پارس ناز پورتال

تعرض جنسی به دختران و رونق ورزش رزمی

تعرض جنسی به دختران و رونق ورزش رزمی

تعرض جنسی به دختران و رونق ورزش رزمی 

در پی تعرض های بسیار جنسی در جامعه باشگاه های رزمی ورزشی رونق گرفته اند و شاهد پذیرش دختران برای آموزش دفاع شخصی هستند. «هر سنی که باشید فرق نمی کند؛ به آمادگی جسمانی نیاز نخواهید داشت؛ تکنیک های مبارزه و فن ها را آموزش ببینید و با تهیه این مجموعه، خود را برای مواجهه با درگیری های احتمالی آماده کنید.» این متن آگهی یک سی دی آموزش دفاع شخصی بانوان است.

 

به گزارش شهروند؛ ورزشی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و انگیزه خیلی از مشتریانش دفاع در برابر مزاحمان خیابانی است. خیابان، جایی است که زن ها برای رفتن به آن به ساعت شان نگاه می کنند، به خلوتی اش به امنیتش، به چراغ های روشن و خاموشش. خشونت های کلامی و گاهی جسمی علیه زنان جا و مكان خاصی ندارد.

 

در خانه یا خیابان زنان با انواع خشونت روبه رو هستند. تأثیری که خشونت های خانگی از سوی پدر، همسر و برادر یا مزاحمان خیابانی روی زنان گذاشته بیش از آن كه جسم آنها را بخراشد، روح شان را جریحه دار کرده است. واقعیت این روزهای جامعه ما این است و حالا آموزش دفاع شخصی بیشتر از آموزش مردان مریخی و زنان ونوسی خریدار دارد.

 

تبلیغش روی دیوار چسبیده است، درست چند قدم پایین تر از شلوغ ترین خیابان غرب تهران؛ «آموزش کامل دفاع شخصی زنان و بانوان بدون نیاز به درگیرشدن در مباحث آموزشی مقدماتی و تمرینات به صورت کاملا علمی. یکی از بهترین هدایایی که یک پدر می تواند به دخترش بدهد.

 

به خاطر متد خاص آموزش که در هر شرایطی نوع برخورد سریع را آموزش می دهد بسیار مورد استقبال بانوان واقع شده است. آموزش های دفاع شخصی زنان در تمام حالات درگیری، زورگیری و نوع برخورد دفاعی صحیح نمایش داده می شود. این مجموعه برای همه دختران واجب است حتی آنان که یک رشته رزمی کار می کنند. بازداشتن مهارت های متفاوت این محصول برای ایشان توصیه می شود.»

 

آستانه تحمل آدم ها وقتی از خط قرمزش عبور کند، هر کسی حرصش را یک جوری خالی می کند. کلاس های آموزش دفاع شخصی هم به همین خاطر شلوغ شده است. همین تبلیغات و اطلاع رسانی به زنان نوید داده که چطور نترسند و در چارچوب قوانین دفاع شخصی از خودشان در برابر مزاحمان دفاع کنند.

 

سروش علیپور، وکیل دادگستری که به واسطه شغلش به قوانین تسلط دارد، سال هاست در کنار شغلش به ورزش های رزمی روی آورده و به عنوان یک مدرس، کلاس های آموزشی دفاع شخصی برگزار می کند. او درباره استقبال زنان و دختران از این کلاس ها به «شهروند» می گوید: «بدون اغراق باید بگویم همه شاگردهای من کسانی هستند

 

که حداقل یک بار قربانی سارقان و مزاحمان خیابانی شده اند، به این معنی که دخترانی که به قول معروف خفت شده اند یا مورد آزار جنسی قرار گرفته اند، بیشتر از این کلاس ها استقبال می کنند.هر چند به اعتقاد من دفاع شخصی و یادگیری فنونش خیلی به جنسیت ارتباط ندارد، دفاع شخصی هم برای زنان و هم برای مردان لازم است. چند سال پیش یکی از شاگردانم سر کلاس ها حال روحی مناسبی نداشت

 

و نمی توانست با کلاس پیش برود، وقتی علتش را پرسیدم متوجه شدم او قربانی تجاوز جنسی شده و به همین خاطر خواسته تا در کلاس دفاع شخصی شرکت کند. از او خواستم قبل از شرکت در این کلاس ها و تقویت جسمش پیش روانشناس برود تا ابتدا زخم های روحش را مداوا کند و بعد فن دفاع شخصی را آموزش ببیند.

