پارس ناز پورتال

نکات تغذیه صبحانه و تلاش برای کاهش وزن

مجموعه : رژیم و تغذیه
نکات تغذیه صبحانه و تلاش برای کاهش وزن

نکات تغذیه صبحانه و تلاش برای کاهش وزن 

برخی افراد بر این باور دارند که اگر هنگام صبحانه خوردن مواد غذایی ثابت را مصرف کنند می توانند کاهش وزن خوبی داشته باشند. یکی از اصلی ترین وعده های غذایی همان طور که از دوران کودکی نیز توصیه میشود صبحانه است. بیشتر افرادی که موفق به کاهش وزن شده اند این وعده غذایی را همواره در برنامه روزمره خود داشته اند.

 

اما این موضوع نیز اهمیت دارد که در این وعده چه موادی و به چه اندازه ای خورده شود. سئوالی که پیش می آید این است که در وعده صبحانه باید مواد مشابهی مورد مصرف قرار گیرد یا اینکه بهتر است تنوعی در این روند وجود داشته باشد.بر اساس نظریات کریستن کرکپارتریک نویسنده کتب مرتبط با کاهش وزن و لاغری و مدیر موسسه سلامت کلیولند

 

در این مورد نمیتوان نظریه های سیاه و سفیدی را در این ارتباط ارائه داد و یک بله یا خیر قاطع به آن گفت چرا که بسته به نوع شخصیت افراد و آنچه می خورند تفاوت هایی به وجود می آید.

 

چرا خوردن وعده صبحانه یکنواخت گزینه مناسبی به شمار نمی آید؟

 

اگر در گروه افراد خوش غذا و یا به اصطلاح رایج شکمو قرار دارید، خوردن وعده های صبحانه مشابه میتواند باعث یکنواخت شدن این روند برای شما میگردد. این امر نیز سبب خواهد شد که گزینه های نادرستی را برای برطرف کردن هوس های غذایی خود انتخاب کنید.

 

کرکپارتریک بر این باور است، شروع اولین وعده غذایی با مقادیر قابل توجهی شکر و کربوهیدرات و عدم دریافت پروتئین کافی می تواند گزینه کاملا نادرستی به شمار آید. وی توضیح می دهد که بسیاری از مطالعات علمی انجام شده در این زمینه نشان داده که برای کاهش وزن و از بین بردن هوس های غذایی نادرست، مصرف مقادیری از بلغور جو به همراه شکر قهوه ای و میوه های خشک در وعده صبحانه میتوانند در کاهش وزن موثر باشند.

 

آنچه بهتر است در وعده صبحانه میل شود

اگر در وعده صبحانه مقادیر قابل توجهی از پروتئین وجود داشته باشد و در کنار آن سبزیجات نیز مصرف شود میتواند مفید باشد. کرکپارتریک می گوید اگر گزینه های مشابهی چون کورن فلکس های پر شکر و شیرینی های پرکالری ای چون دونات ها در میان گزینه های هر روز شما هستند، مسلما نمیتوانند به کاهش وزن تان بیانجامند.

 

 به گزارش پارس ناز در عوض مواد غذایی مملو از پروتئین همچون ماست یونانی به همراه انواع بری ها و آجیل، انواع غذاهایی چون بوریتو به همراه لوبیا، کره بادام زمینی و یا کره بادام به همراه نان های تست مملو از غلات می توانند گزینه های مناسبی برای صبحانه باشند.اگر مواد غذایی نامبرده شده در وعده های صبحانه و به صورت دائم قرار گیرند،

 

می توانند وعده های سلامت صبحانه بوده و در کاهش وزن نیز موثر باشند. تنها کاری که باید انجام شود این است که این ترکیبات به درستی انتخاب شوند و از مصرف بیش از اندازه کربوهیدرات و شکر در وعده صبحانه خودداری شود و در عوض از موادی که مملو از پروتئین هستند استفاده شود.