پارس ناز پورتال

ترفندهای استفاده از لیموترش در خانه داری

ترفندهای استفاده از لیموترش در خانه داری

ترفندهای استفاده از لیموترش در خانه داری 

از لیموترش در انجام کارهای خانه داری می توان بسیار بهره برد, از نظافت و تمیزکاری گرفته تا نقش خوشبو کنندگی را می توان در لیموترش یافت. لیمو ترش یکی از لذیذ ترین و پرکاربردترین چاشنی ها در آشپزخانه هست. بـه جثه کوچک زرد رنگش نگاه نکنید, میتوانید کارهای زیادی رابه او بسپارید و آن رابه جزئی پرکاربرد در خانه تبدیل کنید. یکی از خصوصیت هـای مهم لیمو, تمیز کردن فضای داخلی خانه شماست.

 

لیمو ترش هوای داخل مایکروفر را تازه می کند
برای این کـه فضای داخل مایکروفر را پاک و تمیز نگه دارید, یک فنجان آب تهیه کنید و لیموی برش خورده ای را درون آن بیندازید. مایکروفر را روشن کنید تا شیشه آنرا بخار بگیرد. سپس آنرا خاموش و 15دقیقه صبر کنید سپس در مایکروفر را باز کنید. حال میتوانید بـه اسانی چربی, جرم و تکه هـای غذای داخل آنرا تمیز کنید.

 

لیمو ترش باعث از بین رفتن بوی نامطبوع سطل زباله می شود
چند تکه از پوست لیمو ترش را درون سطل زباله قرار دهید. روی آنرا تا حدی آب سرد بریزید تا بوی ترش لیمو برطرف شود. اکنون سطلی تمیز و بدون بو دارید.

 

لیمو ترش لکه پارچه لنین و کتان را پاک می کند
این روش برای پارچه هـای ظریف و نازک هیچ مشکلی بـه وجود نمی آورد. برای این کـه لکه روی پارچه را پاک کنید, آن قسمت را درون آب لیمو و نمک قرار دهید. اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه این محلول روی لکه باقی بماند. سپس آن رابا سرکه و آب گرم بشویید.

 

لیمو ترش لکه هـای روی تخته برش را از بین می‌برد
یک عدد لیمو ترش را برداشته و آنرا برش دهید. قسمت برش خورده را روی تخته بمالید تا لکه و بوی مواد خوراکی از بین برود. اگر می خواهید تاثیر بیشتری داشته باشد, اندکی نمک یا جوش شیرین را گذشته از لیمو روی تخته بپاشید. اگر لکه پایداری کرد, فرصت دهید یک شب این مواد روی تخته بماند و سپس آب کشی کنید. اگر تخته برش از جنس چوب هست, بعد از این کـه شسته و خشک شد, روی آنرا روغن خوراکی بمالید.