پارس ناز پورتال

ترفند پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس ها

ترفند پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس ها

ترفند پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس ها 

شمار زیادی از مواقع پیش می‌آید که لباس بانو ها یا آقایان به رژ لب بانو ها مالیده میشود و اینجاست که باید راهی برای پاک کردن آن پیدا کرد. رژلب یکی از لوازم آرایشی پر دردسر هست که وقتی به لباس یا بالشتتان مالیده می‌شود به سختی می‌شود آن را تمیز کرد.

 

اما ما می‌خواهیم یک روش خیلی ساده و کاربردی برای تمیز کردن لکه هاي آرایشی به شما تعلیم بدهیم که مطمئنا به دردتان میخورد. پس گذشته از اینکه لباستان را دور بیندازید این روشها را آزمون کنید.علت دیر از بین رفتن لکه رژلب از روی لباس مواد تشکیل دهنده آنها هست. پس برای از میان بردن لکه هاي رژلب اول باید مواد تولید انها را بشناسید.

 

مواد تشکیل دهنده رژلب ها روغن، موم و رنگ هست. رژلب از هر مارکی که باشد پاک کردن آن از روی پارچه سخت هست.روغن به راحتی با رقیق کننده ها بیرون می‌آید، موم به راحتی با حلال ها از بین میرود، و رنگ رژلب هم هنگام بهره گیری از این مواد پاک میشود. دشوار اصلی اینجاست که اکثر اوقات همان لحظه متوجه این لکه هاي نمیشویم و هر چی اکثر می مثل تمیز کردن انها سخت تر میشود.

 

هم حالا اقدام کنید:
کام اول: ابتدا نوع پارچه را مشخص کنید. اگر جنس پارچه ابریشمی، ترمه یا پشمی باشد باید تمیز کردن آن را به خشکشویی بسپارید. این پارچه ها ظریف میباشند و ممکن هست صدمه ببینند.

 

گام دوم: برای پارچه هاي قابل شستشو مثل نخی، یا مصنوعی، ابتدا مانده رژلب ها را با ناخن از روی پارچه بتراشید.

 

گام سوم: چند شماره دستمال کاغذی روی یک سطح سفت بگذارید و قسمت کثیف شده پارچه را روی دستمال ها بگذارید. سپس کمی مایع ظرفشویی پشت قسمت لکه دار شده پارچه بریزید. سپس با بهره گیری از مسواک تر روی لکه از بیرون به داخل بکشید. وقتی کمی نمناک و صابونی شد داخل خودرو لباسشویی بیندازید.

 

اگر لکه حتی بعد از شستشو روی لباس ماند همین مراحل را باز هم تکرار کنید ولی تا وقتی که کاملا تمیز نشد داخل اتومبیل نیندازید.مواد دیگری که میتوانید برای پاک کردن این لکه ها بهره گیری کنید موارد زیر میباشند:

 

الکل
تقریباً همۀ داخل منزل الکل داریم. اما احتمالاً ندانیم که این ماده میتواند لباسی که به آن علاقه زیادی داریم را نجات بدهد. الکل را روی لباس نمالید چون لکه اکران میشود. فقط کافی هست یک تکه پارچه را به الکل آغشته کنید و با ضربه روی لکه بزنید.

 

مایع ظرفشویی
مواد مایع ظرفشویی چربی ها را تمیز می‌کند. گرچه مایع لباسشویی و شامپو هم همینطور. فقط باید مراقب باشید که مایع حاوی سفیدکننده نباشد چون رنگ لباس را از بین می‌برد.

 

آمونیاک
ابتدا لکه را زیر آب بگیرید تا کمی از بین برود. سپس گوش پاکن را به آمونیاک آغشته کنید و با ضربه روی لباس بزنید. بعد از اینکه لکه کاملا محو شد با دست لباس را با صابون بشویید.

 

اسپری مو
آخرین روشی که میتوانید برای از میان بردن لکه رژلب بهره گیری کنید اسپری مو هست. اگر جنس پارچه لباس چندان مثل ابریشم ظریف نیست اسپری را مستقیما روی پارچه بزنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی لباس بماند. در پایان از دستمالی که با آب گرم نمناک کردید بهره گیری کنید.