پارس ناز پورتال

ترک سیگار با هیپنوتیزم امکان پذیر است؟

ترک سیگار با هیپنوتیزم امکان پذیر است؟

ترک سیگار با هیپنوتیزم امکان پذیر است؟ 

در علم هیپنوتیزم می توان روی بسیاری از مشکلات روان انسان اعمال درمانی انجام داد و ادعا میشود که برای ترک سیگار نیز می توان از هیپنوتیزم استفاده کرد. هیپنوتیزم قابلیت بالایی در افزایش پاسخگویی انسان به محیط پیرامون دارد، به همین دلیل است که از این تکنیک برای تغییر رفتارهای ناسالم مانند سیگار کشیدن کمک گرفته می‌شود.

 

هیپنوتیزم یک درمان جایگزین برای افراد سیگاری است. هیپنوتیزم قابلیت بالایی در افزایش پاسخگویی انسان به محیط پیرامون دارد، به همین دلیل است که از این تکنیک برای تغییر رفتارهای ناسالم مانند سیگار کشیدن کمک گرفته می‌شود.

 

چرا باید از هیپنوتیزم برای ترک سیگار استفاده کنید؟

بر اساس آمار موسسه ملی بهداشت، نیمی از افراد سیگاری که از عادت خود دست نمی‌کشند، به دلیل عوارض سیگار جان‌شان را از دست می‌دهند. ترک سیگار چند مزیت بزرگ و فوری دارد. به عنوان مثال، باعث تقویت گردش خون شده، فشار خون را تنظیم کرده و روند نفس کشیدن را آسان‌تر می‌کند.

 

همچنین، خطر ابتلا به بیماری‌های مهلکی مانند بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد. طرفداران هیپنوتیزم مدعی هستند که این تکنیک درمانی می‌تواند بدون استفاده از داروهای تجویزی، به ترک سیگار کمک کند.

 

مزایای هیپنوتیزم برای افراد سیگاری

تا به اینجا، تحقیقات مرتبط با مزایای هیپنوتیزم برای ترک سیگار به نتایج متفاوتی رسیده‌اند. به عنوان مثال، مطالعه محققان روی تاثیر هیپنوتیزم در ۱۴ فرد مختلف در سال ۲۰۰۰ نشان داد که تاثیر این تکنیک بر ترک سیگار در مقایسه با سایر رویکردهاتفاوت چندانی ندارد.

 

با این حال، گفته می‌شود که هیپنوتیزم‌ درمانی یکی از روش‌های احتمالی ترک سیگار در افراد سیگاری است. به گفته محققان، آقایان در مقایسه با خانم‌ها واکنش بهتری به هیپنوتیزم نشان می‌دهند و نرخ موفقیت بالاتری دارند. این تفاوت در سایر روش‌های ترک سیگار نیز مشاهده شده است.

 

یک جلسه هیپنوتیزم‌ درمانی به طور معمول با القای آرامش درمانگر به بیمار آغاز می‌شود. وقتی بیمار به خلسه می‌رود یا به اصطلاح هیپنوتیزم می‌شود، درمانگر از تکنیک‌های خاص خود برای ترک سیگار توسط بیمار استفاده می‌کند.

 

انجام هیپنوتیزم تحت مراقبت یک درمانگر آموزش‌ دیده مجرب یک امر بی‌خطر است، با این حال برخی افراد ممکن است دچار ناراحتی‌های عاطفی شوند. اگر نسبت به انجام هیپنوتیزم برای ترک سیگار یا هر مشکل دیگری شک دارید، بهتر است اول با پزشک خود مشورت کنید.