پارس ناز پورتال

ترکیب جادویی سیر و عسل برای سلامتی شما

ترکیب جادویی سیر و عسل برای سلامتی شما

ترکیب جادویی سیر و عسل برای سلامتی شما 

همه ی مـا از خواص بیشمار سیر و عسل مطلع هستیم و هیچکسی منکر خواص جادویی این دو خوراکی نیست.حالا مـا این دو خوراکی را درکنار هم استفاده خواهیم کرد. سیر یک داروی طبیعی اسـت و با استفاده ازآن، میتوان بیماری‌هاي متعددی را درمان کرد. سیر را می توانیم بـه صورت پخته یا خام بخوریم و با کمک آن، قدرت دستگاه ایمنی بدن و تن‌درستی‌مان را بیش‌تر کنیم.

 

بیش‌ترِ خواص و فوایدِ سیر برای سلامتی بدلیل ترکیبی اسـت بنام آلیسین. آلیسین از طریق دستگاه گوارش وارد خون می شود و تمام بدن را طی میکند، و ازآن پس تاثیرات قوی و مفیدش را در بدن اعمال می کند.

 

فـــواید سیر:
ضد سرطان
افزایش‌دهنده‌ي میل جنسی
تنظیم‌کننده‌ي کلسترول
کاهش علائم آسم
از بین برنده‌ي جوش و آکنه
ضد سرماخوردگی
ضد اسهال
درمان عفونت‌هاي بدن
تنظیم‌کننده‌ي فشار خون
متوقف‌کننده‌ي علائم تصلب شرایین

 

هم‌ چنین از سیر برای کاهش علائم آرتروز، دیابت و بزرگ شدن پروستات استفاده میکنند. میتوانیم از سیر برای درمان مشکلات سلامتِ روزانه‌مان و بالا بردن متابولیسم «دگرگشت» و انرژی استفاده کنیم.

 

از دیگر ویژگی‌هاي سیر می توان بـه بالا بردن قدرت بدن در مقابل بیماری‌ها و از بین بردن سموم اشاره کرد. اگر سیر رابا پیاز و زنجبیل مخلوط کنیم، بـه داروی قدرتمندی دست مییابیم کـه می توانیم آن رابه جای شیمی‌درمانی استفاده کنیم.

 

بهتر اسـت سیر رابه صورت خام مصرف کنیم؛ این بهترین روشِ بهره‌مندی از خواص متعدد آن اسـت. توصیه‌ میشود حبه‌هاي سیر را تکه تکه کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، و سپس آن رابا شکمِ خالی بخورید.

 

سیرِ خام و عسل
تعداد زیادی از پزشکان توصیه میکنند سیر رابا عسل مخلوط کنید و هرروز صبح بخورید. تمامِ کاری کـه باید انجام دهیم این اسـت کـه ۲ یا ۳ حبه سیر را خرد و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنیم. این ترکیب بـه مـا انرژی و سلامتیِ بیش‌تر میدهد.

 

داروی تقویتی و ضد آنفولانزای سیر
این داروی تقویتی برای درمان گلودرد، سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید اسـت.
مواد اولیه‌ي مورد نیاز:
۵ حبه سیر
نصفِ پیاز زرد
۲ شماره فلفل قرمز تند
۱ لیوان آب‌لیمو
۱ قاشق غذاخوری زنجبیل خردشده
۲ قاشق غذاخوری سرکه‌ سیب

 

دستور تهیه:
پیاز، سیر، زنجبیل و فلفل قرمز رابا هم مخلوط کنید و سپس آب‌لیمو و سرکه‌ي سیب را نیز بـه آن اضافه کنید. بگذارید این مخلوط ۲۴ ساعت بماند، و پس ازآن، هرروز صبح پیش از صبحانه مقداری ازآن را بنوشید.