پارس ناز پورتال

تست شخصیت شناسی پول چقدر برایتان مهم است؟

تست شخصیت شناسی پول چقدر برایتان مهم است؟

تست شخصیت شناسی پول چقدر برایتان مهم است؟ 

امروز تست روان شناسی را به شما معرفی می‌کنیم که نشان میدهد شما چقدر به پول در زندگی خود اهمیت می‌دهید. اگر پول اضافی داشته باشید, خرجش میکنید. اگر وضعیت سخت تر باشد, در صورت لزوم, به خوردن لوبیا هم خوشنود هستید! به طور خلاصه, هیچ وقت قرار نیست به دلیل برنامه ریزی مالی پاداشی بگیرید.

 

1. پس از یک وعده غذا با رفقا صورت حساب روی میز قرار میگیرد.

الف» کسی غیر از شما مسئول محاسبه سهم هر کس میشود.
ب » هر کس سهمش را روی میز می‌گذارد.
ج » شما از اینکه غذای همۀ را حساب کنید شاد میشوید.
د » مبلغ صورت حساب را مساوی بین همۀ تقسیم می‌کنید.

 

2. پس از چند هفته, کاناپه رویایی تان را در حراج میبینید.

الف» با لبخندی سرخوشانه بر چهره سریعا می‌روید تا آن را بخرید.
ب » هم کاناپه را می‌خرید و هم دو مبل تک نفره همراه آن را.
ج » مدتی صبر می‌کنید تا کمی قیمت پایین تر بیاید.
د » خیلی هیجان زده نمیشوید؛ چیزهای زیادی هست که باید پولش را بدهید.

 

3. به چه چیز نوجوان ها اکثر حسادت می‌کنید؟

الف» داشتن یک اسکوتر اخیر
ب » رهایی از مسئولیت
ج » بیرون رفتن با لباسهای عجیب
د » عشق و حال فرار از کلاس

 

4. فرض کنید در وقت اضافی خود از نقاشی با آبرنگ لذت میبرید. یک روز رفاقت که به دیدن تان آمده می‌خواهد تابلوی مورد علاقه تان را بخرد.

الف» از او می‌خواهید قیمت پیشنهادی اش را بگوید.
ب » قیمت را دو برابر میکنید.
ج » به او میگویید خیلی به آن علاقه دارید.
د » آماده نیستید آن را با جهان عوض کنید.

 

5. قصد دارید دو هفته به مراکش بروید.

الف» به این فکر می‌کنید که چگونه به صرفه ترین سفر را داشته باشید.
ب » از رفاقت که سال قبل به آنجا رفته کمک میخواهید.
ج » سریعا یک عینک آفتابی و یک شلوارک اخیر میخرید.
د » چمدون خود را می بندید و با یک هواپیمایی نسبتا ارزان سفر می‌کنید.

 

6. یک نفر اظهارنظر اهانت آمیزی به شما میکند.

الف» با آرامش پاسخ می‌دهید.
ب » رفتار وی را بحبوحه بی شرمی و بدرفتاری می‌دانید.
ج » کاملا به آن بی اعتنایی می‌کنید.
د » نگاه بدی به او می‌کنید.

 

7. کارفرمای جدیدتان در مورد خرج ها خیلی ولخرج هست.

الف» شما تلاش میکنید همۀ صورت حساب هاي تان را جابجا کنید.
ب » وقتی با اتوبوس به ماموریت می‌روید به دروغ می‌گویید با تاکسی رفته اید.
ج » رفقا تان را به خرج شرکت به رستوران هاي شیک دعوت میکنید.
د » وقتی افرادی را برای یک ناهار کاری به رستوران میبرید همه ي را تشویق میکنید برترین غذاها را سفارش دهند.

 

8. یک شب که بیرون هستید ترجیح می‌دهید:

الف» با آخرین درآمد خود همه ي را میهمان کنید.
ب » عامل اصلی جان بخشیدن به جمع میشوید.
ج » دیگران را دیدن میکنید و فقط گوش میدهید.
د » پر انرژی درمورد رویدادهای روز بحث میکنید.

 

9. یک خرج نامنتظره بزرگ رخ میدهد که حساب تان خالی میشود, چه احساسی دارید؟

الف» ناامیدی
ب » پریشانی
ج » تقدیرباوری
د » حس فقدان

 

10. قصد دارید در آینده اي نزدیک یک منزل بخرید.

