پارس ناز پورتال

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

مجموعه : اخبار سینما
ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد 

بعضی از فیلم های ترسناک چنان وحشت در دل افراد ایجاد میکنند که پیشنهاد می‌شود هر شخصی سراغ آنها نرود چون ممکن هست خواب از چشمان شما بگیرند. چه وجود زندگی خارج از سیاره ي زمین را باور بکنید و چه نکنید، فکر کردن به زندگی در خارج از کره ي زمین نیز لرزه بر اندام شما خواهد انداخت. فیلمهای مربوط به موجودات فضایی با داستان هاي کابوس گونه و سناریوهای «چه می شد اگر» بیش از پیش بر ترس ما از ناشناخته افزوده اند.

 

ما انسان ها از بحث در مورد وجود موجودات فضایی خسته شده و بر این باوریم که در صورت وجود چنین موجوداتی تماسشان با ما صلح آمیز و بدون اتفاقات ناگوار نخواهد بود. در نتیجه وقتی اسم موجودات فضایی می‌آید به ربودن انسان ها توسط این موجودات و انجام آزمایش هاي دردناک روی قربانیان و تغییر ظاهر آنها فکر کرده و این موضوع بر ترس ما از موجودات فضایی و انگیزه هاي پنهان انها می افزاید.

 

در دهه ي ۱۹۸۰ فیلمهای ژانر ترسناک زیادی به مقوله ي ورود موجودات فضایی به زمین پرداختند که از مشهور ترین انها میتوان به فیلم «بیگانه» «Alien» به کارگردانی ریدلی اسکات اشاره کرد. تاکنون ۶ فیلم دیگر نیز در دنباله ي این فیلم ساخت شده اند که تازه ترین انها «بیگانه:پیمان» «Alien: Covenant» هست

 

که ماه قبل پخش شد و نام خود را بعنوان یکی از ترسناک ترین فیلمهای مربوط به موجودات فضایی ثبت کرد. اما جدای از آلبوم فیلمهای ترسناک «بیگانه» آیا می‌دانید که چه فیلمهای دیگری با همین سبک و سیاق داستانی ساخته شده اند؟ در ادامه می‌خواهیم شما را با ۱۴ فیلم این ژانر آشنا کنیم که دیدنشان با کابوس هاي شبانه همراه خواهد بود.

 

۱۴- جنگ دنیاها «۲۰۰۵»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

فیلم «جنگ دنیاها» «War of the Worlds» که یکی از فیلمهای کمتر مشهور استیون اسپیلبرگ به شمار می‌آید از رمانی با همین نام از اچ جی ولز اقتباس شده هست. این فیلم که نیمی علمی تخیلی و نیمی فاجعه محور هست سناریو ترسناکی از حمله ي موجودات فضایی در حالیکه هیچ تماسی بین آنها و انسان برقرار نشده هست

 

را به عکس میکشد. هدف آنها از چنین تماسی چیست؟ هدف آنها بهره گیری از زمین و انسان ها بعنوان منابع تغذیه اي و ویران کردن هر چیز و هر شخصی هست که سر راه آنها قرار بگیرد. اتومبیل هاي جنگی بزرگ آنها با نام «سه پایه ها» بسیار خشن و ترسناک میباشند و انسان ها را برای خون و بافت هاي مفیدشان درو می‌کنند.

 

حتی صدایی که ساخت میکنند نیز شما را مرعوب خود میکند، صدایی شدیداً مکانیکی از دنیایی دیگر که هیچ منظور دوستانه اي از آن نمیتوان دریافت کرد.در این فیلم تام کروز نقش مردی به نام رَي فریر را بازی میکند که زندگی خود و خانواده اش تمرکز اصلی داستان را به خود اختصاص داده اند. برخلاف داستان کتاب،

 

در فیلم فریر دارای فرزند بوده که شرایط وی برای نجات و زنده ماندن را بسیار سخت تر از انچه که در رمان ولز می گذرد کرده هست. فیلم «جنگ دنیاها» یکی از فیلمهای مربوط به موجودات فضایی هست که شما را شدیداً دچار ترس میکند زیرا خودرو هاي سه پایه با خشونت زایدالوصفی سعی در پاکسازی نژاد بشر دارند.

