پارس ناز پورتال

تصاویری از اتفاقات عجیب علمی در جهان

تصاویری از اتفاقات عجیب علمی در جهان

تصاویری از اتفاقات عجیب علمی در جهان

در دنیای پیرامون ما معمولا همه چیز عادی شده است حتی ناگواری ها و اتفاقات،اما برخی مواقع شاهد مواردی هستیم که کاملا مغایر با قوانین دنیا است. 

 

خوک فیل!

تولد خوک فیل بسیار نادر با تغییر فیزیکی عجیب چشم ها را خیره کرد! این خوک در غرب کامبوج متولد شد که صورتی با یک پوزه شبیه به فیل، تنی بزرگ و گوشی های فیلی به دنیا آمد. در سال های 2010 و 2014 نیز خوک های ناشناخته و عجیبی نیز به دنیا آمدند که پزشکان را برای تحقیقات بیشتر به دعوت نشاندند.

 

در سال 2010 خوکی که سر او شبیه به یک برگ بود بدنیا آمد و در سال 2014 خوکی شبیه به گوسفند که متعلق به یک کشاورز در چین بود بدنیا آمد.

تصاویری از اتفاقات عجیب علمی در جهانزامبی پرندگان!

یکی از پرندگانی که در منطقه آسیا و شمال آفریقا زندگی می کند به نام great tit شناخته می شود. این پرنده چهره زیبایی دارد و نشانه اصلی آن بدنی سفید و کوچک و سری سیاه است اما این تنها خصوصیت این پرنده زیبا نیست. این پرنده به نام مستعار زامبی پرندگان نیز شناخته می شود

 

و غذای او از میان پرندگان و دانه ها تشکیل می شود ولی از خوردن مغز دیگر پرندگان نیز لذت می برد. این پرنده های هجومی با نوک قوی خود به دیگر پرنده ها حمله می کنند و سر آن ها را شکافته و مغزشان را می خورند.

تصاویری از اتفاقات عجیب علمی در جهانزشت ترین ببر دنیا!

کِنی، ببر سفیدی است که با پوزه‌ای کوتاه، صورتی کشیده و دندان‌های غیر متقارن متولد شد. این اتفاق نتیجه جفت گیری درون نژادی بوده است. تنها یک ببر از هر ۱۰۰۰ ببر به شکل «لیوسیسم» به دنیا می‌آید؛ لیوسیسم وضعیتی در جانوران است که در آن رنگدانه‌های پوست کمتر بوده و بر رنگ پوست و چشم

 

این جانوران تاثیر می‌گذارد. بیماری لیوسیسم به خودی خود مشکلات سلامتی را به همراه می‌آورد، که این بیماری به لطف جفت گیری درون نژادی بدتر نیز شده است. بسیاری از ببرهایی که با این بیماری به دنیا می‌آیند، با مشکلات اختلال دستگاه ایمنی و دو بینی مواجه هستند. برخی نیز با مشکلات عصب شناختی، چشم‌های متورم و انواع دیگر بدشکلی در صورت به دنیا می‌آیند

تصاویری از اتفاقات عجیب علمی در جهانانگل زبان خور ماهی!

این سخت پوست cymothoa exigua زندگی انگلی دارد و به زبان ماهی ها حمله میکند و زبان ماهی را از بین میبرد ز طریق ابشش وارد دهان ماهی می شوند. جنس ماده به زبان ماهی حمله می کند و به ان می چسبد نس نر هم داخل ابشش ماهی قرار می گیرد پس به زبان ماهی میچسبند و با نابود کردن زبان ماهی به عنوان زبان جدید ماهی به زندگی خود ادامه می دهند.

 

ماده 29 میلیمتر و نر 15 میلیمتر طول دارند. ماهی میتواند از این انگل به عنوان زبان استفاده کند بدون اینکه این انگل اسیب دیگری به ماهی برساند و از خون و موکوس ماهی تغذیه میکند. چندین نوع از این انگل وجود دارد اما نوع cymothoa exigua شناخته شده تر است. زمانی که جوان هستند

 

به ابشش ماهی حمله میکنند سپس بعد از بالغ شدن سایز 10mm , نرها به ابشش ماهی میچسبند و در صورتی که ماده ای وجود نداشته باشد یک نر میتواند تغییر جنسیت داده و ماده شود و سپس به زبان ماهی حمله میکند و … این نوع ایزوپود برای انسان در صورتی که به همراه ماهی خورده شود مسموم کننده است.

تصاویری از اتفاقات عجیب علمی در جهانغول خاکستری!

