پارس ناز پورتال

ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه

مجموعه : دکوراسیون
ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه

ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه 

برترین ترفندهای دکوراسیون برای نورپردازی و ایجاد روشنایی در خانه را برایتان داریم. نورپردازی یکی از مهم‌ترین ملاک هاي دکوراسیون هست. با بهره گیری از برخی روش هایي که بعضا بسیار ساده و ابتدایی نیز به نظر میرسند, می‌توان محیط خانه را روشن تر, پر نورتر و بزرگ تر جلوه داد. این ترفندهای هوشمندانه میتوانند به طور کل محل زندگی شما را تغییر دهند و به محیطی جذاب تر و زیباتر تبدیل نمایند.

 

1. بهره گیری از نقاط نورانی محیط

به کار بردن پرده هاي کرکره اي, به جای پرده هاي پارچه اي ضخیم و تیره می‌تواند احساس طراوت و تازگی بیشتری به اتاق و محیط عمومی خانه ببخشد و در عین حال, با بهره گیری از انها از نور طبیعی خورشید هم بیشترین بهره را برد.

ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه

به این ترتیب پنجره ها که بعنوان نقاط نورانی خانه شناخته می‌شوند, کمک بسیار بیشتری به روشن شدن اتاق ها خواهند کرد. هم‌چنین پرده هاي کرکره اي باعث خواهند شد که جزئیات دکوراتیو پنجره ها که در زیبایی معماری اتاق ها نقش مهمی دارند, اکثر به چشم بیایند.

 

کوشش کنید طرح هایي را برای پرده هاي کرکره اي اتاق ها گزینه کنید که بافتی مسطح و ساده دارند و رنگشان روشن و شفاف باشند. درضمن بهتر هست هماهنگی مناسبی میان رنگ کرکره ها با دیگر وسایل خانه هم برقرار باشد تا دکور خانه ظاهر بسیار بهتری پیدا کند.

 

2. تضادهای جذاب تیره و روشن

در اتاقی که به میزان زیادی در معرض نور طبیعی خورشید قرار دارد, می‌توان از طیف هاي رنگی تیره برای دکور اتاق ها و رنگ آمیزی دیوارها بهره گیری کرد. اینکار در شخصی سازی فضای خانه نقش بسیار موثری ایفا خواهد کرد و به ظاهر اتاق ها شخصیت و زیبایی بسیار خاصی می بخشد.

 

بعنوان همانند بهره گیری از رنگ سبز تیره جنگلی, میتواند انعکاس بسیار خوبی از رنگ هاي طبیعت را در خانه ایجاد کند و طراوت بسیار مناسبی را به فضای خانه منتقل نماید.

ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه

به ویژه به کار گیری این نوع رنگ در کنار نور روشن پنجره ها, تضاد بسیار خوبی میان فضای بیرون و داخل خانه ایجاد میکند. همین طور بهره گیری از رنگ هاي شفاف طیف زرد در کنار رنگ هاي تیره نیز خالی از لطف نخواهد بود, و می‌تواند تضاد جذابی را در فضای داخلی اتاق ها به وجود بیاورد.

 

در چنین مواردی رنگ هاي تیره نوعی احساس سرزندگی و قدرت به فضا منتقل می‌کنند و رنگ هاي شفاف گرم هم چون رنگ زرد, در محیط تعادل ایجاد میکنند.

 

3. بهره گیری از رنگ هاي سرد در محیط هاي کوچک

در فضاهایی که از نظر هندسی, ظاهر منظمی ندارند و همین طور در اتاق هایي با سقف کوتاه یا سقف شیب دار, کوشش کنید بیشترین بهره را از رنگ هاي سرد ببرید. دیوارهای آن گونه اتاق ها را با رنگ هاي بسیار روشن و سرد بپوشانید و در دکوراسیون داخلی هم از وسایلی بهره گیری کنید که رنگ هاي بسیار روشن و متمایل به سفید دارند.

ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه

همین طور سقف چنین اتاق هایي را هم باید با طیف هاي رنگی بسیار روشن بپوشانید. این رنگ ها اضافه بر این که می‌توانند به روشنایی اتاق ها بسیار کمک کنند و کمبود پنجره ها را جبران کنند, باعث می‌شوند که فضای اتاق ها بزرگ تر از اندازه حقیقی شان نشان داده شوند.

