پارس ناز پورتال

ترفند تبدیل گوشی به مودم وایرلس

ترفند تبدیل گوشی به مودم وایرلس

ترفند تبدیل گوشی به مودم وایرلس 

گوشی ها قابلیت این را دارند که اینترنت را بصورت بی سیم به اشتراک بگذارند و به یک هات اسپات تبدیل گردند. اگر با این کار آشنایی ندارید ما به شما آموزش می دهیم. گوشی ها ی امروزی دیگر قابل قیاس با گوشی های چند سال پیش نیستند و تفاوت ها زمین تا آسمان است.

 

نسل جدید گوشی ها که گوشی های هوشمند نامیده می شوند روز به روز در حال پیش رفت و افزایش امکانات و کمک به بشر هستند. البته در بین گوشی های هوشمند نیز تفاوت های بسیار وجود دارد. در این مطلب می خواهیم به شما آموزش بدهیم که چگونه از یکی از امکاناتی که در بعضی از گوشی های هوشمند وجود دارد

 

استفاده کنید و گوشی خود را به یک Access point یا مودم بی سیم برای دیگر دستگاه ها یا device ها مثل لپ تاپ تبدیل کنید تا بتوانند از طریق گوشی شما به اینترنت متصل شده و وبگردی نمایند.

 

تبدیل گوشی اندرویدی به مودم وایرلس

یکی از قابلیت هایی که بعضی از اندروئیدی ها دارند امکان تبدیل کردن گوشی به یک hotspot می باشد. ابتدا باید مثلا با خرید تعرفه برای سیم کارت خود آن را به اینترنت متصل نمائید. حال که به اینترنت وصل شده اید به Settings گوشی و از آنجا هم به Wireless & Networks بروید.

 

در این قسمت به دنبال گزینه hotspot باشید. حال در این قسمت می توانید یک نام کاربری و رمز عبور برای مودم خود ایجاد کنید تا افراد ناشناس نتوانند از طریق آن وارد اینترنت شوند. حال اگر از طریق دستگاه دیگری مثل موبایل یا یک لپ تاپ به دنبال وایرلس های موجود در اطراف باشید ، آن گوشی را به عنوان یک Access point خواهد شناخت و به راحتی می توانید از طریق آن به اینترنت متصل شوید. به همین سادگی!

 

تبدیل گوشی اپل یا سیستم عامل آی او اس به مودم وایرلس

سیستم عامل آی او اس که همان سیستم عامل گوشی ها و تبلت های اپل می باشد نیز امکان ایجاد HotSpot را برای استفاده دیگر دستگاه ها از آن به عنوان مودم فراهم می کند.برای این کار پس از فعال سازی اینترنت تلفن همراه خود (اینترنت روی سیم کارت) به منوی Settings و سپس Cellular می روید.

 

Personal Hotspot را انتخاب و آن را روشن نمایید. بعد از ایجاد Personal Hotspot می توانید آن را از طریق همان منو فعال یا غیر فعال نموده و یا رمز آن را تغییر دهید. Sharing را به حال روشن درآورده و اینک اتصال به آن ممکن خواهد شد.

 

تبدیل گوشی ویندوز فون به مودم وایرلس

صفحه را به سمت چپ لغزانده تا لیست اپ ها نمایش داده شده و سپس گزینه settings را انتخاب نمایید.در Internet sharing کارهای زیر را انجام داده و done را بزنید:

 

– در Broadcast name اسم انتخابی شبکه خود را نوشته. این اسم به عنوان اسم وای فای نمایش داده خواهد شد.

 

– در Security type ، Password required (WPA2) را انتخاب و رمز عبوری به آن اختصاص دهید.