پارس ناز پورتال

بهترین روش های تسکین دردهای شدید دوران پریود

مجموعه : بهداشت زنان
بهترین روش های تسکین دردهای شدید دوران پریود

بهترین روش های تسکین دردهای شدید دوران پریود 

دردهای شدید دوران قاعدگی را می‌توان با بهره گیری از داروهای گوناگون تسکین داد, داروی ایبوپروفن میتواند رنج ها را کاهش دهد. قاعدگی برای برخی زنان می‌تواند به شدت دردناک باشد و مقدار خون زیادی در طول یک پریودی ناخوشایند ایجاد شود. در این جا بسته به نیاز شما راه هایي برای کوتاه کردن,

 

کم کردن و یا حتی متوقف کردن پریود وجود دارد. همۀ وقت} در ابتدا با پزشکتان مشورت کنید اما اگر چند روش سریع و فوری احتیاج دارید که چطور پریودی تان را متوقف کنید.این جا را بخوانید.

 

مقدار خونریزی پریودی را آهسته و یا متوقف کنید
۱- ایبوبروفن مصرف کنید
میتوانید از ایبوبروفن با دوز پایین 4 – 3 مرتبه در روز بهره گیری کنید. دقت داشته باشید که از حد مجاز برای هر 24 ساعت تجاوز نکنید. برای اغلب افراد اینکار می‌تواند سبب تسکین درد و کاهش جریان خونریزی به میزان 50 درصد شود. با این حال عده اي فهمیده اند که با مصرف ایبوبروفن پریودی شان متوقف شده هست.

 

این در حالی هست که ایبوبروفن عوارض جانبی زیادی داشته و ممکن هست سبب ایجاد مسمومیت در اثر چندان خوردن دارو شود. گذشته از این که مقادیر چندان این قرص را مصرف و یا از آن برای طولانی کردن زمان پریودی و کاهش جریان خون قاعدگی بهره گیری کنید با دکتر مشورت نمایید.

 

۲- مقدار زیادی مایعات بنوشید
اینکار باعث می‌شود همه ي چیز با سرعت بیشتری از بدن تان خارج و به سبک تر شدن خونریزی قاعدگی کمک می‌کند.

 

۳- مقدار زیادی میوه و سبزی ها بخورید
خوراک تندرست همۀ وقت} برای شما بهتر هست, اما مصرف اکثر میوه و سبزی ها نسبت به حد معمول میتواند پریودی تان را ملایم تر و آسان تر سازد.بویژه نشان داده شده که لوبیا سبز میتواند پریودی را سبک و یا حتی متوقف کند.همین طور اغلب مردم در یافته اند که مکیدن تکه اي از لیمو شیرین می‌تواند به موقتی پریودی شان را متوقف کند.

 

۴- سرکه بخورید
دو قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کرده و این درمان خانگی را برای نتیجه بهتر 3 بار در روز بنوشید.

 

۵- ژلاتین بخورید
یک پاکت پودر ژلاتین را با آب مخلوط کرده و سریع آن را بنوشید. این نوشیدنی میتواند پریودی تان را به مدت سه ساعت متوقف کند.

 

۶- از درمان هاي گیاهی بهره گیری کنید.
ریشه سنبل ختایی, چای درست شده از برگ هاي تازه و یا خشک شده تمشک, گیاه لیدی منتل, مریم گلی و کیسه کشیش, همگی حدس میرود که به توقف و یا کم کردن قاعدگی کمک کنند.

 

۷- از کاپ هاي قاعدگی برای پوشاندن پریودی تان بهره گیری کنید.
کاپ ها و یا ظروف قاعدگی درست در بالای گردنه رحم قرار گرفته و مثل کاندوم ها از جاری شدن هر مایعی پیش گیری می‌کنند.در حالی‌که تامپون ها خون را جذب می‌کنند, کاپ هاي قاعدگی آب را گردآوری میکنند. میتوانید از آنها به مدت 12 ساعت با مخفی سازی کارساز و در موارد متوقف کردن سریع و شدید در زمان پریودی تان بهره گیری کنید.

