پارس ناز پورتال

توصیه های تغذیه ای بهاری برای افراد دیابتی

مجموعه : رژیم و تغذیه
توصیه های تغذیه ای بهاری برای افراد دیابتی

توصیه های تغذیه ای بهاری برای افراد دیابتی 

به شما بهترین توصیه های تغذیه ای مخصوص افراد دیابتی را داریم که می توانید در فصل بهار آن ها را به کار گیرید تا سلامت بمانید. ترکیبی از غذاهای سالم مخصوص فصل بهار و اضافه کردن آنها به رژیم غذایی برای بهبود سلامت کلی مبتلایان به دیابت سودمند است.در اینجا نه ماده غذایی بهاره به بیماران دیابتی آشنا شوید

 

کنگر فرنگی: یک عدد کنگر فرنگی تنها حاوی 25 کالری، و 170 گرم پتاسیم است ضمن اینکه چربی آن عدد صفر است. کنگر فرنگی منبع خوبی از ویتامین ث، آنتی اکسیدان ها، فولات و منیزیوم محسوب میشود. فیبر بالای این سبزی به مدیریت قند خون و حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند، ضمن این که منجر به کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و جلوگیری از انواع خاصی از سرطان ها میشود.

 

چغندر: یک ماده مغذی دیابت پسند است، آنتی اکسیدان های موجود در آن منجر به ایجاد محافظت در برابر بیماری های عروق کرونر، سکته مغزی، کاهش میزان کلسترول می شود و اثرات ضد پیری دارد. چغندر حاوی دو کاروتنوئید لوتئین و زیگزانتین است که منجر به حفظ سلامت چشم و جلوگیری از مشکلات چشمی مرتبط با سن مانند دژنراسیون ماکولا می شود. چغندر منبع خوبی از فولات و منگنز بعلاوه پتاسیم، ویتامین ث، مس، منیزیوم، آهن و فسفر است.

 

زغال اخته: سرشار از آنتی اکسیدان است و در هر فنجان تنها 80 کالری و 20 گرم کربوهیدرات دارد. مزایای سلامتی زغال اخته عبارتند از کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی عروقی و دیابت و همچنین افزایش بهبود حافظه و عملکرد شناختی.

 

توت فرنگی: سرشار از ویتامین ث، پتاسیم، فیبر، و سایر آنتی اکسیدان ها است. هر فنجان توت فرنگی تنها 44 کالری، 4 گرم کربوهیدرات و بیش از 3 گرم فیبر دارد.

 

نخود فرنگی: نخود سبز یک انتخاب فوق العاده برای کاهش وزن و حفظ رژیم غذایی سالم است. این ماده مغذی منبع خوبی از مواد معدنی است و در هر فنجان تنها 67 کالری، 13 گرم کربوهیدرات و 5 گرم پروتئین دارد. نخود سبز حاوی آنتی اکسیدان ها است و مواد مغذی موجود در آن خاصیت ضد التهابی دارد. نخود فرنگی سرشار از ویتامینEو ویتامین ث بعلاوه ویتامین کا و روی است. این خوراکی همچنین منبع خوبی از پروتئین و فیبر محسوب می شود و در تنظیم قند خون و اشتها موثر است.

 

تربچه: نصف فنجان تربچه تنها 10 کالری و 2 گرم کربوهیدرات دارد به طوری که در برنامه غذایی دیابتی ها برای کنترل وزن و سلامت قلب بسیار موثر است. تربچه سرشار از پتاسیم، فیبر، اسید فولیک و ویتامین ث است. تربچه و دیگر سبزیجات ریشه دار به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک میکند.

 

گوشت بره: در ارتباط با سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن است. مصرف 3 اونس از این گوشت در روز 30 درصد نیاز روزانه به روی را برطرف می کند و برای رشد و ترمیم بافت ها ضروری است. همچنین 17 درصد میزان آهن مورد نیاز نیز با این مقدار گوشت بره تامین می شود. گوشت بره غنی از ویتامین ب است.

 

مارچوبه: یکی از بزرگترین هدایای بهار است و مواد مغذی موجود در آن به کاهش خطر سرطان، بیماری های قلبی و فشار خون بالا کمک می کند. یک فنجان مارچوبه پخته شده تنها 32 کالری و 3 گرم کربوهیدرات همراه با 3 گرم فیبر دارد. مارچوبه سدیم کمی دارد، عاری از چربی و کلسترول است.

 

یک وعده مارچوبه 10 درصد نیاز روزانه شما به فولات، 8 ذرصد نیاز روزانه به فیبر و پتاسیم و 100 درصد نیاز روزانه به ویتامین ث را تامین می کند. مارچوبه دومین منبع مفید اسید فولیک بعد از آب پرتقال است و مصرف آن با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان روده، بیماری کبد و اسپینابیفیدا در ارتباط است.

 

ریحان:  به گزارش پارس ناز منبع غنی از ویتامین کا، بتا کاروتن، منیزیوم، پتاسیم، ویتامین ث محسوب می شود و مصرف آن با سلامت قلب در ارتباط نزدیک است.