشند.تبلیغ کنندگان پیشنهادات را بر روی کلمات کلیدی یا عباراتی کـه فکر می کنند مخاطبان در قسمت جست‌وجو برای پیدا کردن یک محصول خاص آنها را تایپ می کنند، قرار می دهند.

 

هنگامیکه کاربر دریک متن جست‌وجو کلمات کلیدی تبلیغ و یا کلمات مرتبط با آنرا تایپ می کند و یا از سایتی بازدید می کند کـه محتوای آن با کلمات کلیدی تبلیغ در ارتباط اسـت ممکن اسـت تبلیغات PPC ظاهر شوند. در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، این تبلیغات در سمت راست صفحه و یا جز رتبه هاي اول تا سوم رتبه بندی صفحه اول نتایج قرار میگیرد.

 

در انواع دیگر وبسایت ها، تبلیغات PPC ممکن اسـت در محلی کـه طراح سایت تعیین کرده اسـت کـه بیشتر بـه نفع سایت و تبلیغ کننده خواهد بود قرار بگیرد.

 

تبلیغات بر اساس نرخ ثابت یا Flat Rate PPC

مدل تبلیغات بر اساس نرخ ثابت بدین صورت اسـت کـه وب‌سایت‌ها «نماش دهندگان آگهی» نرخ مشخص و تعیین شده‌اي رابه ازای هر کلیک مشخص کرده و بر اساس آن قیمت هزینه تبلیغات ارزیابی خواهد گردید. روش قیمت گذاری با میزان اهمیت و تقاضای کلیدواژه مورد نظر رابطه مستقیم دارد.

 

بـه این صورت کـه بـه ازای اهمیت کلیدواژه قیمت آن نیز افزایش مییابد. از عوامل تاثیرگذار دیگر در روش تبلیغات براساس نرخ ثابت تخصصی بودن سایت مورد نظر اسـت کـه قیمت کلیک را افزایش می دهد.

 

تفاوت تبلیغات بر اساس کلیک با جستجوهای معمولی در چیست؟

برای فرق قائل شدن بین تبلیغات PPC با نتایج جستجوی طبیعی نمایش داده شده در صفحه، موتورهای جست‌وجو اغلب تبلیغات PPC را تحت عنوان تبلیغات حمایتی «Sponsored Ads» یا لینک حمایت شده «Sponsored Links» قرار می دهند. بطور کلی، تبلیغات PPC برای کاربران وب و تبلیغ کنندگان بطور یکسان مفید میباشد.

 

اصطلاح دیگری کـه در تبلیغاتی بکار برده میشود نمایش «Impression» اسـت بدین معنی کـه تعداد شمارش نمایش کلید واژه کـه بـه ازای جست‌وجو کلید واژه ها ارزیابی و دیده میشوند.

 

Google adwords چگونه عمل می کند؟

Google adwords فرم تبلیغاتی آنلاین اجرا شده توسط گوگل اسـت کـه بشما اجازه می دهد تا برای نشان دادن آگهی هاي تبلیغاتی برای کسب و کار خود در موتورهای جست‌وجو گوگل سرمایه گذاری کنید. تبلیغات کلیکی گوگل، در واقع نوعی از آگهی تبلیغاتی متنی اسـت کـه شـما مبلغ روزانه و کلمات کلیدی را مشخص می کنید ،

 

گوگل آگهی شـما را در بالای همه ی جست‌وجو ها نمایش داده و بـه ازای هر کلیک مبلغی را از هزینه شـما بابت تبلیغات کلیکی کسر خواهد کرد. Adwords بعنوان یک وسیله تبلیغاتی مبتنی بر وب شناخته می شود زیرا کلمات کلیدی اي را اتخاذ میکند کـه می توانند تبلیغ را دقیقا بـه کاربران وب اي کـه بـه دنبال اطلاعات درباره یک سرویس یا محصول خاصی هستند ارائه کند.

 

مزایای تبلیغات بر اساس کلیک

تبلیغات کلیکی یکی از با صرفه ترین نوع تبلیغات بوده کـه برای تبلیغ دهنده ها کاملا بـه صرفه بوده و هر یک از تبلیغ دهنده ها فقط بـه ازای کلیک هاي انجام شده بر روی تبلیغ، هزینه پرداخت می کنند. این تبلیغات کلیکی برای همه ی مدیران کسب و کارها و بـه خصوص مدیران کسب و کارهای کوچک کـه توان مالی پایینی برخوردار هستند مناسب میباشد.

 

امکانات بسیار زیاد موجود در پنل آژانس هاي تبلیغاتی، اطلاعات بسیار زیادی را درباره کمپین تبلیغاتی کلیکی تعریف شده را در اختیار تبلیغ دهنده ها قرار می دهد. کاربران باتوجه بـه این اطلاعات می توانند بـه درستی تعداد، نوع و … کلیک ها را آنالیز کنند.

 

معایب تبلیغات کلیکی

دراین نوع تبلیغات، وجود کلیک هاي دزدی یا تقلبی همواره وجود داشته و نمیتوان گفت کـه سیستم سخت افزاری و نرم افزاری یک آژانس تبلیغاتی می تواند تمامی این کلیک هاي تقلبی را تشخیص داده و هزینه همه ی آنها رابه تبلیغ دهنده ها بازگرداند. هرچند کـه آژانس هاي تبلیغاتی بـه مرور زمان توانسته اند

 

سیستم ضدتقلب وبسایت خودرا تقویت کرده و هم چنین تجربه نیروهای موجود دراین وبسایت ها در مقایسه با قبل بسیار بیشتر شده اسـت.‌کلیک‌هاي تقلبی و جعلی اساسی ترین مشکل تبلیغات بر اساس کلیک هستند کـه می تواند بودجه کمپین تبلیغاتی شـما را کاملا از بین ببرد.

 

هم چنین برنامه نویسی سایت‌هاي آژانس‌هاي تبلیغاتی بر اساس سود این آژانش‌ها نوشته و طراحی شده‌اند. کلیک‌ها می توانند توسط ربات‌ها انجام گیرند ودر آخر بنظر نمیرسد این روش روش تبلیغاتی مناسبی برای محصولات باشد

 

روش تشخیص کلیک‌هاي جعلی در تبلیغ‌هاي کلیکی

برای تشخیص کلیک هاي تقلبی در تبلیغات کلیکی از روشهای مختلفی استفاده می شود، مانند نظارت درصد نمایش تبلیغات بـه نسبت تعداد کلیک هاي انجام شده کـه بـه آن CTR یا Click Through Rate بـه معنی تعداد دفعات کلیک بر روی آگهی بـه تعداد دفعات نمایش آن گفته می شود.روش دیگر شناسایی کلیک هاي تقلبی، تشخیص ربات هاي کلیک کننده میباشد.

 

جهت تبلیغات اینترنتی در سایت پارس ناز و مشاوره میتوانید با مـا در ارتباط باشید.

 

پورتال جامع سایت پارس ناز با چندین سال تجربه و آمار بازدید بالا آماده انجام کارهای تبلیغاتی شـما میباشد. موقعیتی بسیار مناسب برای تبلیغات ، کالا – سایت و… برای شـما عزیزان باشد جهت اطلاعات کامل با مـا در تماس باشید.

 

تماس با مـا از طریق ایمیل : parsnaz.ir@gmail.com

 

شماره تماس : 09138200931

میلاد متقی

 

جهت مشاهده پلن هاي تبلیغاتی مـا اینجا کلیک نمایید