پارس ناز پورتال

تروجان spynote برای اندروید مراقب باشید

تروجان spynote برای اندروید مراقب باشید

تروجان spynote برای اندروید مراقب باشید 

تروجان spynote برای اندروید کشف شد.باید مراقب سیستم عامل خود باشید تا به این ویروس آلوده نشود. اندروید آن قدرها هم امن نیست. همه تا کنون بر این باور بوده اند که سیستم عامل اندروید به دلایل مختلف یک سیستم کاملا امنیتی است که راه را بر عبور هر نوع بد افزار می بندد

 

البته این گفته تا حدودی در گذشته محقق شده اما خبرهای جدید هاکی از این است که کاربران اندروید نیز نباید چنان که باید به این موضوع خوش بین باشند چرا که یک تروجان اندرویدی به نام SpyNote در حال توسعه است و بدون هیچ هزینه ای در اختیار هکر ها قرار گرفته است.

 

این تروجان قادر است بدون نیاز به روت کردن گوشی، سیستم های کاربران را مورد هدف قرار بدهد و اطلاعات آن ها را واکاوی کرده و سرقت کند. این اطلاعات شامل تمام داده های گوشی تلفن و یا تبلت اندرویدی کاربر می شود.

تروجان spynote برای اندروید مراقب باشید

عناصر امنیتی هنوز نتوانسته اند مجرای توسعه و انتشار این تروجان را کشف کنند اما برخی از خبرها گویای این است که برخی کاربران متاسفانه قربانی این تروجان شده اند. از آن جا که بسیاری از کاربران، مجوز نصب اپلیکیشن از منابع نا آگاه را در گوشی خود فعال می کنند موجب ضربه دیدن از این بد افزارها می شوند اما برخی بد افزار ها حتی از سد گوگل پلی نیز می گذرند و نمی توان رسما جلوی آن ها را گرفت.

 

این نرم افزار قابلیت این را دارد که خود به خود به نسخه های پیشرفته ترش بروز رسانی شود و حتی می تواند سایر نرم افزار ها را هم به روز رسانی کند.توصیه های امنیتی بر این استوار است که سعی کنید از نسخه های جدید اندرویدی و ورژن های جدید این سیستم عامل استفاده کنید

 

چرا که این سیستم ها دارای امکاناتی نظیر Verify Apps و SafetyNet می باشند که می توانند کنترل خوبی روی اپلیکیشن ها داشته باشند و نرم افزارهای آلوده و مخرب را تشخیص و نسبت به ان ها اقدامات لازم را انجام دهند.