پارس ناز پورتال

ترفندهای شارژ سریع تر باتری اندروید

ترفندهای شارژ سریع تر باتری اندروید

ترفندهای شارژ سریع تر باتری اندروید 

اگر شما هم کار ضروری برایتان پیش بیاید و بخواهید زودتر از منزل خارج شوید اما باتری گوشی شما شارژ ندارد,راه چاره چیست؟ مطمئنا چیزی که در این لحظه به آن نیاز دارید پیدا کردن سریع ترین راه برای شارژ تلفن است.

 

از آن جایی که سرعت شارژ اکثر تلفن های هوشمند پایین است و شما نیز بیشتر از یک ربع یا در همین حد فرصت ندارید، تنها راه برای استفاده  بهینه از این زمان، رعایت چند نکته ساده در هنگام شارژ است. در ادامه برخی از مهم ترین نکاتی که می توانند سرعت شارژ دستگاه شما را بالا ببرند بررسی خواهیم کرد.

 

انتخاب بهترین کابل و منبع تغذیه

اگرچه اکثر تلفن های هوشمند و مخصوصا گجت های اندرویدی از کابل های microUSB پشتیبانی می کنند اما این بدان معنا نیست که آن ها قابلیت شارژ با هر شارژر یا منبع تغذیه ای از این نوع را دارند. باید گفت بدترین راه برای شارژ، متصل کردن مستقیم تلفن به کابل های USB لپ تاب یا کامپیوتر است.

 

دلیل آن نیز این است که کابل های USB 2 و USB 3 به ترتیب تنها توان تولید انرژی الکتریکی ۲٫۵ و ۴٫۵ واتی را دارند که در مقایسه با شارژرها بسیار کم است و سرعت شارژ را به شدت پایین می آورد.

ترفندهای شارژ سریع تر باتری اندروید

خوشبختانه تلفن های اندرویدی جدیدی که به تازگی در حال ورود به بازار هستند از شارژ سریع پشتیبانی می کنند.

 

گفتنی است شارژ سریع می تواند با توان ۱۵ وات انرژی الکتریکی تولید کند. نکته ی جالب این جاست که تلفن هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند معمولا با شارژر مخصوص این فناوری عرضه نمی شوند و باید جداگانه آن را تهیه کنید. درست مانند G4 که از قابلیت شارژ سریع بهره مند است اما شارژر مخصوص آن به همراه آن عرضه نشده است.

 

علاوه بر این ها استقاده از شارژ بی سیم نیز در زمانی که عجله دارید به هیچ وجه توصیه نمی شود. البته باید گفت سرعت شارژ بی سیم نیز نسبتا بالاست اما استفاده از کابل در این مواقع مفیدتر خواهد بود.

 

تلفن خود را در حالت هواپیما قرار دهید

کاملا واضح است که هر چه مصرف انرژی باتری را پایین بیاورید سرعت شارژ آن افزایش پیدا می کند. یکی از قسمت هایی که به شدت از انرژی الکتریکی باتری شما استفاده می کند امواجی هستند که توسط دستگاه شما ارسال و دریافت می شوند.

 

در این حالت قرار دادن تلفن بر روی حالت هواپیما بهترین راه برای کاهش مصرف باتری است. اگرچه امکان پاسخ به تماس ها و پیام ها دیگر امکان پذیر نیست اما در هر صورت ارزشش را دارد.

ترفندهای شارژ سریع تر باتری اندروید

تلفن خود را خاموش کنید

بیش ترین بازدهی شارژ تلفن زمانی خود را نشان می دهد که تلفن به طور کامل خاموش باشد. این حالت زمانی به کار می آید که به بیش ترین حد توانایی شارژر باتری خود در کمترین زمان نیاز دارید.

 

قابلیت ذخیره نیرو را فعال کنید

یکی دیگر از کارهایی که می توان چه در هنگام شارژ و چه پس از شارژ برای صرفه جویی در مصرف انرژی انجام داد فعال کردن قابلیت ذخیره نیرو است که اکثر نسخه های اندروید دارند. حتی مارشملو نیز مجهز به قابلیتی به نام Doze است که می تواند با قرار دادن برنامه ها در حالت Stand by به ذخیره انرژی کمک کند.

ترفندهای شارژ سریع تر باتری اندروید

گزینه های غیر ضروری را خاموش کنید

همیشه در هنگام شارژ دستگاه خود از خاموش بودن قابلیت هایی مانند بلوتوث، GPS، Wifi و یا NFC مطمئن باشید چرا که این گزینه ها مصرف انرژی بالایی دارند.

 

از پاور بانک استفاده کنید

مواردی که اشاره کردیم در حقیقت سرعت شارژ دستگاه شما را بالا نمی برند اما میزان مصرف باتری را به میزان چشم گیری کاهش می دهند. اما اگر واقعا به شارژ بیش تری در زمانی که دسترسی به برق ندارید نیاز دارید این روش ها نمی توانند مفید واقع شوند.

 

در این جاست که شارژهای قابل حمل USB وارد عمل می شوند. این باتری های قابل حمل که معمولا ظرفیت بالایی دارند می توانند چندین بار تلفن شما را شارژ کنند.

ترفندهای شارژ سریع تر باتری اندروید