پارس ناز پورتال

تجهیز کارگاه های عمرانی با خرید کانکس

تجهیز کارگاه های عمرانی با خرید کانکس

تجهیز کارگاه های عمرانی با خرید بهترین کانکس ها

همواره اولین گام برای شروع یک عملیات عمرانی مرحله تجهیز کارگاه بوده که در آن اقدام به تهیه ماشین آلات و ابزار های مورد نیاز و همچنین ایجاد بستری ایمن برای شروع فعالیت می باشد. در این مرحله تهیه و محیا نمودن دفتر مهندسین و محل استراحت نیروی انسانی فعال در پروژه نیز یکی از این فعالیت ها بوده که می بایست در ابتدا برای آن اقدام نمود

 

که امروزه این کار با استفاده از کانکس و سازه های پیش ساخته کارگاهی که قابلیت جابجایی دارند صورت می گیرد. در این مطلب نکاتی در باره نحوه انتخاب و خرید این سازه ها برای استفاده در کارگاه های ساختمانی آورده شده تا مهندسان پروژه ها بتوانند با مراجعه به این مطلب به عنوان راهنما از آن استفاده کنند.

 

انتخاب کانکس متناسب با نیاز کارگاه

در ابتدا و قبل از اقدام به خرید می بایست نکات مهمی از جمله ابعاد استاندارد کانکس برای اینکه بعدا در هنگام حمل و جابجایی با مشکلات و محدودیت های ابعادی روبرو نشوید می بایست مد نظر قرار داده شود.نکته بعدی در هنگام خرید کانکس توجه به تعداد سرانه نیروی انسانی مستقر در پروژه بوده که می بایست فضای کافی برای تمامی پرسنل از طریق این سازه ها تامین گردد.

تجهیز کارگاه های عمرانی با خرید کانکس

همچنین توجه به شرایط آب و هوایی منطقه در تعیین نوع سازه و نوع عایق جداره های آنها بسیار اهمیت داشته چرا که این سازه ها متناسب با آب و هوای مختلف دارای گونه های مختلفی از انظر عایق جداره ها و سقف می باشند.

 

چرا از کانکس برای تجهیز کارگاه استفاده می شود؟

پاسخ این پرسش مزایای زیادی است که در این روش نسبت به روش های مشابه دیگر وجود داشته که مهمترین آنها صرفه جویی در زمان و هزینه ها می باشد. در پروژه های عمرانی زمان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بازگشت سریع سرمایه و همچنین به بهره برداری رسیدن هرچه سریع تر پروژه برابر با سود می باشد.

 

از این رو تهیه و نصب کانکس به دلیل پیش ساخته بودن زمان بسیار کمی را طلب کرده ضمن اینکه دارای استانداردهای پهداشتی و کیفیت مطلوبی بوده و مانند سازه های موقت که در گذشته با مصالح ساختمانی ساخته می شدند ، نیازی نیست که در پایان آنها را تخریب کنیم و به راحتی می توان آنها را به پروژه بعدی منتقل و مجددا مورد بهره برداری قرار داد.

تجهیز کارگاه های عمرانی با خرید کانکس

دسته بندی کانکس کارگاهی از نظر نوع کاربری

در یک کارگاه ساختمانی به مانند یک مجموعه کوچک کاربری های مختلفی در هنگامی که تعدادی نیروی کار در آن مستقر می شوند به وجود می آید که متناسب با آن انواع کانکس کارگاهی نیز توسط طراحان و تولید کنندگان کانکس راکو به وجود آمده است.

 

مهمترین این سازه ها عبارتند از نوع های دفتری و اداری که در واقع محل ترسیم نقشه یا نقشه خوانی بوده ، اسکان نیروها به عنوان خوابگاه ، کانکس های کارگاهی سرویس بهداشتی ، آشپز خانه و سالن غذا خوری و هم چنین کیوسک های نگهبانی جهت نصب در قسمت ورودی مجموعه. نوع های دیگری مانند تعمیرگاه و انبار نیز گاها در این موارد مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیز کارگاه های عمرانی با خرید کانکس

شرایط حمل و نصب کانکس کارگاهی

بطور عمومی این سازه ها با جرثقیل بارگیری و با تریلی های کفی دار حمل می شوند که بسته به ابعاد و وزن سازه می بایست جرثقیل مناسبی انتخاب نمود. اما مهمترین نکته در آن ابعاد سازه بوده که حداکثر طول کانکس کارگاهی دوازده متر و عرض استاندارد آن دو و نیم متر بوده و پیشنهاد می شود در صورت امکان فقط از ابعاد استاندارد استفاده نمائید چرا که در غیر این صورت در هنگام جابجایی نیاز به اخذ مجوز های حمل بار ترافیکی خواهید بود.

تجهیز کارگاه های عمرانی با خرید کانکس

پس از انتقال به محل حتما سازه را در یک سطح مسطح برای جلوگیری از واژگونی قرار دهید و اگر امکان دارد آن را از قسمت شاسی مهار نمائید. در صورتی که سازه را در ارتفاع قرار داده اید حتمان از نحوه صحیح اتصال شاسی سازه به استراکچری که برای آن در نظر گرفته اید مطمئن شوید تا در هنگام ظوفان سازه واژگون و حادثه آفرین نشود.