پارس ناز پورتال

این ترفندها را روی هندوانه پیاده کنید

مجموعه : آموزش آشپزی
این ترفندها را روی هندوانه پیاده کنید

این ترفندها را روی هندوانه پیاده کنید

هندوانه میوه بسیار محبوبی است و از آن در صنایع غذایی نیز استفاده های بسیار میشود شما نیز میتوانید در خانه خود از آن بهترین استفاده ها را کنید. هندوانه میوه مورد علاقه من در تابستان است. نه تنها آبدار و خوشمزه است، بلکه میتوان کارهای زیادی با آن کرد.

 

به تازگی چندین ترفند و دستور غذایی در ارتباط با هندوانه پیدا کرده ام که اگر دیدن نمایید عاشقشان میشوید. خودتان این روش های خلاقانه را دیدن نمایید:

 

هندوانه را تبدیل به کلمن کنید

این ترفندها را روی هندوانه پیاده کنید

می دانستید میتوانید یک هندوانه بزرگ را به سادگی تبدیل ب یک کلمن شربت کنید؟ برای این کار چند گام ساده نیاز است:

 

۱- آنچه نیاز دارید

این ترفندها را روی هندوانه پیاده کنید

این ترفندها را روی هندوانه پیاده کنید

ابتدا یک شیر آب تکی سبک خریداری میکنید. سپس یک هندوانه بزرگ نیاز دارید. هندوانه را از بالا برش بدهید، داخل آن را خالی کنید، سپس شیر آب را کار بگذارید ( به کمی دقت و تخصص نیاز دارد ). در این مرحله می توانید محتویات هندوانه را تبدیل به شربتی خوشمزه کنید و داخل آن برگردانید، و یا میتوانید هر شربتی که دوست داشتید داخل آن بزیزد.

 

پاستیل هندوانه ای درست کنید

این ترفندها را روی هندوانه پیاده کنید

برای این کار بهتر است از هندوانه کاملا رسیده استفاده کنید. از آنجا که طعم و عطر هندوانه ظریف است می‌خواهیم بیشترین بهره را از آن ببریم. هندوانه را در مخلوط کن بگذارید و مخلوطش کنید، سپس از صافی ردش کنید تا پالپش گرفته شود، حالا آب هندوانه تازه دارید. از اینجا به بعد ژلاتین روی کار می آید:

 

۱- مقدار ژلاتینی که نیاز دارید را برآورد میکنید.

 

۲- نصف آبی که از هندوانه گرفتید را داخل یک کاسه قرار دهید و ژلاتین را روی آن بریزید.

 

۳- چند دقیقه ای میکس آب هندوانه و ژلاتین را به حال خود رها کنید، ژلاتین حل خواهد شد.

 

۴- باقی آب هندوانه ای که دارید را بردارید و کمی گرم کنید. اجازه ندهید خیلی داغ شود یا به جوش بیاید.

 

۵- میکس ژلاتین و آب هندوانه را به همراه آب هندوانه ای که گرم کردید را داخل ماهی تابه بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید. آنقدر بهم بزنید که همۀ ی چیز ترکیب و نرم شود. نباید قطعه ژلاتینی دیده شود.

 

۶- باقی موادی که خودتا دوست دارید نظیر عسل یا لیمو را به میکس اضافه کنید.

 

۷- حالا پاستیل آماده است تا درون قلب ها ریخته شود.

 

پاپسیکل هندوانه و خیار

این ترفندها را روی هندوانه پیاده کنید

مواد لازم:

یک دوم خیار قلمی بزرگ، پوست کنده و قطعه قطعه شده

 

یک هندوانه کوچک، از پوست جدا شده و قطعه قطعه شده

 

یک سوم فنجان شربتی ساده ( حتی آب قند هم قبول است )

 

۲ قاشق چای خوری آب لیموی تازه

 

روش ساخت پاپسیکل:

تمام مواد گفته شده را داخل مخلوط کن قرار دهید و مخلوطشان کنید. میکسی که بدست آورده اید را از یک صافی عبور دهید تا مواد جامدش گرفته شود. توصیه می‌کنم مایع میکس را درون یک فنجان اندازه گیری بزرگ بریزید تا هنگام ریختنش در قالب ها کارتان ساده شود.

 

مایع را درون قلب های پاپسیکل بریزید، قالب را پر نکنید و کمی جا بگذارید ( میکس خودش جا باز می کند ). اجازه دهید یک ساعت پاپسیکل ها منجمد شوند، سپس از فریزر درشان بیاورید چب ها را اضافه کنید و دوباره داخل فریزر قرار دهید تا برای ۴ یا ۵ ساعت دیگر منجمد شوند، حالا میتوانید از این پاپسیکل های خوشمزه لذت ببرید.

 

تبدیل هندوانه به دیس میوه

این ترفندها را روی هندوانه پیاده کنید

مرحله به مرحله این ابتکار خلاقانه را در عکس بالا میبینید. فقط کافیست هندوانه را کمی بالا تر از نیمه ببرید، داخلش را خالی کنید و هر طور که دوست دارید میوه ها را در آن بچینید.

 

هندوانه را به این شکل برش دهید

این ترفندها را روی هندوانه پیاده کنید

شرط می بندم تا به حال نمیدانستید لئوناردو داوینچی درباره خلالی برش دادن هندوانه نوشته بوده است! برای انجام این کار ۴ گام بسیار ساده است که میتوانید در تصویر پایین دیدن کنید:بعد از انجام این شیوه برش دادن هندوانه با خود میگویید پس من چرا این همه ی ی سال چنین کاری نمی‌کردم؟

 

شربت هندوانه

این ترفندها را روی هندوانه پیاده کنید

کار درست کردن شربت هندوانه بسیار ساده است و فکرش را هم نمیکنید که چقدر این شربت خوش طعم است.

 

مواد لازم:

۴ فنجان آب هندوانه

 

شکر – مقدار شکری که استفاده می کنید به اندازه شیرین بودن هندوانه تان بستگی دارد، من یک فنجان شکر استفاده کردم اما شما بسته به سلیقه خود میتوانید کمتر یا بیشتر از این مقدار استفاده کنید.

 

روش تهیه:

۱- در یک قابلمه بزرگ و روی حرارت متوسط رو به بالا آب هندوانه را به جوش بیاورید. شکر را به قابلمه اضافه کنید، و حرارت را به متوسط رو به پایین کاهش دهید و اجازه دهید مایع تا زمانی که غلیظ شود به جوش و خروش بیاید، مرتب ترکیب شکر و آب هندوانه را هم بزنید.

 

۲- شربت هندوانه ای که من درست کردم نیم ساعت طول کشید تا غلیظ شود، اما خب راستش را بخواهید من عمده حواسم به قابلمه نبود و چند باری سر رفت، پس حتما مواظب شربتتان باشید!

 

۳- بعد از اینکه شربت غلیظ شد، اجازه دهید خنک شود، سپس میتوانید این شربت را روی بستنی وانیلی و هرچیزی که فکرش را میکنید امتحان نمایید. حتی میتوانید با اضافه کردن یخ و آب به مقداری از آن یک نوشیدنی خنک با طعم هندوانه داشته باشید.