پارس ناز پورتال

تحصیل در استرالیا (مهم ترین نکات درباره تحصیل در کشور استرالیا)

تحصیل در استرالیا (مهم ترین نکات درباره تحصیل در کشور استرالیا)

تحصیل در استرالیا

استرالیا علاوه بر این که یک مقصد عالی برای مهاجرت و زندگی است برای تحصیل نیز بسیار ایده آل محسوب می‎شود. البته تحصیل در استرالیا با توجه به تنوع کلاس های درسی در این کشور (22 هزار عدد) و وجود 1100 کالج و دانشگاه در این کشور جای تعجب ندارد. با توجه به کیفیت دانشگاه ها، سالانه درخواست های مکرری نیز برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا به اداره مهاجرت این کشور نیز ارسال می شود.

 

یکی از نکات قابل توجه در مورد استرالیا این است که این کشور بعد از انگلیس و آمریکا سومین جایگاه از نظر بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را دارد که با توجه به جمعیت این کشور (در حدود 24 میلیون نفر) جالب است.در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا، 7 عدد از دانشگاه های استرالیا دیده می شود و 5 شهر این کشور در بین 30 شهر برتر دنیا برای تحصیل قرار می گیرند.

 

تمامی این آمار نشان می دهند تحصیل در استرالیا یا حتی ادامه تحصیل در این کشور یکی از آرزوهای افراد و مانند یک بهشت است. البته مواردی مانند مقرون به صرفه بودن، کیفیت بالای زندگی و نرخ پایین بیکاری در این کشور در این قضیه بی تاثیر نیست. از طرفی این کشور در سیستم رتبه بندی دانشگاه های ملی جهان توانسته است بالاتر از کشورهایی مانند آلمان و ژاپن جایگاه هشتم را به خود اختصاص دهد.

 

کشور استرالیا با جذب و آموزش تقریبا 2.5 میلیون دانشجو و محصل از بخش های مختلف جهان، توانسته است استعداد ها و قابلیت های بی شماری پرورش دهد. دانشجویان دانشگاه های این کشور توانسته اند اختراعات به یادماندنی در زمینه های گوناگون مانند پنیسیلین، سونوگرافی، سمعک، اینترنت بی سیم، جعبه سیاه هواپیما ثبت کنند و به دست آوردن 15 جایزه نوبل کیفیت بالای سیستم دانشگاهی این کشور را نشان می دهد.

 

حتی اگر قصد ادامه تحصیل در استرالیا را داشته باشید مواردی مانند سطح پایین هزینه های زندگی در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته مانند انگلستان شما را بیشتر از قبل مصمم می کند. البته توجه کنید زندگی در شهرهای بزرگ این کشور مانند ملبون و سیدنی، به سرمایه اولیه بیشتری نیاز دارد.  از جمله مزایای دیگر تحصیل در استرالیا قابلیت کار به مقدار 24 ساعت در هفته از همان ابتدای شروع دوران تحصیل است. علاوه بر این دانشجویان می توانند به هر مقداری بخواهند در تعطیلات کار کنند.

 

یعنی فردی که ویزای تحصیلی استرالیا را می گیرد می تواند در کنار تحصیل هزینه های خود را تامین کند. دولت استرالیا یک امتیاز دیگر به متقاضیان ویزای تحصیلی می دهد و آن امکان درخواست ویزا برای همسر و فرزندان مجرد وابسته به فرد است. همسر فرد دانشجو اجازه دارد هفته ای 20 ساعت کار کند ولی این مقدار حتی در تعطیلات نمی تواند بیشتر شود. دولت استرالیا سالیانه برای دانشجویان 200 میلیون دلار بورسیه دولتی در نظر می گیرد که البته مقدار و شرایط آن با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه فرق دارد.

تحصیل در استرالیا (مهم ترین نکات درباره تحصیل در کشور استرالیا)

البته باید بگوییم پرونده افراد متقاضی برای ادامه تحصیل در استرالیا و یا شروع آن با توجه به شرایط او در نظر گرفته می شود. بدون شک حساس ترین قسمت گرفتن ویزای دانشجویی، بررسی وضعیت متقاضی براساس جدول ریسک مهاجرت به استرالیا است.

