پارس ناز پورتال

درباره تزریق چربی و نکات مهم سلامتی

درباره تزریق چربی و نکات مهم سلامتی

درباره تزریق چربی و نکات مهم سلامتی 

تزریق چربی برای صورت و اندام به صورت فراوان در کلینیک ها انجام می شود و متخصص های بسیاری این کار را انجام می دهند. در تزریق چربی باید تبحر جراح بالاباشد و تکنیک تزریق لایه به لایه حتما رعایت شود. تزریق چربی در نواحی پا، باسن و سینه کاری زمان بر و سلیقه ای محسوب می شود. بسیاری از پزشکان وارد این زمینه نمی شوند چرا که در این عمل باید دو ناحیه از بدن دستخوش تغییر شود.

 

لیپوساکشن باید خیلی تمیز و ظریف انجام شود و چربی به صورت قطره ای خارج شود، بنابراین این عمل نیاز به صبر و حوصله و تبحر کافی دارد و هرکسی حاضر به صرف این انرژی نیست.

 

– تزریق چربی پشت دست
– با بالارفتن سن و کم شدن چربی ناحیه پشت دست، رگ ها نمایان تر شده و رنگ آبی آنها بیشتر به چشم می خورد.تاندون ها نیز با کم شدن چربی و بافت نرم پشت دست مشخص تر می شوند. به همراه این تغییرات عمقی، ظاهر پوست نیز چروکیده شده و دست ها مسن تر به نظر می رسند.

 

نکته مهم در تزریق چربی پشت دست توجه به حفظ کارایی و عدم آسیب دیدگی تاندون ها و اعصاب دست است که کاملاسطحی و در معرض آسیب های جراحی هستند. جراح باید با آناتومی ناحیه دست و محل قرار گیری اعصاب و تاندون ها کاملاآشنا باشد.

 

بعد از آماده سازی چربی، پشت دست به طور کامل از ناحیه مچ بی حس شده و از طریق یک الی دو برش کوچک یک میلیمتری لایه نازکی از چربی در فضاهای پشت دست مابین رگ ها و تاندون ها و بین مناطق خالی شده از چربی به خصوص مابین انگشت شست و انگشت نشانه، کناره انگشت کوچک و فضاهای بین استخوانی

 

تزریق می شود. انگشتان را تا حد بند اول می توان تزریق کرد و سپس با ماساژ، به قسمت های پایین تر انگشتان چربی را حرکت داد. ناحیه مچ دست تا حدود خط ساعت نیز به همین طریق پر می شود.ماساژ ذکر شده نباید عمیق باشد زیرا می تواند با وارد کردن چربی به ساختمان های زیرین دست در به حرکت در آوردن انگشتان و حرکت دست ها مشکلات جدی بیافریند.

 

برخلاف صورت و سایر نقاط بدن تکنیک تزریق در دست لایه به لایه نبوده و کاملاسطحی است و چربی باید کاملایکدست تزریق شود. از تزریق قطعه قطعه که موجب ناهمواری بعدی می شود باید اجتناب کرد.بعد از تزریق تا ۲۴ ساعت بهتر است از کمپرس سرد استفاده کرد. در طی دو هفته اول تا حد امکان از کار کردن با دست ها و هرگونه فشار بر دست یا ماساژ غیرضروری خودداری کنید.

 

– تزریق چربی در سینه
– تزریق چربی در سینه بسیار پرطرفدار است اما تعداد کاندیداهای مناسب برای این کار زیاد نیست و این عمل برای همه جواب نمی دهد.

 

برای انجام آن چندین شرط لازم است
اول اینکه سینه به هیچ وجه نباید افتادگی داشته باشد. همچنین باید کوچک باشد و قاعده خیلی بزرگی نداشته باشد و در عین حال حجم کم، فرد را راضی کند.ضمنا ممکن است این تزریق کار یک جلسه ای نباشد و احتیاج به تکرار داشته باشد بنابراین شخص باید از لحاظ روحی آمادگی لازم را داشته باشد. همچنین لازم است چربی مورد نیاز را به فراوانی در شکم و پهلوهایش داشته باشد.

 

با توجه به موارد ذکر شده، تعداد افرادی که تمام این فاکتورها را یکجا داشته باشند زیاد نیست. با انجام این تزریق بیشتر می توان به ناحیه فرم داد و تغییر زیادی در سایز سینه ایجاد نمی شود. برای برجسته سازی باید یک تا دو نوبت تزریق تکرار شود.

 

اگر چربی در یک نوبت به میزان زیادی در حالت حفره ای تزریق شود پیوند نمی گیرد و خون کافی به بافت چربی نمی رسد و در عین حال این کار ممکن است باعث رسوب کلسیم در بافت سینه شود.

 

این وضعیت تشخیص توده چربی تزریق شده را از توده های خوش خیم یا بدخیم در سونوگرافی و ماموگرافی دشوار می کند، بنابراین باید یک لایه متناسب تزریق شود و آن لایه پیوند بخورد و چندماه بعد دوباره یک لایه جدید تزریق شود.

 

برخلاف باسن که بیشتر شامل عضله است و تزریق لابه لای عضله انجام می شود، ناحیه سینه بیشتر شامل غدد شیردهی و بافت پستان است و لابه لای آنها نمی توان چربی تزریق کرد. چربی در این ناحیه باید به صورت سطحی زیر پوست تزریق شود.