پارس ناز پورتال

ترفند حذف خودکار هیستوری مرورگر edge

ترفند حذف خودکار هیستوری مرورگر edge

ترفند حذف خودکار هیستوری مرورگر edge 

مرورگر edge جایگزین اینترنت اکسپلورر در ویندوز شد تا شاید بتواند رقیبی باشد برای مرورگرهای مطرح جهان یعنی کروم و فایرفاکس. در ویندوز 10 همچون دیگر مرورگرها، از قابلیت ذخیره‌سازی تاریخچه صفحات وب مرور شده پشتیبانی می‌کند و این قابلیت همان‌قدر که برای کاربران مفید است در مواردی نیز می‌تواند امنیت حریم خصوصی آنها را با مشکل مواجه کند. 

 

در این شرایط اغلب کاربران برای حفظ امنیت اطلاعات خود از قابلیت مرور امن (خصوصی) کمک گرفته یا پیش از بستن مرورگر، تاریخچه ثبت شده در آن را تخلیه می‌کنند.انجام این کار نسبتا ساده است، اما تکرار آن به دفعات متعدد می‌تواند دشوار و خسته کننده باشد. اگر تمایل دارید با هر بار بستن مرورگر، تاریخچه ردپای ثبت‌شده از شما توسط مرورگر نیز به‌طور خودکار حذف شود کافی است این مراحل را دنبال کنید:

 

مرورگر اج مایکروسافت را اجرا کرده و از بالا سمت راست روی آیکون منوی اصلی که به شکل سه نقطه عمودی به نمایش درآمده کلیک کنید.

 

روی گزینه Settings در انتهای منوی به‌نمایش درآمده کلیک کنید.

 

پنجره را به پایین اسکرول کرده تا بخش Clear browsing data را مشاهده کنید.

 

در ادامه روی گزینه Choose what to clear کلیک کرده و در صفحه جدید ضمن فعال کردن موارد موردنظر برای حذف از تاریخچه مرورگر، کلید وضعیت موجود در کنار گزینه Always clear this when I close the browser را از حالت Off به On تغییر وضعیت دهید.

 

از حالا به بعد با هر بار بسته شدن مرورگر، تاریخچه آن نیز به‌طور خودکار پاک می‌شود و می‌توانید بدون نگرانی صفحات وب را در مرورگر مرور کنید.