الف» به هر چیزی که نشانه «برای فروش» داشته باشد دقت میکنید.
ب » مشهور ترین محله هاي نزدیک خود را جستجو می‌کنید.
ج » منزل هاي موجود در قیمت مورد نظرتان را نگاه می‌کنید و صبر میکنید تا منزل مناسب را پیدا کنید.
د » مناطقی با بالاترین ارزش زمین را جستجو می‌کنید تا برترین قرارداد را ببندید.

تست شخصیت شناسی پول چقدر برایتان مهم است؟

امتیاز 19-10: پول به اندازه سرنوشت مرموز هست

نگاه بسیار عادی به پول دارید و مایلید هفته به هفته زندگی خود را بگذرانید.اگر پول اضافی داشته باشید, خرجش می‌کنید. اگر وضعیت سخت تر باشد, در صورت لزوم, به خوردن لوبیا هم خوشنود هستید! به طور خلاصه, هیچ وقت قرار نیست به دلیل برنامه ریزی مالی پاداشی بگیرید. با این حال دلایل خوبی در دفاع از این رویکرد وجود دارد. برای شما پول ظاهراً یک جیز تماما رخداد محور هست

 

که افراد بازرسی کمی بر آن دارند, پس نگران بودن برای آن بی وجه هست. با این حال, این نگاه سست معایب خودش را دارد. ممکن هست برای اضافه کردن جنبه هاي دراماتیک و هیجانی به زندگی تان وابسته نوسان هاي زندگی مالی تان شوید.

 

چرا چنین نگاهی دارید؟ اولیه, باید بی میلی تان نسبت به برنامه ریزی پیشاپیش را آزمایش کنید. هرگز یاد نگرفته اید که بر مخارج خود حد بگذارید یا یک بودجه معقول تنظیم کنید. به جای آن, مشوق ها و محرک ها عامل خرج کردن شما بوده اند و عمدتا تحت تاثیر امیال زودگذر هستید. به دنبال ارضای فوری خواست هاي تان هستید؛ برای شما, بلند مدت بیش از اندازه انتزاعی و محدود کننده هست.

 

مدیریت مفید پول نیازمند صبر و نظم هست و این‌ها خصوصیت هایي میباشند که برای شما بیش از اندازه غریبه اند. آرام آرام به خودتان بیاموزید که ارباب امور مالی خود باشید و نه امور مالی ارباب شما. بر روی حس فقدان خود و نیاز به اینکه هر چه میخواهید سریعا باید آماده باشد, کار کنید. با آموختن نحوه برنامه ریزی برای آینده قادر به تاثیرگذاری مثبت تر خواهید بود.

 

امتیاز 25-20: پول به شما پایگاه اجتماعی میدهد

در نظر شما, پول تاثیر مهمی بر جایگاه اجتماعی تان دارد.پول مانند عصایی جادویی هست که باعث میشود نزدیکان شما را بپذیرند و به رسمیت بشناسند. این انعکاس بیرونی قدرت هست و شما همه ي وقت قدرت بیشتری میخواهید. پذیرفته اید که گنجایش بالایی برای کار کردن دارید, که راهی به درآمد هر چه

 

اکثر به سوی شما می گشاید. با این حال, در این تلاش برای کسب پول و قدرت اکثر, گاهی در مقابل برخی معایب صدمه پذیر می‌شوید – همکاران خیانتکار, مخارج بی فایده و غیره.

 

انگیزه شما در کسب پول چندان از به هم آمیختن ارزش شخص با عکس قدرت ناشی می‌شود – وقتی دیگران به شما تبسم میزنند چون صورتحساب را پرداخته اید, فکر میکنید به شما محبت شده هست. از خودتان بپرسید واقعا میخواهید مردم به دلیل چه چیزی از شما تعریف کنند. آیا پول شماست, یا ترجیح می‌دهید به دلیل هوش و اصالت تان باشد؟ پول یقینا میتواند یک عزت نفس سست ایجاد کند. بدون آن, گاهی این احساس را دارید که کاملا بی ارزشید.

