پارس ناز پورتال

پیشنهادهای تغذیه ای برای درمان کلسترول بالا

پیشنهادهای تغذیه ای برای درمان کلسترول بالا

پیشنهادهای تغذیه اي برای درمان کلسترول

بالا بعضی از افراد گمان می‌ کنند که برای کاهش سطح کلسترول خون خود باید از مصرف کلیه چربی ؛ روغن ها پرهیز کنند که این تصوری غلط هست.دنبال کردن یک رژیم خوراکی سالم ورزش ؛ برای بعضی افراد مصرف دارو به منظور بازرسی کلسترول ؛ سلامت قلب خوب؛میباشند؛ دنبال کردن پیشنهاد؛هاي؛دکتر در اساس کاهش کلسترول نیز می تواند به پیشگیری از مریضی قلبی، از جمله حمله قلبی، کمک کند.

 

پس چرا کاهش کلسترول همچنان موضوعی چالش برانگیز باقی مانده هست؛ موانعی شایع در این مسیر وجود دارند ؛ ممکن هست؛بعضی اشباهات تلاش هاي شما برای کاهش کلسترول را بی اثر سازند.

 

قند ؛ الکل در رژیم خوراکی خود را نادیده می گیرید

هنگامی که ابتلا به کلسترول بالا در شما تشخیص داده می شود، تمرکز بر محدود کردن چربی هاي بد ؛ چربی هاي اشباع ؛ ترانس ؛ در رژیم خوراکی طبیعی به نظر می رسد. اما ممکن هست مواد خوراکی قندی ؛ الکل نادیده گرفته شوند، که آن ها نیز در کلسترول بالا نقش دارند.

 

در بدن انسان، کالری هاي اضافی از قند ؛ الکل به کلسترول ؛ تری گلیسیرید تبدیل میشوند که می تواند به سطوح ناسالم کلسترول در خون منجر شود.؛بعضی به این نکته دقت ندارند ؛ درک نمیکنند چرا حتی با کاهش مصرف چربی ؛ انجام ورزش سطوح کلسترول خون آن ها افت نمی کند. برای حرکت در مسیر درست،

 

مصرف منابع قندی از جمله نوشیدنی هاي شیرین شده، الکل، ؛ کربوهیدارت هاي پالایش شده مثل نان سفید ؛ پاستا باید متوقف شده ؛ غلات کامل که سرشار از فیبر کاهنده کلسترول میباشند جایگزین آن ها شوند.

 

تنها بر سطوح کلسترول بد (LDL) مترکز هستید
ممکن هست تنها به اعداد مربوط به کلسترول بد خون خود دقت داشته باشید، که به طور معمول باید زیر ؛؛؛ میلی گرم در هر دسی لیتر باشد. اما شما باید به سطوح تمام چربی هاي خون خود شامل کلسترول کلی، کلسترول بد، کلسترول خوب ؛ تری گلیسیرید دقت داشته باشید ؛ همگی در محدوده سالم قرار داشته باشند.

 

در برنامه دارویی خود وقفه ایجاد می کنید
داروهایی که برای درمان کلسترول بالا تجویز میشوند، از جمله استاتین ها، در مدیریت سطوح کلسترول تاثیرگذار میباشند ؛ ممکن هست از حمله قلبی در افراد مبتلا به مریضی عروق کرونر قلب پیشگیری کنند. با این وجود،؛بعضی بیماران ؛این گونه؛ که دکتر؛پیشنهاد کرده هست؛ داروها را مصرف نمیکنند. یک بررسی که در سال ؛؛؛؛ توسط مراکز بازرسی ؛ پیشگیری از مریضی؛ایالات امریکا انجام شد، نشان داد،

 

نیمی از افرادی که برای آن ها استاتین ها تجویز شده بود طی یک سال مصرف دارو را متوقف کرده اند که اغلب عوارض جانبی دارو علت؛اینکار اعلام شده بود.زمانی که بر اساس برنامه ارائه شده داروهای خود را مصرف نمی کنید از فواید سلامت قلب مرتبط با انها نیز بهره‌مند نخواهید شد. داروهای خود را با دقت به تجویز دکتر مصرف کنید ؛ در صورت نگرانی از مواجهه با مشکل ؛ زمان بندی، هزینه یا عوارض جانبی ؛ با وی در این اساس صحبت کنید.

 

هر چه دوست دارید مصرف می کنید
مصرف داروهایی مثل استاتین ها به معنای آن نیست که می‌ تواند پیشنهاد ها درمورد دنبال کردن یک رژیم خوراکی کاهنده کلسترول را نادیده بگیرید.؛تعداد زیادی از مردم به اشتباه بر این باورند که داروها بدون در نظر گرفتن انچه مصرف میکنند می توانند کلسترول اضافی را خنثی کنند.

