پارس ناز پورتال

نکات استفاده از تلگرام برای افراد متاهل

نکات استفاده از تلگرام برای افراد متاهل

نکات استفاده از تلگرام برای افراد متاهل 

افراد متاهل باید حواسشان باشد که بهره گیری از شبکه هاي مجازی به ارتباط آنان با همسرشان لطمه اي وارد نکند خصوصا تلگرام. بانو ها و آقایون متاهل بهتر هست گروه هاي تلگرام تان را سایلنت کنید و به زندگی تان برسید, در وقت هاي بیکاری به گروه هایتان سر بزنید.

 

شمار گروه هاي تلگرام تان را محدود کنید
تلگرام نیز هم چون تمام شبکه هاي مجازی مثل شمشیر دو لبه اي هست که کاربر هم میتواند از آن بهره گیری مثبت کرده و از تأثیرات مثبت آن در زندگی خود بهره ببرد و هم با بهره گیری افراطی و خارج از برنامه از این شبکه پیام رسان بعنوان ابزاری منفی و با تأثیرات سو بهره ببرد.گروه هاي تلگرام پنج,

 

شش سال پیش را به یاد بیاورید؛ زمانی که هنوز بهره گیری از تلفن هاي هوشمند فراگیر نشده بود. آن روزها چقدر با همسرتان وقت می گذراندید؟ چقدر با فرزندتان بازی می‌کردید و ساعات منزل بودن تان را چگونه سپری میکردید؟

 

همۀ وقت تان را در گروه هاي تلگرام نگذرانید
تلفن هاي هوشمند به دلیل جذابیت هاي فراوان شان و گرچه خدماتی که در اختیارمان گذاشته اند, این روزها به جزیی حذف نشدنی از زندگی مان تبدیل شده اند؛ جزیی که حتی اگر دل مان هم بخواهد, نمیتوانیم از منزل مان بیرونش کنیم و با گمان آسان, مثل سال هاي قبل زندگی مان را بگذرانیم.

 

نصب کردن تلگرام روی گوشی تلفن همراه, میتواند مثل شمشیر دو لبه عمل کند. از یک طرف می‌تواند شما را با یک دنیای تازه روبه رو کند و ارتباط هاي فراموش شده را به زندگی تان وارد کند و از سوی دیگر می‌تواند مثل دیوار میان شما و همسرتان قرار بگیرد و با هم بودن را از یادتان ببرد اما نگران نباشید. ما به شما میگوییم که با رعایت ریزه کاری هایي میتوانید این دیوار را از میان بردارید و نگذارید تلگرام بازی هر روزه ارتباط شما و همسرتان را تهدید کند.

 

همه ي جا نباشید
نگاهی به لیست گروه هاي تلگرام که در انها عضو شان شده اید, بیندازید. گروه همکلاسی هاي مدرسه, بچه هاي دانشگاه, کارمندان اداره, خانواده, دخترخاله ها, بچه هاي محله و… . احتمالا به خودتان بگویید هر روز باخبر شدن از حال همه ي این آدم هاي دور, لطفی هست که تلگرام در حق تان کرده

 

اما بهتر هست از خودتان بپرسید برای باخبر شدن از آدم هایي که احتمالاً هفته اي یک‌بار و سالی یکبار از آنها خبر میگرفتید, هر روز چند ساعت وقت صرف می‌کنید؟

 

گروه هاي تلگرام را محدود کنید
چه اندازه از وقت شما صرف خواندن پیام هایي میشود که به شما ربطی ندارد و چقدر برای پیام هایي که از این گروه به آن گروه دست به دست می‌چرخد, وقت صرف میکنید. درحالی که ممکن هست ده ها دقیقه از وقت تان را صرف گفتگو کردن در مورد عکسی که میگوید یک عروس در شیراز لباس یک میلیاردی پوشیده صرف کنید, چند بار به فرزندتان که برای سخن گفتن با شما کنارتان مینشیند بی محلی میکنید و فراری اش می‌دهید؟

 

احتمالاً نخستین قدم برای این که به تلگرام اجازه ندهید سعادت را از خانواده شما دور کند, این باشد که با یک عذرخواهی ساده گروه هایي راکه فکر می‌کنید حضور در آنها چیزی به شما اضافه نمی‌کند یا حس بهتری به شما نمی‌دهد ترک کنید. علتی ندارد از گروه خرید کالاها از ترکیه تا گروه آخرین اخبار سینمایی, در همه ي عضو باشید. پس برای شروع تلگرام تان را کمی پاک سازی کنید.

 

از صدا خفه کن بهره گیری کنید!
اکنون شما باقیمانده اید و گروه هایي که دلتان نیامده از آنها دل بکنید. بهتر هست این دسته ها را هم در ذهن تان اولویت بندی کنید. مثلاً به خودتان بگویید دوست دارم در همان لحظه که در گروه خواهر هایم پیامی به من میرسد, پاسخ پیام آمده را بدهم اما از دخترخاله ها اگر هفته اي یکبار هم آگاه شوم, ایرادی ندارد.

 

پس می‌توانید بر زمینه این طبقه بندی ذهنی, صدا یا نوتیفیکیشن برخی گروه هایي راکه در آنها عضو شده اید, قطع کنید و به جای این که برای مشاهده پیام شان هر لحظه سراغ تلفن هوشمندتان بروید, هر چند روز یکبار وقت خالی تان را با خواندن پیام هاي شان پر کنید.