 

سراب ثروت باعث می‌شود احساس قدرت و تاثیرگذاری بکنید اما در نهایت به دنبال قدرت باطنی در جای درست نیستید. کوشش کنید وسواس تان را نسبت به عکس خود نزد دیگران کنار بگذارید. به جای آن, بر پر رنگ کردن ارزش شخصی منحصر به فردتان پافشاری کنید؛ یعنی بر شمایی که کاملا جدای از حساب بانکی تان وجود دارد. در طول زمان, کشف خواهید کرد که اینکار منبع ثروت هاي بزرگ تری هست.

 

امتیاز 31-26: پول امنیت می آورد

ارتباط شما با پول عمدتا مبتنی بر بازرسی هست. شما با دقت چندان حساب هاي خود را مدیریت می‌کنید و چیزی را بیش از یک صورتحساب کاملا متوازن دوست ندارید! وقتی نوبت به پول میرسد, خرج هاي نامنتظره یا سرخوشی هاي مالی تند و تیز را دوست ندارید.

 

اصول راهنمای شما رشد مداوم و پس انداز برای روز مباداست. پول به شما حس امنیت می‌دهد و از هر گونه خرجی که ممکن هست احساس اطمینانی راکه از امور مالی خود به دست می آورید خراب کند, می پرهیزید. در نظر شما خرید چیزها به معنای کسب وسایل تازه نیست, بلکه عملا به معنای از دست دادن پول هست.

 

اما مشکلی که با پذیرش مفهوم پول بعنوان یک انرژی با گردش آزاد دارید, مانع می‌شود از آن لذت ببرید. برای نمونه در تعطیلات, اغلب وقت تان را صرف این می‌کنید که چگونه میتوانید از شر یک سری مخارج خلاص شوید و نتیجه این هست که هیچ وقت از تعطیلات لذت نمیبرید.

 

این احساس ماندگار که انگار هر وقت پول خرج میکنید, چیزی را از دست می‌دهید, ممکن هست به ترس از دست دادن خودتان منجر شود. انتقال پولی که به سختی به دست آورده اید این احساس را به شما میدهد که انگار قدرت و استقلال تان از دست رفته هست. کوشش کنید اکثر بر لذت بردن از تجربیاتی که با پول می‌توان خرید تمرکز کنید. حول خرج کردن پول, احساس رضایت بپرورانید و به پول هم چون ابزار برای افزایش شادی خود فکر کنید.

 

امتیاز 40-32: پول یعنی آزادی

برای شما پول چیزی هست که آزادی عمل به همراه می آورد. شما به پول فقط بعنوان ابزاری در راه یک هدف نگاه میکنید و نه بعنوان هدفی فی نفسه, داشتن یک حساب بانکی پر از پول,بدون برنامه اي معنادار برای خرج آن, علاقه شما را بر نمی انگیزد. مسئله این نیست که پول را دوست ندارید و از بردن ناگهانی یک لاتاری بال در نمی آورید, بلکه پول به خودی خود موضوع مورد علاقه شما نیست.

 

به همین علت,مدیریت حساب هاي تان مشکلی برای تان ایجاد نمیکند. میدانید چگونه صبر کنید تا توان پرداخت پول چیزی راکه میخواهید به دست آورید, و می‌دانید چگونه به هدفی در زندگی تان برسید. با وجود این, به هر حال شما هم انسانید و معمولاً دست به مخارج سرمستانه می‌زنید, فقط به دلیل اینکه خوش بگذرد یا به دلیل اینکه نمیخواهید لحظه اي راکه لحظه اي طلایی به نظر میرسد از دست بدهید.

 

آزادی که در ارتباط با پول دارید, به آن علت هست که آن باورهای منفی اي که گاهی مردم نسبت به پول دارند, شما را بر نمی انگیزد.شما پول را ریشه همه ي بدی ها نمیدانید و به دلیل امنیت یا عزت نفس هم بر آن متکی نیستید.بنابراین, می‌توانید آن را بر حسب امیال خود و بدون اسیر حساب بانکی خود شدن,

 

مدیریت کنید تا جاییکه خود شما مسئله باشید. پول در دست شماست تا کاری با آن بکنید؛ مسئله مالکیت یا تصاحب آن نیست. همین راه را ادامه دهید و در عین حال گاهی در قرعه کشی ها شرکت کنید. که میداند؟! احتمالا یک‌بار خوش شانس بودید.