 

حتی اگر برای کاهش کلسترول دارو مصرف می کنید، باید نظارت دقیق بر کالری دریافتی افزون بر چربی ها ؛ کربوهیدارت ها داشته باشید که می تواند به سطوح ناسالم کلسترول منجر شود. مصرف مواد خوراکی کاهنده کلسترول مثل لوبیاها، سیب هاي سرشار از فیبر ؛ غلات کامل را مد نظر قرار دهید.

 

مصرف تمام چربی هاي؛خوراکی را قطع می کنید
نیازی نیست برای کاهش کلسترول مصرف تمام چربی ها را متوقف کنید. بدون تردید باید مصرف چربی هاي ترانس ؛ چربی هاي اشباع را کاهش دهید، اما نیازی نیست تا مصرف چربی هاي؛خوب برای قلب مثل چربی هاي غیر اشباع تک پیوندی ؛ چند پیوندی که در مواد خوراکی؛مثل روغن زیتون، زیتون، مغزهای خوراکی مثل گردو ؛ بادام یافت می‌ شوند

 

؛ اسیدهای چرب امگا-؛ که در ماهی وجود دارند را نیز متوقف کنید. حفظ اعتدال در مصرف این قبیل چربی هاي سالم مشکلی ایجاد نمی کند. اما به میزان کالری دریافتی دقت داشته باشید زیرا حتی با مصرف چربی هاي سالم می تواند به سرعت افزایش یابد.

 

انجام آزمایش را نادیده می گیرید
کلسترول بالا تقریبا بدون نشانه هست ؛ بر همین اساس، اگر آزمایش ندهید متوجه آن نمی شوید. انجمن قلب ایالات امریکا؛پیشنهاد می‌کند از سن ؛؛ سالگی به بعد هر چهار تا شش سال یک بار ؛ یا با فواصل زمانی کوتاه‌تر برای افرادی که در معرض خطر اکثر قرار دارند ؛ سطوح کلسترول از طریق انجام آزمایش خون نظارت شود.

 

مصرف مواد خوراکی اشتباهی را ممنوع می کنید

اگر با کلسترول بالا مواجه هستید باید میزان چربی موجود در رژیم خوراکی خود، به ویژه چربی هاي ترانس ؛ چربی هاي اشباع را نظارت کنید. این به معنای آن هست که باید درمورد انتخاب هاي؛خوراکی خود اکثر فکر کنید ؛ از مصرف پروتئین کافی اطمینان حاصل کنید. تخم مرغ سرشار از پروتئین ؛ مواد مغذی هست؛ از این رو، می‌تواند در صورت تمایل یک تخم مرغ مصرف کنید، اما نباید به همراه آن استیکی چرب ؛ یک لیوان شیر پر چرب نیز مصرف کنید.

 

می‌ تواند به جای لبنیات پر چرب مشابه؛هاي کم چرب یا بدون چربی را جایگزین کنید ؛ در شرایطی که مصرف مواد خوراکی مورد علاقه خود را ادامه می دهید، روند کاهش سطوح کلسترول را نیز دنبال نمایید؛

 

ورزش را متوقف می کنید
رژیم خوراکی به تنهایی برای کاهش کلسترول کافی نیست ؛ باید با ورزش ترکیب شود. کسب موفقیت در کاهش سطوح کلسترول به رویکردی چند جانبه نیاز دارد.

 

رژیم خوراکی پر نوسان دارید
رژیم هاي؛خوراکی که به نظر می رسد برترین عملکرد را در ارتقا سلامت قلب ؛ کاهش سطوح کلسترول دارند لزوما مشابه؛هاي جدیدی نیستند. رژیم خوراکی مدیترانه اي یکی از گزینش؛هایي؛هست که برای کاهش کلسترول پیشنهاد می شود زیرا از محتوای میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، چربی هاي سالم ؛ ماهی سود می برد.

 

به این رژیم خوراکی پایبند باشید، ؛ میزان پروتئین ؛ کالری مصرفی را زیر نظر داشته باشید تا در دستیابی به اهداف کاهش وزن، مقابله با کلسترول بالا، ؛ خلاص شدن از امتحان کردن رژیم هاي؛خوراکی؛اخیر ؛ مد روز پیروز شوید.

 

استاتین ها را به همراه با آب گریپ فروت مصرف می کنید

بهتر هست بین مصرف آب گریپ فروت ؛ داروهای کاهنده کلسترول چند ساعت فاصله باشد.؛بعنوان مثال، صبح میتواند آب گریپ فروت مصرف کرده، اما استاتین را بعد از ظهر مصرف کنید. این برنامه اغلب پیشنهاد می شود زیرا کبد هنگام شب کلسترول بیشتری ساخت می‌کند.