پارس ناز پورتال

تصاویر موز و هندوانه در زمان های قدیم

تصاویر موز و هندوانه در زمان های قدیم

تصاویر موز و هندوانه در زمان های قدیم 

همه موجودات روی زمین طی دوران و گذشت زمان تغییر کرده اند.حتی میوه ها.در این مطلب هم تغییرات موز و هندوانه را در طول زمان می بینیم. میوه‌های آشنایی که می‌شناسیم همیشه به همین شکل بوده‌اند؟ کمی تحقیق نشان می‌دهد که شکل و شمایل میوه‌ها در طول زمین بسیار تغییر کرده است.

 

از موز گرفته تا بادمجان،‌ مواد غذايي زيادي وجود دارند كه در ابتدا به آنچه امروز از آنها مي‌شناسيم هيچ شباهتي نداشته‌اند،‌ درواقع برخي از محصولات كشاورزي پيش از اينكه انسان كشت آنها را آغاز كند،‌ چهره‌اي كاملا متفاوت داشته‌اند.

 

به عنوان نمونه در نقاشي‌ جيواني استانچي متعلق به قرن 17، هندوانه برش خورده‌اي ديده مي‌شود كه نسبت به هندوانه‌هاي مدرن بسيار متفاوت است. برش عرضي هندوانه‌اي كه در نقاشي كه در سال‌هاي 1645 تا 1672 خلق شده، ديده مي‌شود، الگوهاي مارپيچي در ميان تقسيم‌بندي 6تايي مثلثي شكل ديده مي‌شوند.

 

اما به مرور زمان هندوانه‌ها به ميوه‌هايي سرخ با دروني يكدست و آبدار تبديل شدند. بسياري براين باورند هندوانه‌اي كه در نقاشي ديده مي‌شود نرسيده و كال است،‌اما دانه‌هاي سياهي كه در نقاشي ديده مي‌شوند،‌خلاف اين تصور را ثابت مي‌كند.
تصاویر موز و هندوانه در زمان های قدیماولين موزها در جهان درحدود هفت هزار سال تا 10 هزار پيش در منطقه‌اي كه امروز به نام پاپوآ گينه نو شناخته مي‌شود،‌ كشت شده‌اند. اين ميوه‌ها در جنوب شرق آسيا نيز رشد مي‌كرده‌اند.

 

موزهاي مدرن حاصل كشت دو نوع موز وحشي موزا آكوميناتا و موزا بالبيزيانا هستند،‌ ميوه‌هايي سيب‌زميني‌شكل با دانه‌هايي بزرگ و سخت. اما موزهاي مدرن و خوشمزه امروزي به جز تفاوت در شكل، از دانه‌هاي كوچك‌تر طعم‌ بهتر و مواد مغذي بيشتري برخوردارند.
تصاویر موز و هندوانه در زمان های قدیمبادمجان‌ها در طول تاريخ از تنوع شكل و رنگ زيادي برخوردار بوده‌اند، اين گياه در رنگ‌هاي سفيد، بنفش، لاجوردي و زرد وجود داشته‌است.

 

تعدادي از بادمجان‌هاي اوليه در چين كشت داده مي‌شدند. نمونه‌هاي اوليه اين گياه در منطقه‌اي كه ساقه آن به گل‌ها متصل مي‌شد داراي برآمدگي بودند. اما پرورش گزينشي باعث شده تا ساقه بادمجان حذف شده و ابعاد آن بزرگتر شود و به سبزي بنفش‌رنگي تبديل شود كه امروز در تمامي فروشگاه‌ها در اختيار خريداران قرار دارد.
تصاویر موز و هندوانه در زمان های قدیم