پارس ناز پورتال

تست های ساده برای فهمیدن طول عمر افراد

تست های ساده برای فهمیدن طول عمر افراد

تست هاي ساده برای فهمیدن طول عمر افراد 

در تحقیقات جدیدی که انجام شده هست طول عمر افراد اندازه گیری می شود آن هم بوسیله تست هاي بسیار ساده که در منزل هم می توان انجام داد. اغلب ما در سنینی مجبوریم به تست هاي پزشکی دوره‌ای برای حصول اطمینان از سلامت خود تن دهیم. همه ي وقت مراجعه به پزشک و این‌که یک خودرو فانتزی به شما بگوید که قرار هست حال‌تان مفید شود حس آرامش‌ بخشی دارد.

 

ولی کاشف به‌عمل آمد که بعضی از تست ها که با فناوری فوق‌العاده کمی انجام می شوند، میتوانند پزشکان را در پیش‌بینی این‌که چه کسی دارای ریسک بالای زودتر مردن هست، کمک کنند.این سه تست به تقلید از موقعیت‌هاي نسبتا عادی زندگی می‌پردازند:

 

با چه سرعتی میتوانید از روی صندلی بلند شوید؟
با چه شدتی میتوانید مشت‌تان را فشار دهید؟
چه مدت می‌ توانید روی یک پا بایستید؟

 

تحلیلی که در ژورنال بی‌ام‌جی منتشر شد، نگاهی داشت به داده‌هاي یک آلبوم‌ي بزرگ مطالعاتی و به این نتیجه رسید که به طور کلی، آدم‌هایي که در انجام یکی از این فعالیت‌ها یا بیش‌تر، بین یک-چهارم برتر قرار میگیرند (در بین افرادی از یک سن، جنسیت و سایز) طولانی‌تر عمر میکنند در مقایسه با کسانی که در یک-چهارم پایینی قرار می‌ گیرند.

 

 به گزارش پارس ناز تا کنون، این تست ها دقیق‌ترین پیشگویی را زمانی دارند که روی افراد مسن‌تر که بین سنین ۶۰ تا ۷۰ سال میباشند، صورت میگیرند. گرچه شاید این فقط بازتابی باشد از آن‌چه مطالعات واقعا انجام داده‌اند، زیرا تعداد کمی از دانشمندان، زمان یا امکانات لازم را داشته‌اند برای این‌که این ویژگی‌‌ها را در افراد جوان‌تر ارزیابی کنند و بعد از سال‌ها دوباره آن ها را بررسی کنند تا ببینند اوضاع سلامتی‌شان چگونه هست.

 

گرچه، نداشتن مهارت در انجام این تست ها علت بی‌برو برگرد مرگ نیست- قرار نیست به این علت که نمیتوانید چیزی را به شدت فشار بدهید، بمیرید این تست ها فقط شرایط کلی سلامتی شما را نشان می‌ دهد.به همین علت هست که محققین انها را شاخص‌هاي مفیدی برای سلامت کلی می‌ دانند. انها اشاره می‌ کنند به ویژگی‌هاي گسترده‌ تری که مبنای این فعالیت‌ها قرار می‌ گیرند، از جمله تعادل، قدرت عضلانی و بازرسی حرکتی.