 

اگر با وارد شدن به گروه, در قسمت بالای تلگرام تان روی «notification and sounds » کلیک کنید, میتوانید این تنظیمات را انجام دهید. حتی اگر هر لحظه گوشی تلفن همراه تان را چک نکنید, صداهای بی وقفه پیام هایي که به شما می‌رسند, ممکن هست همسرتان را کلافه کنند. پس با بستن صدای گروه هاي فعال یا گروه هایي که میتوانید بعدها به پیام هاي شان رسیدگی کنید, تنش ها را کم کنید.

 

قانون مدار باشید
اکنون شما باقیمانده اید و گروه هایي که نه از آنها دل کنده اید و نه آماده شده اید صدای رسیدن پیام هاي شان را قطع کنید. برای این که حضور در این دسته ها یا پیغام هایي که لحظه لحظه از آدم هاي گوناگون به شما میرسد, آرامش تان را از بین نبرد و میان شما و همسرتان فاصله نیندازد, بهتر هست قانون هایي را برای بهره گیری از تلفن هوشمند تان وضع کنید.

 

• یکی از این قانون ها می‌تواند مربوط به مکان ها و موقعیت هایي شود که در آنها حق بهره گیری از تلفن هوشمند یا اینترنت تلفن همراه را ندارید. برای نمونه وقتی سر میز غذا هستید, وقتی به مهمانی رفته اید یا مهمان دارید, وقتی با هم روی نیمکت پارک نشسته اید و خلاصه وقتی

 

که شما و همسرتان برای داشتن یک تجربه آرامش بخش و گذراندن وقت دونفره یا خانوادگی برنامه ریزی کرده‌اید, نباید حتی گمان بیرون آوردن تلفن همراه از کیف تان هم به سرتان بزند.

 

• به جای این که هر پنج دقیقه یکبار سراغ گوشی تان بروید و به پیام هایي که دریافت کرده‌اید, پاسخ دهید, زمان مشخصی را به تلگرام و اینستاگرام بازی تان اختصاص دهید. شما می‌توانید سه وعده که هر کدام شان 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشند را تلفن همراه بازی کنید و اجازه ندهید که دیگران

 

به دلیل مدام گوشی به دست بودن تان به شما هشدار دهند. قبل از این اگر یک گوشی باز تمام وقت نباشید, دیگر به پریشانی تلفن همراه که باعث میشود همه ي وقت نگران پیام هایي که به شما رسیده و ندیده اید و لایک هایي که دریافت کرده‌اید و نمیدانید, دچار نشوید.

 

• احتمالا تا اکنون به این موضوع دقت نکرده باشید که تلگرام بازی, اینستاگرام بازی یا سرگرم شدن با بازی هایي که روی گوشی تان نصب کرده‌اید, چقدر زمان شما را برای ترقی کردن محدود کرده هست. ممکن هست این که شما به جای انجام کارهای مفیدی که قبلا انجام می دادید, تنها پیام بازی می‌کنید, همسرتان را هم آزرده کرده باشد.

 

شما در شبکه هاي مجازی گوناگون اطلاعات دم دستی را پیدا میکنید و تصور میکنید این شبکه ها به شما چیز یاد می‌دهند اما یادتان میرود که حساب کنید به جای تلگرام بازی هر روزه چند صفحه کتاب میتوانید بخوانید یا چگونه می‌توانید برای ادامه تحصیل برنامه ریزی کنید؛

 

پس بهتر هست در ساعاتی که برای مطالعه کردن, درس خواندن و. . . در نظر گرفته اید, صدای تلفن همراه تان یا اینترنتش را قطع کنید تا ناخواسته مورد حمله پیام ها قرار نگیرید. اصلا می‌توانید برای روز تان هدفی تعیین کنید و به خود بگویید تا به آن هدف نرسیده ام, دست به گوشی نمی‌شوم.

 

همراه شوید
میتوانید برای کم کردن حساسیت ها و سوءتفاهم ها همسرتان را هم در برخی دسته ها که فکر می‌کنید محتوای شان برای او هم خوب هست, عضو کنید. حضور مشترک شما در گروه هایي که اعضایش به مرزها احترام می گذارند, می‌تواند شروع خوبی برای از میان بردن نگاه منفی همسرتان به تلگرام بازی هاي شما باشد.

 

گرچه حتی حضور او هم نباید مجوزی باشد برای بیش از حد گوشی به دست بودن شما؛ پس حتی در این صورت هم به اصولی که پیش از این گفتیم, احترام بگذارید.

 

به همسرتان ردیاب وصل نکنید
از همسرتان انتظار نداشته باشید که مدام دست به گوشی نشسته باشد تا به پیام هاي شما پاسخ دهد. اگر از آن دسته افرادی هستید که تمام روز مشغول پیام ارسال کردن به همسرشان میباشند و پاسخ ندادن هاي وی را پای بی مهری اش می گذارند, باید بدانیدکه این عادت تان

 

به زیان ارتباط شما تمام می‌شود. به همسرتان اجازه دهید برخی ساعات روز از شما فاصله بگیرد و به مدد تکنولوژی که گوشی تلفن همراه تان به آن مجهز شده, مدام کنترلش نکنید و چشم انتظار محبت هایي که قرار هست برای شما تلگرام کند. نباشید.