 

فیلم شما را به فکر فرو میبرد که در صورت مواجهه با موجودات فضایی چه آینده اي ممکن هست در انتظار ما باشد و ما با چنین جثه ي ریزی شانسی در برابر قدرت انها نخواهیم داشت.

 

۱۳- دهکده ي نفرین شدگان «۱۹۶۰ و ۱۹۹۵»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

بر زمینه رمانی علمی تخیلی از یک نویسنده ي بریتانیایی با عنوان «فاخته هاي میدویچ» «The Midwich Cuckoos» دو فیلم با عنوان «دهکده ي نفرین شدگان» «Village of the Damned» یکی در سال ۱۹۶۰ و دیگری در سال ۱۹۹۵ ساخته شده هست که هر دو نقاط قوت خاص خود را دارند اما اگر می‌خواهید

 

یک ساعت از وقت خود را به تماشای این فیلم ها اختصاص بدهید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که نسخه ي تولیدی سال ۱۹۶۰ را گزینه کنید که جورج سندرز در آن ایفای نقش کرده هست. ترکیب چهره ي جذاب و معصوم کودکان با لباسهای تیره در عکسهای سیاه و سفید بسیار ترسناک تر خود را نشان خواهد داد.

 

فیلم «دهکده ي نفرین شدگان» تصویری ترسناک را از موجودات فضایی به عکس می‌کشد که قصد دارند با ترکیب شدن با انسان ها نژاد خود را گسترش دهند بدون اینکه رضایت انسان ها را در نظر بگیرند. تمام زنانی که توانایی بارداری دارند ناگهان بیدار شده و در می یابند که حامله میباشند و به طور همزمان وضع حمل میکنند.

 

شاید با خود فکر کنید که چه اتفاقی می افتاد اگر یکی از این زنان سعی میکرد جنین موجودات فضایی داخل شکمش را از بین ببرد. اما از آن جایی که تمامی این کودکان به صورت تله پاتی با هم در رابطه بودند چنین کاری پایان خوشی برای زنان نمی داشت و همانگونه که در فیلم دیده می شد نیز مردم شهر از اینکار خود به سختی پشیمان شدند.

 

۱۲- دلقک هاي فضایی قاتل «۱۹۸۸»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

فیلم «دلقک هاي فضایی قاتل» «Killer Clowns From Outer Space» اگر چه در ژانر خود یک فیلم ترسناک بی نقص به شمار می‌آید اما تماشای آن در صورتی که هم از دلقک ها و همۀ از موجودات فضایی واهمه داشته باشید کابوس وار خواهد بود. این فیلم موجودات فضایی را به عکس می‌کشد که شبیه دلقک هاي ترسناک بوده

 

و با سرک کشیدن به هر جایی انسان ها را به قتل میرسانند. این موجودات با دقت به صورت هاي ترسناک و نفرت انگیز و دندانهای باریک و تیزی که در دهان دارند از تمامی ابزارهای یک دلقک معمولی و کل سیرک برای به دام انداختن و کشتن بعضی از ساکنان شهر بهره گیری می‌کنند.

 

آنها انسان ها را در گهواره هاي کتانی موجود در سفینه ي خود نگه داشته و انها را بعنوان غذا مصرف می‌کنند. حتی از جنازه هاي آنان نیز بعنوان عروسک هاي دستی سود میبرند. در واقع انها با هدف ایجاد رعب و وحشت در بین ساکنان زمین، خوردن ساکنان آن، و سر کشیدن مایعات بدن آنها از طریق نی هاي پیچی بزرگ

 

به این کره ي خاکی پای گذاشته اند. با مشاهده این فیلم دیگر نمی‌توانید مثل قبل به دلقک هاي حقیقی نگاه کنید و اگر قبلاً ترسی از انها نداشته اید بعد از مشاهده فیلم نظرتان کاملاً تغییر خواهد کرد.