 

درواقع می خواهم بگویم ما هرگز نباید بگذاریم بعد از آسیب دیدن روح مان و تجربه یک حادثه تلخ به فکر جبران باشیم، بلکه می توانیم با یادگیری قوانین و فنون دفاع شخصی از حوادث ناگوار پیشگیری کنیم.»یادگیری تکنیک هایی که با وجود نداشتن برتری فیزیکی ‏بتوان با مزاح مان برخورد کرد تحت عنوان «دفاع شخصی» در بسیاری از باشگاه های ورزشی آموزش داده می شود.

 

همین چند روز پیش هم خبر کتک خوردن ٣ پسر مست به دست یک دختر رزمی کار در یکی از خیابان های شمال تهران رسانه ای شد. خبری که حکایت از مزاحمت چند پسر مست برای یک دختر جوان داشت. آنها با زور و تهدید دخترک را روی زمین کشاندند و می خواستند سوار ماشین شان کنند. درنهایت دختر جوان که رزمی کار بود توانست با رعایت قوانین دفاع شخصی چند ضربه به آنها بزند و از چنگ شان بگریزد.

 

امان از حرف بد
با قفل فرمان از خودرواش پایین آمد تا قفل آهنی را بکوبد بر سر راننده خودرو عقبی که دستش را گذاشته بود روی بوق و می گفت: «خانم تو باید بشینی پشت ماشین لباسشویی.»این نمونه یکی از اتفاق هایی است که روزانه زنان در جامعه با آن روبه رو هستند. براساس آخرین تحقیقاتی که توسط یک مرکز تحقیقاتی خصوصی انجام شده است،

 

هر زن یا دختری در جوامع شهری ایران به میزان مسافتی که طی می کند یا مدت زمان حضورش در سطح خیابان ها، در هر تردد شهری، بین یک تا ٢٠ بار به لحاظ مزاحمت های کلامی، فیزیکی و چشمی از سوی برخی مردان مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.

 

خشونت، امری فرهنگی است و ممکن تعریف هر فردی نسبت به آن متفاوت باشد. اگرچه در برخی از مواقع قانون در جایگاه خود بازدارنده است و تاثیرگذاری خاص خود را دارد اما تصور این که به صرف وجود قانون، خشونت و مزاحمت علیه زنان در جامعه کمرنگ شده،

 

قطعا تصوری نادرست است، به این معنی که قربانیان خشونت، مزاحمت، آزار جنسی و تجاوز بی دفاع ترین افراد جامعه هستند، چراکه خشونت های اینچنینی به دلیل ماهیت پنهان شان بیشتر از آن که بر جسم و جان خط بیندازند، روح زنانه یک «زن» را خراش می دهند.

 

مطالب مرتبط : 

این مرد به دوستانش گفت در حمام به زنش تجاوز جنسی کنند

تعرض جنسی 8 مرد همزمان به دختر 17 ساله

صدف طاهریان با درخواست رابطه های جنسی مواجه شد

ازدواج دختر 8 ساله و مرگ بخاطر فشار رابطه جنسی

تجاوز جنسی خواننده معروف به دختر در کلاس موسیقی

دختری که 4 سال با پدرش همخوابی می کرد

ارضا شدن زن و رابطه با کلیتوریس و دهانه رحم

مرد متجاوز در خانه خود دوازده دختر داشت

فتیشیسم پا یا علاقه جنسی به پای خانم ها

طوطی سخنگو همخوابی مرد پولدار و خدمتکار را لو داد

تجاوز جنسی به بازیگر زن ایرانی شبکه GEM