پارس ناز پورتال

ترفند جدا کردن صدا از ویدئو با vlc

ترفند جدا کردن صدا از ویدئو با vlc

ترفند جدا کردن صدا از ویدئو با vlc 

بسیاری از مواقع ما نیاز داریم تا صدا را از ویدئو جدا کنیم و بهترین و آسان ترین راه برای این کار استفاده از نرم افزار معروف vlc است. گاهی ممکن است به استخراج فایل صوتی از یک فایل ویدئویی نیاز داشته باشید و در این شرایط اولین راهکاری که به ذهن کاربران می‌رسد استفاده از نرم‌افزارهای میکس و مونتاژ فایل‌های ویدئویی یا مبدل‌های صوتی و تصویری است؛

 

اما همان‌طور که می‌دانید این نرم‌افزارها در مواردی حجم زیادی را به خود اختصاص می‌دهند و این در حالی است که نرم‌افزار معروف VLC با کاربران بسیاری که در سراسر دنیا به خود اختصاص می‌دهد، ممکن است جزو نرم‌افزارهای نصب شده روی رایانه شما باشد.

 

آیا می‌دانید این نرم‌افزار که وظیفه اصلی آن پخش انواع فایل‌های صوتی و تصویری است امکانات متعدد دیگری از جمله تبدیل فرمت‌ها و استخراج صوت از فیلم‌های ویدئویی موردنظر شما را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد؟
برای استفاده از این قابلیت می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

 

1 ـ نرم‌افزار VLC media player را اجرا کرده و پس از مراجعه به منوی Media روی Convert/Save کلیک کنید. (می‌توانید از میانبر Ctrl+R نیز کمک بگیرید)

 

2 ـ در پنجره به‌نمایش درآمده تب File را انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه‌ Add فایل‌های ویدئویی موردنظرتان را در برنامه فراخوانی کنید.

 

3 ـ روی کلید Convert کلیک کرده یا کلید میانبر Alt+O را فشار دهید.

 

4 ـ حالا پنجره‌ تبدیل فایل برای شما باز شده و ‌باید از بخش Profile یکی از پروفایل‌های صوتی همچون Audio -MP3 را انتخاب کنید.

 

5 ـ در پایان با کلیک روی Browse در بخش Destination، محل ذخیره‌سازی فایل صوتی استخراج شده را نیز مشخص کرده و روی Start کلیک کنید تا عملیات استخراج فایل صوتی و تبدیل آن به فرمت MP3 اجرا شود.