 

۱۱- نشانه ها «۲۰۰۲»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

اگر چه این فیلم از تعداد زیادی از جهات با دیگر فیلمهای این ژانر متفاوت هست اما فیلم «نشانه ها» «Signs» ساخته ي ام نایت شیامالان از داستان حمله ي موجودات فضایی برای صحبت کردن در مورد مباحث ایمان و خانواده بهره گیری می‌کند. دایره هاي موجود در مزارع ذرت که از قبل از رابطه انها با دنیای فرازمینی صحبت شده هست

 

در سراسر جهان خود را نشان می‌دهند از جمله در مزرعه خانواده ي هس. بعد از مدت کوتاهی از این اتفاق نورهایی در آسمان شهرهای بزرگ و حملات معدودی دیده میشود که هیچ گاه هدف آنها معلوم نمیگردد. دویدن یا تعقیب چیزی یا کسی در مزارع ذرت همواره کمی ترسناک به نظر می‌رسد و منظره ي پشت منزل ي خانواده ي هس در شب نیز شما را از ترسیدن مایوس نمیکند.

 

در بخش اعظمی از فیلم ترس از صدمه مشاهده دو کودک خانواده وجود دارد که تا سر حد مرگ از مواجهه با این «هیولاها» هراس دارند. وقتی که در نهایت یکی از این موجودات فضایی را در فیلم می‌بینیم وی با انتشار یک گاز سمی از دهانش زندگی یکی از کودکان خانواده را به خطر می اندازد. شاید این موجود فضایی ترسناک و خونخوار نباشد اما شیامالان با تبحر منحصر به فرد خود در به ترسیم کشیدن وحشت روانی مو را بر تن شما سیخ خواهد کرد.

 

۱۰- حمله جسد دزدها «۱۹۷۸»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

فیلم «حمله جسد دزدها» «Invasion of the Bodysnatchers» همانند دیگر فیلمهای موجود در این لیست بسیار ترسناک هست زیرا موجودات فضایی بدون اینکه ما اطلاع داشته باشیم در بدن انسان هاي دیگر پنهان شده اند. آنها زمانی که افراد در خواب میباشند به سرعت مشغول کار بوده

 

و مشابه هاي مشابهی ساخت کرده و نسخه ي حقیقی انسانی را از بین میبرند. هر شخصی از اطرافیان شما ممکن هست با یک موجود بی احساس فضایی در لباس انسان جایگزین شده باشد. اینکه چه کسی هنوز انسان مانده و چه کسی به موجود فضایی تبدیل شده و اینکه چه کسی و چه زمانی شما را نیز به همین سرنوشت دچار خواهد کرد شما را تا سرحد مرگ خواهد ترساند.

 

چیز جالبی که در مورد این فیلم وجود دارد این هست که موجودات فضایی به درون بدن انسان نفوذ کرده و ظاهر کاملاً مشابهی با میزبان خود دارند به طوری که تشخیص آن برای اطرافیان فرد بسیار مشکل هست. افراد متعددی در حال حال تبدیل شدن از یک جنین چسبناک در گهواره به یک موجود به ظاهر انسان دیده می‌شوند اما تنها موجودی که ظاهری کاملاً عجیب و غریب دارد همان سگی هست که سری مثل سر انسان دارد.

 

یکی از صحنه هایي که در این فیلم لرزه بر اندام شما خواهد انداخت زمانی هست که مشخص میشود یکی از شخصیت هاي اصلی داستان فیلم جایگزین شده هست که باعث رعب و وحشت و بی اعتمادی در بین شخصیت هاي فیلم شده و هر یک خود را در دریایی پر از موجودات خونخوار فضایی و یکه و تنها احساس میکند.

 

اگر می‌خواهید کسی که در دهه هاي ۷۰ و ۸۰ میلادی به جهان آمده را واقعاً بترسانید با دهان باز و چشم هاي گشاد به او نگاه کنید تا متوجه شوید این فیلم در زمان خود چقدر ترسناک بوده هست.

 

۹- زیر پوست «۲۰۱۳»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

فیلم «زیر پوست» «Under the Skin» از فیلمهای منحصر به فرد این ژانر به شمار می‌آید که داستان را از دید یک موجود فضایی بیان می‌کند که سعی میکند در دنیای انسان ها زنده بماند. در فیلم عناصر دزدیدن و تغییر بدن دیده میشود اما خبری از سفینه هاي فضایی نیست. به جای آن از طریق گودال سیاه و شفاف عمیقی که وی قربانیان خود را بعد از اغوا کردن در آن به دام می اندازد با دنیای موجود فضایی فیلم آشنا میشویم.