 

طبق این جدول، ایرانیان بالاترین درجه ریسک (3) را دارند و درخواست فرد با دقت بیشتری بررسی می شود. او باید با ارائه اسناد و مدارک مالی، توانایی تمکن مالی خود برای زندگی در حین تحصیل و هزینه بازگشت به کشورش را ثابت کند. 

 

برای اثبات توانایی مالی برای تحصیل و زندگی باید پرینت 3 ماه آخر حساب بانکی خود را ارائه دهید.متقاضیان ویزای تحصیلی استرالیا می توانند در یکی از سطوح زیر تحصیل کنند:

 

Associated Diploma: فرد با دو سال تحصیل همراه با کارآموزی می تواند این مدرک را بگیرد که تحت پوشش دوره های فنی و حرفه ای استرالیا (TAFE) است.

 

Diploma: فرد با سه سال تحصیل پس از دیپلم دبیرستان همراه با کارآموزی می تواند این مدرک را بگیرد. این دوره همچنین تحت پوشش TAFE است.

 

Bachelor: فرد پس از دیپلم دبیرستان پس از حداقل 3 یا 4 سال می تواند این مدرک را بگیرد.

 

(Post Graduate Certificate (PGC: دوره آن یک نیم سال پس از کارشناسی است.

 

(Post Graduate Diploma (PGD: دوره این مدرک دو نیم سال پس از کارشناسی است.

 

Bachelor Honours Degree: فرد پس از دیپلم دبیرستان می تواند با گذراندن حداقل 4 تا 5 سال این مدرک را بگیرد و بعد از آن بدون گذراندن دوره Master، برای دریافت مدرک Ph.D اقدام کنند.

 

Master: فرد برای گرفتن این مدرک و ورود به این دوره نیاز به شرکت در امتحان مقدماتی ندارد بلکه نمره های دوره Bachelor و معرف ها روی پذیرش او تاثیر می گذارند.

 

مدت زمان این دوره به دوره Bachelor بستگی دارد. به عنوان مثال پس از دوره سه یا چهار ساله Bachelor به ترتیب به دو و سه سال تحصیل تمام وقت نیاز است. البته باید توجه کنید تحصیل در بعضی از رشته ها مانند شیلات در دوره Master تا سه سال طول می کشد.

 

Ph.D: معمولا دوره دکتری یک دوره پژوهشی محسوب می شود و باید طی آن فرد متقاضی یک موضوع جدید در رشته مربوطه ارائه دهد. اما باید بگوییم در بعضی از کالج ها فرد برای آغاز دوره دکتری باید یک دوره Qualifying را سپری کند و بعد از آن دوره پژوهش با حداقل زمان 3 سال شروع می شود.

تحصیل در استرالیا (مهم ترین نکات درباره تحصیل در کشور استرالیا)

مخارج لازم برای تحصیل در استرالیا به صورت زیر است :

 

* مخارج تحصیلی برای دو سال که به هزینه دانشگاه بستگی دارد.

* 2500 دلار استرالیا برای خرید بلیط رفت و برگشت

* 18650 دلار استرالیا برای مخارج سالیانه زندگی

* مدارک انجام آزمایش های پزشکی

* تحویل مدرک زبانی معتبر براساس نمره لازم برای ورود به دانشگاه مورد نظر

* تطابق سن و مقطع تحصیلی مورد نظر

 

یکی از نکات مهم پیش از صدور ویزای تحصیلی پرداخت هزینه بیمه تحصیلی است که در این کشور بیمه اجباری محسوب می شود. بیمه دانشجویی را دانشگاه مقصد صادر می کند و فرد تنها باید هزینه را بپردازد. مقدار آن برای افراد با توجه به وضعیت تاهل فرق دارد.

 

اگر می‎ خواهید ویزای تحصیلی استرالیا را بگیرید باید مدارک زیر را تحویل دهید:

 

* اصل پاسپورت متقاضی و همراهان

* اصل شناسنامه متقاضی و همراهان

* اصل و ترجمه سند ازدواج (در صورت متاهل بودن)

* اصل و ترجمه رسمی مدرک تحصیلی و ریز نمرات متقاضی و همراهان

* نامه سوابق کاری و تحصیلی (به صورت رزومه) متقاضی و همراهان

* اصل مدرک آیلس یا دیگر آزمون های معتبر.

 

گروه وکلای مهاجرتی پاسارگاد می تواند در تمام مراحل اخذ ویزای دانشجویی استرالیا در کنار شما باشد .