 

4. موزاییک هاي طرح دار

کوشش کنید در قسمت هایي از خانه مثل حمام و یا توالت ها, یا برخی اتاق ها, از موزاییک هایي بهره گیری کنید که دارای طرح هاي منظم و تکرار شونده باشند. این نوع طراحی هاي هندسی و با اشکال نرم موجب میشوند که فضاهای کوچک بسیار بزرگ تر از آن چه که واقعا میباشند دیده شوند و چشم ها به راحتی در محیط محدود فضا درگیر نشوند.

ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه

به این ترتیب طول و عرض اتاق عمده کوچک به نظر نخواهند رسید. گرچه بهتر هست در بخش هایي از خانه مثل حمام, توالت, و یا آشپزخانه, از همین موزاییک ها برای پوشاندن دیوارها هم بهره گیری کنید و از تاثیر ظاهری که دارند, بهره گیری بیشتری ببرید.

 

5. طراحی هوشمندانه راهرو ها

راهروها و سالن هاي بزرگ خانه اغلب اوقات از نور طبیعی بیرون از خانه عمده بهره اي نمی‌برند. اما با انتخاب هوشمندانه کاغذ دیواری هاي طرح دار می‌توان محیط این بخش هاي خانه را بسیار روشن تر و چشم نوازتر کرد. طرح هایي هم چون اشکال هندسی زاویه دار با خطوط تیز در چنین مواردی بسیار مناسب میباشند

ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه

6. خطوط صاف و یکدست

بهره گیری از وسایلی با ظاهر صاف و هم‌چنین رنگ هاي یکدست و هم خانواده, میتواند به بهبود دکوراسیون اتاق ها بسیار کمک کند. به ویژه میتوانید دیوارهای اتاق هایي که دارای فضاهای کوچک میباشند را به دو بخش تیره و روشن تقسیم کنید. قسمت پایین دیوار راکه اغلب با میزها یا دیگر وسایل خانه پوشیده میشوند را به رنگ تیره رنگ آمیزی کنید و قسمت بالایی را با طیف بسیار روشن تری از همان رنگ بپوشانید.

ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه

7. تزئینات آشپزخانه با قفسه ظروف

در فضای کوچک آشپزخانه می‌توانید قفسه ظروف چینی و به ویژه ظروف شفاف و روشن را روی دیوارها تعبیه کنید. به این ترتیب با به نمایش گذاشتن این ظروف میتوانید اضافه بر بهره گیری از فضاهای محدود آشپزخانه میتوانید ظاهری روشن تر به محیط ببخشید.

ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه

8. دقت به سادگی وسایل

در انتخاب مبلمان و وسایل دکوری خانه به ظاهر ساده و بدون پیچیدگی هاي اضافی, دقت ویژه اي داشته باشید. به ویژه وسایل چوبی خانه که با رنگ هاي روشن پوشیده شده اند در چنین مواردی بسیار سودمند میباشند و به فضای اتاق ها احساس آرامش بیشتری منتقل می‌کنند.

 

دکوراسیون خانه

ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه

بهتر هست طرح هاي کلاسیک و ساده قدیمی برای کابینت هاي آشپزخانه, دراورها, قفسه هاي کتاب و میز هاي کار مورد دقت قرار گیرند. از قسمت هاي پایین این نوع قفسه ها میتوان بعنوان کمدهای در دار و محل قرار گیری اشیای کوچک بهره گیری کرد.

 

9. بهره گیری از آینه ها

قرار دادن آینه هایي با اندازه بزرگ در اتاق ها و فضای داخلی خانه هایي که دارای محیط هاي محدود میباشند, بسیار خوب خواهد بود. این آینه ها اضافه بر بزرگ تر نشان دادن فضای خانه میتوانند با انعکاس نور طبیعی در هنگام روز, و یا روشنایی چراغ ها در هنگام شب, محیط را بسیار روشن تر نشان دهند. گرچه بهتر هست این نوع آینه ها در محل هایي از خانه تعبیه شوند که روبروی پنجره یا در همجواری منبع نور باشند.

طراحی داخلی دکوراسیون خانه

ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه

10. لوسترهای بلند و خوش طرح

بهره گیری از چراغ هاي روشنایی که موجب جلب دقت افراد می‌شوند, می‌توانند چشم بیننده را به سمت بالا متمرکز کنند و از این روش فضای محدود اتاق ها را بزرگ تر نشان دهند. همین طور نور آن گونه چراغ ها و لوستر ها به صورت بهینه تری در فضا مورد بهره گیری قرار میگیرد.

ترفندهای دکوراسیون برای ایجاد روشنایی در خانه

دکوراسیون خانه،برترین مدلهای دکوراسیون،انواع دکوراسیون جذاب،دکوراسیون شیک نورپردازی