پس از فوران آتشفشان Calbuco در لوس لاگوس ، شیلی، ساکنان محلی تصویری از یک ستون ضخیم از دود و خاکستر خارج شده از آتشفشان را مشاهد کرده اند که مانند انسان از دهانه اتشفشان خارج میشود و در حال بالا رفتن به اسمان است.

تصاویری از اتفاقات عجیب علمی در جهانپسر مارمولکی

عکس های وحشتناک از پسر مارمولکی ، یک پسر بچه نوجوان اندونزیایی به نوعی بیماری نادر پوستی مبتلاست که باعث میشود هر 41 روز یکبار پوست بیاندازد. پوست خشک و پولکی این پسر 16 ساله باعث شد اطرافیان به او لقب ” پسر مارمولکی” بدهند. این بیماری که از زمان تولد با وی همراه بوده باعث میشود پوست بدن وی بقدری خشک شود که همانند پولک از بدن او جدا شود.

 

او باید هر سه ساعت یکبار در طول شبانه روز بدنش را خیس کند تا از خشکی و ترک خوردن آن جلوگیری کند. این پسر بچه از خارش شدید و سوزش ناشی از ترک های پوستی رنج می برد و بیماری خود را دردناک و غیرقابل تحمل توصیف کند.

تصاویری از اتفاقات عجیب علمی در جهانپروانه ها در حال خوردن جسد ماهی

 به گزارش پارس ناز پروانه ها فقط از شهد گل برای غذا استفاده نمیکنند انها به سدیم و پروتئین نیز برای ادامه زندگی نیاز دارند که معمولا از میوi جات پوسیده و مدفوع و اجساد حیوانات به عنوان یک منبع غذایی مورد استفاده قرار می دهند.

تصاویری از اتفاقات عجیب علمی در جهانشیر عجیب الخلقه!

مشاهده یک شیر کوهی یا پوما با آرواره ای در پشت سرش باعث تعجب و حیرت جانورشناسان شده است. این شیر در جنوبی ترین قسمت آیداهوی آمریکا یافت شده است. پشت سر این ماده شیر کوهی یک ردیف دندان تیز وجود دارد. یک شکارچی بومی پس از مشاهده این شیر عجیب الخلقه به شدت می ترسد و به سمت وی تیراندازی می کند که باعث کشته شدن این ماده شیر می شود.

 

هنوز دلیلی برای فهمیدن این موضوع که چرا که پشت سر این شیر یک ردیف دندان روییده وجود ندارد. جانورشناسان سن این ماده شیر را حدود یک سال تخمین زده اند. به هر حال علت این اتفاق عجیب باید در ناهنجاری های ژنتیکی باشد که باعث رشد یک آرواره تیز پشت سر این ماده شیر جوان شده است.

 

البته یک دلیل دیگر برای ظاهر عجیب این جانور وجود دارد. برخی از جانورشناسان حدس می زنند تومور مغزی که از بدو تولد با این شیر بوده باعث رویش دندان های تیز بر روی سر جانور شده است. این ماده شیر یک ساله به یک آزمایشگاه پیشرفته منتقل شده و متخصصان در حال آزمایش بر روی این جانور عجیب الخلقه هستند.

تصاویری از اتفاقات عجیب علمی در جهاننوزاد پیر!

تولد نوزادی در بنگلادش که دانشمندان سن نوزاد را صد و ده سال تخمین میزنند. پیری زودرس یا پروجریا (Progeria) (که همچنین با عنوان سندرم هاچینسون-گیلفورد پروگریا و سندرم هاچینسون-گیلفورد نیز شناخته می‌شود) یک وضعیت بسیار نادر ژنتیکی است که در آن علائم و نشانه‌های پیری و کهولت در سنین بسیار کم تجلی می‌نمایند.

 

میزان بروز این اختلال بسیار کم است و با توجه به اینکه تعداد موارد بروز این اختلال ۱ مورد در ۸۰۰۰۰۰۰ تولد زنده می‌باشد، می‌توان آن را جزو اختلالات بسیار نادر ژنتیکی به‌شمار آورد. افرادی که با سندرم پیری زودرس متولد می‌شوند، معمولاً تنها حدود ۱۳ سال عمر می‌کنند،

 

هر چند بسیاری از موارد این نشانگان نیز شناسایی شده‌اند که عمرشان به اواخر سنین نوجوانی و حتی اوایل بیست سالگی نیز رسیده‌است و در عین حال افراد نادری از مبتلایان به این سندرم نیز بوده‌اند که حتی تا حدود ۴۰ سالگی نیز زیسته‌اند.

تصاویری از اتفاقات عجیب علمی در جهان

 

برترین ها