 

اسکارلت جوهانسون نقش یک موجود فضایی در ظاهر یک زن زیبای اغوا کننده را ایفا میکند که بر خلاف ظاهر جذاب و بی نظیر انسانی اش از دنیای دیگری آمده هست. وی سوار بر یک اتومبیل ون در کشور اسکاتلند مردان را اغوا کرده و بدن هایشان را برای بهره گیری موجودات فضایی از آنها میگیرد. اکثر این قربانیان بازیگر میباشند.

 

این فیلم بسیار ترسناک هست اما اکثر در انتهای فیلم که پوست حقیقی موجودات فضایی خود را نشان میدهد که برای مدتی در ذهن شما باقی خواهد ماند.

 

۸- فرازمینی «۲۰۱۴»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

اگر چه تصویرسازی این فیلم تا حدودی کلیشه اي به نظر می‌رسد اما سومین فیلم برادران ویشز «Vicious Brothers» با عنوان «فرازمینی» «Extraterrestrial» فیلم بسیار ترسناکی در ژانر خود به شمار می‌آید. گروهی از دوستان در می یابند که مورد حمله ي موجودات فضایی قرار گرفته اند که سفینه ي فضایی انها در همان حوالی سقوط کرده هست.

 

بعد از درگیری با یکی از این موجودات که وارد کلبه ي آنها شده هست، این افراد یک به یک ربوده می‌شوند. در فیلم می‌توان ربایندگان و ربوده شدگان را در داخل سفینه ي فضایی دید. اضافه بر بررسی ها و آزمایش هایي که مسلماً روی این افراد انجام خواهد گرفت صحنه هاي بسیار ترسناک و مهیجی در داخل سفینه ي فضایی موجودات فرازمینی رخ می‌دهد که برای یک فیلم با بودجه ي ساخت بسیار کم خارق العاده به نظر میرسند.

 

همین طور در کنار داستان اصلی فیلم، داستانی فرعی در مورد اطلاع حکومت از وجود موجودات فضایی و حضور انها در زمین نیز روایت میشود که بر آن سرپوش گذاشته شده و باعث به دردسر افتادن این دوستان میشود. فیلم «فرازمینی» از آن دسته فیلم هایي هست که کاری که شخصیت فیلم انجام میدهد اهمیتی ندارد

 

اما بی پناه بودن و درماندگی آنها بسیار تاثیر گذار به عکس کشیده میشود زیرا در واقع نمیدانند که چه خطری انها را تهدید می‌کند. همۀ ي ما از ناشناخته ها وحشت داریم و موجودات فضایی یکی از ترسناک ترین نمودهای این ترس خواهند بود.

 

۷- تغییریافته «۲۰۰۶»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

فیلم «تغییر یافته» «Altered» به کارگردانی ادواردو سانچز داستان گروهی از انسان هاي ربوده شده توسط موجودات فضایی را روایت میکند که به زمین بازگردانده شده اند. موجودات فضایی روی چهار دوست آزمایشاتی را انجام داده اند که به مرگ یکی از انها منجر شده و ۴ نفر دیگر زنده مانده اند. آنها به سرعت به فکر انتقام افتاده

 

و هنگامی که یکی از موجودات فضایی را می ربایند با فرجام تلخ اینکار مواجه میشوند. اگر چه آنها مدت زمان زیادی را در دوران اسارت خود را در کنار این موجود گذرانده بودند اما ظاهراً از قدرت کامل این موجودات اطلاع کافی پیدا نکرده اند.

 

فیلم «تغییر یافته» در تمام طول داستان شما را سردرگم و وحشت زده نگه می دارد زیرا رفته رفته این چهار نفر تحت تاثیر موجود فضایی به شدت با هم درگیر شده و نسبت به هم بدبین می‌شوند. اضافه بر اینکه ظاهر و رفتار موجود فضایی خود ترسناک هست در یکی از صحنه ها شاهد این هستیم که یک ویروس فرازمینی به شخصیت کُدی حمله میکند.

 

۶- ربودن فضایی «۲۰۱۴»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

در کوهستان براون در کارولینای شمالی افرادی ناپدید میشوند و فیلم «ربودن فضایی» «Alien Abduction» طوری ساخته شده هست که شما این موضوع را باور کنید. خانواده ي موریس در حالیکه در یک مسافرت خارج از شهر در این منطقه اردو زده اند با یکسری اتفاق عجیب و غریب که روی یک دوربین فیلمبرداری خانگی و توسط یک پسربچه ي ۱۱ ساله به نام رایلی ضبط شده هست مواجه میشوند.