 

جریان خونریزی تان را تسریع کنید
۱- کمی گرما بگیرید
گرما کمک میکند که مایعات زودتر از بدن خارج شوند. یک کیسه آب گرم یا کیسه آبگرم روی نواحی شکمتان به کار ببرید.

 

۲- نواحی رحم را ماساژ دهید
اینکار سبب کاهش درد هاي قاعدگی خواهد شد و باعث میشود مواد و مایعات به آرامی در بدن به حرکت در آیند. ممکن هست ترجیح بدهید اینکار را در مکانی آسان تر و خصوصی مثل حمام و یا اتاق خوابتان انجام دهید.

 

۳- ارتباط جنسی داشته باشید
انقباضاتی که در اثر ارگاسم « در رسیدن به بحبوحه لذت جنسی » در بدن ایجاد می‌شود می‌تواند به خروج سریع تر مایعات و خون از بدن و تمام شدن سریع تر پریودی کمک میکند. اطمینان حاصل کنید که هم خودتان و هم همسرتان با کثیف کاری هاي کمی که در ابتدا بوجود خواهد آمد, مشکلی ندارید. پارچه و یا حوله اي را زیر خود بیاندازید و یا برای کمتر کردن کثیف کاری ها میتوانید زیر دوش ارتباط جنسی داشته باشید.

 

انتخاب هاي دراز مدت
۱- در مورد انتخاب هاي دراز مدت با پزشکتان گفتگو کنید
برای متوقف کردن پریودیتان به مدت 3 – 2 ماه می‌توانید از تزریقی به اسم دپوپرورا «اسم تجاری نوعی پروژسترون» کمک بگیرید. این یک تزریق هست که بر زمینه اصول توسط یک دکتر غیر متخصص صورت میگیرد.

 

روشهای جراحی وجود دارد که میتواند به صورت دائمی باعث توقف پریودی شود. که شامل هیستروکتومی و یا برداشتن رحم و یا قطع آن و یا برداشتن لایه هاي داخلی رحم میباشد. این جراحی ها میتواند خطرناک بوده و منجر به عدم بارداری و یا سخت شدن آن شوند. بنابراین گذشته از این که تحت عمل جراحی قرار بگیرید با دکتر مشورت کنید.

 

۲- به تناسب اندام فکر کنید
تمرین و ورزش به طور کلی امری حیاتی بوده و به تناسب اندام رسیدن به پریودیتان سبک تر و کوتاه تر خواهد شد. این یک روش کوتاه ساختن دوره پریودی هست که هم قابل بردباری بوده و هم منافع زیادی برایتان همۀ وقت} خواهد داشت.

 

۳- از قرص هاي ضدبارداری بهره گیری کنید
قرص هاي ضدبارداری اغلب قرص هاي 21 روزه پیش گیری از آبستنی اسم دارند که به همراه یک هفته قرص هاي بی اثر میباشند. در آن یک هفته که از قرص هاي بی اثر بهره گیری می‌کنید پریود خواهید شد. جلوگیري از آبستنی هورمونی روش مطوئن و موثری هست برای تنظیم کردن قاعدگی تان به ویژه برای آن دسته از زنان که از قاعدگی دردناک و سنگین رنج میبرند.

 

اگر میخواهید که پریودی را به تاخیر بیاندازید میتوانید به راحتی با نخوردن قرص هاي بی اثر و یا غیر فعال بسته قرص هاي ضدبارداری, و به جای آن خوردن 21 شماره قرص فعال در پیش گیری, اینکار را انجام دهید: اینکار ممکن هست عوارض جانبی پیش بینی نشده و ناخوشایندی داشته باشد بنابراین گذشته از انجام آن با دکتر گفتگو کنید.

 

روشهای پیشگیری از آبستنی غذایی «از راه دهان» وجود دارد که تنها با تجویز دکتر در دسترس قرار میگیرد. درمورد انچه میخواهید گذشته و یا هنگام مصرف قرص ها, با پزشکتان گفتگو کنید.