پارس ناز پورتال

تفاوت خوابیدن در خانم ها و آقایان

تفاوت خوابیدن در خانم ها و آقایان

تفاوت خوابیدن در خانم ها و آقایان 

خانم ها و آقایان مکانیسم بدنی متفاوتی دارند و بنابراین طبیعی است که در خوابیدن هم بدن آن ها با هم فرق خواهد داشت. همیشه بین زن و شوهرها بحث بوده که چرا خواب تو با من هماهنگ نیست؛ در واقع هماهنگ نبودن خواب بینزوج ها تقصیر هیچ کدام نیست، چرا که متابولیسم بدن خانم ها با آقایان فرق دارد،

 

بنابراین ممکن است در صورت هماهنگی، یکی از آن دو نفر دچار اختلال خواب شود. حتی تحقیقات بویوین نشان می‌دهد که الگوی خواب مردان و زنان با هم تفاوت دارد؛ از این رو، نحوه درمان موثر اختلالات خواب نیز در این دو جنس متفاوت خواهد بود.

 

ساعت بدن خانم‌ها بیشتر به منطقه زمانی شرق نزدیک است؛ از این رو، زودتر از آقایان به خواب رفته و زودتر از خواب بیدار می‌شوند.به گزارش پارس ناز علاوه‌براین، دکتر دایان بویوین در یکی از مطالعات اخیر خود دریافت که خانم‌ها به دلیل برخورداری از ساعت بدن متفاوت، بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات خواب هستند.

 

نتایج مطالعه او نشان می‌دهد که خانم‌ها برای کار در شیفت شب مناسب نیستند، چون ساعت بیولوژیکی متفاوتی دارند.بویوین و تیم تحقیقاتی‌اش در این مطالعه به بررسی 15 مرد و 11 زن پرداختند؛ مطالعه روی خانم‎‌ها در دو دوره قبل و بعد از قاعدگی انجام گرفت تا تاثیر قاعدگی بر خواب آنها بررسی شود.

 

شرکت‌کنندگان در مطالعه هیچ مشکلی به لحاظ خوابیدن نداشتند. این مطالعه نشان می‌دهد که چرا خانم‌ها نسبت به آقایان زودتر می‌خوابند و زودتر از خواب برمی‌خیزند. یافته‌ها حاکی از آنند که خانم‌ها در طول شب هشیاری کمتری دارند.

 

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، حدود یک‌چهارم از جمعیت ایالات متحده به اندازه کافی نمی‌خوابند و نزدیک به 10% از آنها بی‌خوابی مزمن دارند. بی‌خوابی می‌تواند سلامت انسان را به خطر انداخته و فرد را دچار بیماری‌هایی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی و افسردگی کند.