پارس ناز پورتال

برای تغییر کردن اول باید نگاهتان را عوض کنید

برای تغییر کردن اول باید نگاهتان را عوض کنید

برای تغییر کردن اول باید نگاهتان را عوض کنید 

اگر خواستار تغییر در زندگی هستید، باید اول نوع نگاهتان نسبت به آن را عوض کنید، تا اینکار را نکنید هیچ تغییری در زندگی حاصل نمیشود. ما آدم ها خود ما را اشرف مخلوقات روی زمین میدانیم. پس این عادلانه هست که بزرگترین دشمنان مان خود ما باشیم.

 

روابط، کار، درس و دانشگاه، هر بار که سعی می‌کنید قدمی به جلو بردارید در ذهن این جمله ها را نجوا می‌کنید که چگونه میتوان کارها را بهتر انجام داد؟ چرا به جای این مورد آن مورد را گزینش نکردم؟ یا چطور باعث شدم این اتفاق یا فاجعه رخ بدهد؟

 

وقتی ذهن تان که میتواند برترین دوست تان باشد در مقابل تان قرار میگیرد چه می‌کنید؟ چگونه می‌توانید وقتی به دردسر افتاده اید خودتان را سرزنش نکنید؟ وقتی ذهن کوچک ترین قدم هایي که بر می دارید را تحسین نمی‌کند چگونه می‌توان به موفقیت رسید.

 

ما همۀ چیز را نه آنگونه که میباشند بلکه همانگونه که خود ما هستیم میبینیم

تقریبا همه ي ما به ندرت واقعیت را آنگونه که هست می پذیریم و به دوستان، غریبه ها و حتی خود ما از پشت یک لنز رنگی نگاه و همان طور که خود ما فکر میکنیم نگاه می‌کنیم. ناخودآگاه به ادراک خود ما اجازه میدهیم چیزهایی که می‌بینیم را برای مان دیکته کند. گرچه نمی‌توان گفت این مسئله کاملا اشتباه هست چون در واقع سیستمی هست که به ما اجازه تصمیم گیری و قضاوت می‌دهد.

 

با این وجود در این سیستم خطا نیز وجود دارد. اغلب اوقات گذشته از اینکه شخص یاموضوعی را کاملا درک کرده یا بشناسیم قضاوت نهایی را میکنیم.ما معمولا به جای اینکه واقعیت را ببینیم احتمالات را می‌بینیم. امید برترین اتفاقات را داریم و از اتفاقات بد می ترسیم. بنابراین دائم احساسمان در حال تغییر هست و همۀ وقت} احساس خستگی می‌کنیم.

 

تفکر همۀ یا هیچ را کنار بگذارید
ذهن ما نه تنها آدم هاي اطراف بلکه خود ما را به خوبی درک میکند. آیا تا به حال برای تان پیش آمده وقتی نتوانسته اید برنامه ورزشی را دنبال نمایید یا وقتی نتوانستید در امتحان نمره خوبی بگیرید از خودتان نا امید شوید؟

 

برنده نشدن را نباید با شکست برابر بدانیم. گاهی اوقات در مسیرمان لغزش پیدا کرده و زمین می‌خوریم. مهم این هست که دوباره بلند شده و از نو شروع کنیم. این را به خودتان بقبولانید که گاهی هم می‌توان اشتباه کرد و گاهی هم می‌توان به خود استراحت داد. زندگی شما یک مسابقه ماراتن هست که باید به رفتن ادامه دهید.

 

با خودتان مکالمه مثبت داشته باشید
 به گزارش پارس ناز خود مکالمه ها می‌توانند احساس مان را تحت فرمان خود بگیرند و تعیین کننده میزان اعتماد به نفس مان باشند. هر چند وقت یکبار مکالمه هایي که با خودتان دارید را روی کاغذ بنویسید. آیا این مکالمه ها منفی و پر از احساس تنفر و عصبانیت میباشند؟ وقتی این‌ها را تشخیص دادید و متوجه شدید

 

که چقدر به خودتان سخت می‌گیرید مکالمات را در جهت مثبت تغییر دهید و هر روز به خودتان بگویید که چقدر فوق العاده هستید و روی آن پافشاری کنید. شاید در ابتدا اینکار کمی آزار دهنده باشد اما بعد از مدت کوتاهی تمام آن جملات را می پذیرید و باور میکنید.