 

در این فیلم یکی از ترسناک ترین صحنه ها زمانی هست که یکی از این موجودات فضایی در دوربین فیلمبرداری دیده میشود که دستکم برای مدت کوتاهی فراموش خواهید کرد که در حال مشاهده فیلم هستید نه واقعیت.مشاهده شبحی از یک موجود غیر انسان با دو پا شما را وحشت زده خواهد کرد.

 

وضعیت از همان جا رو به وخامت می‌گذارد و خانواده ي موریس یکی پس از دیگری در صحنه هایي دلهره آور توسط موجودات فضایی شکار میشوند. هیچ پایان خوشی وجود ندارد و هیچ کس نمیتواند از دست چراغ هاي موجودات فضایی در امان باشد. این موجودات قصد دارند تا جایی که می‌توانند انسان ها را بربایند اگر چه در نهایت تنها بعضی از آنها با آسیبی ترسناک بازگردانده میشوند.

 

۵- آتش در آسمان «۱۹۹۳»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

اگر چه فیلم نظرات متفاوتی را در بین منتقدان برانگیخت اما «آتش در آسمان» «Fire in the Sky» به دلیل صحنه ي الهام بخش و زیبای ربایش انسان توسط فضایی ها مورد تحسین قرار گرفت. صحنه اي که تراویس والتون توسط سفینه ي فضایی به سمت آسمان کشیده می‌شود و آزمایشاتی که در داخل سفینه ي فضایی روی او انجام میشود سهم زیادی در استقبال از این فیلم داشتند.

 

راجر ایبرت منتقد مشهور سینما در مورد این فیلم چنین می‌گوید:” صحنه هاي داخل سفینه ي فضایی حقیقتاً بسیار دیدنی میباشند. این صحنه ها چنان حقیقی به عکس کشیده شده که من در هیچ فیلم دیگری ندیده بودم و برای نخستین بار حس کردم که دارم یک هویت فضایی میبینم و نه محصول تصورات یک دکورساز را”.

 

حقیقتاً فیلم «آتش در آسمان»ارزش مشاهده دستکم تنها به دلیل همین صحنه ها را دارد که شباهت زیادی به صحنه هاي شکنجه در فیلمهای «ماتریکس» «The Matrix» و «پرتقال کوکی» «A Clockwork Orange» در آن دیده میشود. چشم والتون توسط یک موجود فضایی چاق به طرز ناشیانه و ترسناکی مورد بررسی قرار می‌گیرد

 

و یک غشای آمنیوتی شبیه کیسه نیز دور او کشیده شده هست. شنیدن صدای فریادهای او هنگامی که مورد آزمایش موجودات فضایی قرار میگیرد نیز انسان را به وحشت می اندازد.

 

۴- همدم «۱۹۸۹»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

فیلم «همدم» «Communion» بر زمینه کتابی به همین نام داستان یک نویسنده به نام وایتلی اشترایبر با بازی کریستوفر واکن را روایت میکند که در مدتی که در شمال نیویورک زندگی میکند اتفاقات غیرطبیعی برای او رخ می‌دهد. اگر چه در فیلم هیچ تصویری از داستان ربوده شدن و جزییات فراوان آن به عکس کشیده نمیشود اما حس دیوانه شدن اشترایبر را به خوبی مجسم کرده که در تلاش برای تشخیص واقعیت از توهم به ورطه ي دیوانگی کشیده میشود.

 

علی رغم عکس العمل هاي بد واکن در بعضی از صحنه ها، فیلم «همدم» صحنه هاي ترسناک حقیقی تاثیر گذاری دارد به ویژه در زمان هایي که توهماتی به علت رابطه با موجودات فضایی به سراغ اشترایبر می‌آید. اگر موجود فضایی با چشم هاي گنده و خاکستری فیلم شما را وحشت زده میکند باید بعد از مشاهده

 

این فیلم با چراغ هاي روشن بخوابید. اضافه بر اینکه بعضی از این موجودات فضایی را در اتاق خواب اشترایبر می‌بینیم بلکه یکی از آنها در هنگام ورود به سفینه اش بخشی از صورتش را برمی دارد تا ما با چهره ي حقیقی و ترسناک این موجودات اکثر آشنا شویم.

 

۳- آسمان هاي تاریک «۲۰۱۳»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

در فیلم «آسمان هاي تاریک» «Dark Skies» داستان یک خانواده روایت می‌شود که درگیر ربوده شدن توسط موجودات فضایی می‌شوند. بر خلاف شیوه ي داستان گویی فرمول گونه، فیلم «آسمان هاي تاریک» پیروز میشود صحنه هاي ترسناک و عجیب منحصر به فردی را به عکس بکشد.

 

در تمام طول فیلم حس می‌کنید که کسی در گوشه اي پنهان شده و با به عکس کشیده شدن موجودات فضایی در تاریکی و ضبط عکس انها در دوربین پنهان هنگامی که خانواده خواب میباشند بر ترس شما خواهد افزود.

 

در نهایت هنرمندی کری راسل هست که باعث می‌شود شما صحنه هاي فیلم را باور کرده و از ترس میخکوب شوید. او چنان طبیعی نقش بازی کرده هست که میتوانید ترس و وحشتش را حس کنید. اتفاقی که برای کودکان در این فیلم میوفتد نیز بر ترسناک شدن وضعیت می افزاید. آنها همۀ وقت} نخستین کسانی میباشند که تحت تاثیر ناشناخته ها قرار میگیرند و ذهن هاي خام و نفوذپذیرشان آنها را در معرض خطر اتفاقات غیرطبیعی قرار میدهد.

 

۲- نوع چهارم «۲۰۰۹»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

این فیلم به خوبی افراد را متقاعد میکند که افکار خود در مورد غیر ممکن بودن وجود انسان هاي فضایی را کنار گذاشته و به دزدیدن انسان ها توسط این موجودات اکثر فکر کنند. داستان فیلم و اتفاقات آن چنان حقیقی به نظر میرسند که بسیاری به این نتیجه رسیدند که وجود موجودات فضایی و احتمال ربوده شدن به دست آنها یک واقعیت انکارنشدنی هست.

 

میلا جووویچ در این فیلم به ما میگوید که این داستان واقعیت دارد. فیلم «نوع چهارم» «The Fourth Kind» به طور همزمان یک ویدیو آرشیوی از جلسه اي هیپنوتیزم دلهره آور توسط پزشک ابیگیل تایلر را در و میلا جووویچ در بازسازی نقش وی را نشان می‌دهد که بعضی اوقات حقیقی بودن یا نبودن این صحنه ها به عهده ي تماشاگر گذاشته میشود.

 

این فیلم نیز به سبک و سیاق فیلم «همدم» ساخته شده و ترسناک هست که بر ربوده شدن توسط موجودات فضایی خبیث که در ذهن افراد پنهان شده اند تاکید می‌کند.

 

۱- موجود «۱۹۸۲»

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد

اگر چه فیلم ترسناک «موجود» «The Thing» ساخته ي جان کارپنتر در دوران خود مورد استقبال خوبی قرار نگرفت اما سال ها بعد همه ي اذعان کردند که این فیلم در زمره ي ترسناک ترین فیلمهای ساخته شده در تاریخ سینما و یکی از ترسناک ترین فیلمهای ترسناک با موضوع موجودات فضایی هست.

 

به گزارش پارس ناز گروهی از دانشمندان آمریکایی و نروژی توسط یک موجود فضایی باستانی که قبلاً در زیر یخ هاي اقیانوس اطلی دفن شده مورد حمله قرار میگیرند و وحشت و بی اعتمادی را در بین آنها موجب می‌شود. همزمان که وی یک یک این افراد را از بین میبرد هیچ کدام از آنها از خطر این موجود ترسناک و رفقای مشکوک خود در امان نیست.

 

جلوه هاي ویژه ي تصویری این فیلم در به عکس کشیدن موجود خبیث فضایی نیز در زمان خود بسیار مورد دقت قرار گرفت و همچنان در ذهن تماشاگران فیلم باقی مانده هست هر چند بیش از ۳۵ سال از زمان ساخت آن می گذرد. وقتی که این موجود فضایی بر موجودی مسلط می‌شود به بخشی از بدن وی تبدیل شده تدریجی در بدن او ریشه دوانده و با شاخک هاي حساس خود وی را می بلعد.

ترسناک ترین فیلم هایی که هرکسی جرات دیدن ندارد