پارس ناز پورتال

تمام روش های دریافت خلافی خودرو | انواع خلافی ماشین

تمام روش های دریافت خلافی خودرو | انواع خلافی ماشین

تمام روش های دریافت خلافی خودرو 

قبلا برای دریافت خلافی ماشین باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه میکردیم و یک طومار بلند بالا برای مان چاپ میکردند، اما هم اکنون اوضاع آسان تر شده و شیوه هاي مختلفی برای دریافت خلافی ماشین بوجود آمده است.

 

تقریبا تمام کسانی که حداقل یکبار اقدام به خرید و فروش اتومبیل نموده اند با دریافت خلافی ماشین آشنایی دارند هم اکنون راهنمایی و رانندگی کشور چند روش برای استعلام خلافی ماشین درنظر گرفته است.

 

اکثر انها به صورت الکترونیک می‌باشد و نیازی به مراجعه ي حضوری چه برای دریافت برگه خلافی و چه به منظور پرداخت قبض جریمه نمی باشد. در گذشته برای دریافت برگه خلافی خورو می بایست که به پلیس +10 و یا راهنمایی و رانندگی مراجعه میکردید ولی هم اکنون میتوانید به اسانی از طریق اینترنت برگه خلافی دریافت و میزان جریمه رابه صورت آنلاین پرداخت نمایید. برای آشنایی با روشهای استعلام خلافی با ما همراه باشید.

 

دریافت خلافی ماشین از طریق وب سایت راهور

راهنمایی و رانندگی کشور وبسایتی را برای استعلام خلافی ماشین درنظر گرفته است شما میتوانید با مراجعه به وب سایت پلیس راهور اقدام به دریافت برگه خلافی خودروی خود نمایید. طبق اطلاعاتی که در صفحه استعلام این سایت درج شده است اطلاعاتی که دراین سایت موجود می باشد آفلاین می‌باشد و به سرورهای پلیس راهور متصل نمی باشد و بطور هفتگی بانک اطلاعاتی این سایت آپدیت می‌شود.

 

یکی از مهم ترین دلایل آفلاین بودن اینبخش تامین امنیت اطلاعات سامانه پلیس راهور می باشد. پس از پرداخت مبلغ قبض جریمه پس از مدت 72 ساعت در سامانه پلیس راهور درج خواهد شد که پس از آپدیت بعدی می‌توانید قبض پرداختی را رویت نمایید. خب، پس از مراجعه به این وب سایت شما می باسیت که کد 8 رقمی درج شده پشت کارت ماشین خودرا وارد نمایید.

 

سپس کد کپچا نیز برای پیشگیري از ورود ربات ها نیز وارد نمایید و بروی دکمه جست‌وجو کلیک نمایید تا نتایج بشما نشان داده شود. پس انجام پروسه میزان خلافی شما که طبق معمولً متعلق به چند روز گذشته می‌باشد بشما نشان داده خواهد شد و به کمک شناسه قبض و شناسه پرداختی که در اختیار شما قرار داده خواهد شد می‌توانید با استفاده از سرویس پرداخت قبوض ایتور قبض جریمه خودرا پرداخت نمایید.

 

کد 8 رقمی درج شده بر روی کارت ماشین

تمام روش های دریافت خلافی خودرو | انواع خلافی ماشین

وب سایت راهور

تمام روش های دریافت خلافی خودرو | انواع خلافی ماشین

استعلام خلافی اتومبیل

 

دریافت خلافی اتومبیل به صورت پیامکی

برای این‌که بتوانید میزان خلافی خودروی خود رابه صورت پیامکی دریافت نمایید کافیست که کد 17 رقمی VIN راکه بر روی سند و یا کارت ماشین درج شده است رابه یکی از عدد هاي زیر پیامک نمایید:

 

= عدد اول: 1101202020

= عدد دوم: 110005151

= عدد سوم: 30005151

 

سپس میزان خلافی شما به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد که با استفاده ازآن میتوانید قبض جریمه را پرداخت نمایید. برای پرداخت قبض جریمه خودروی خود میتوانید از وب سایت ایتور دربخش پرداخت قبض استفاده نمایید.

 

کد VIN روی سند اتومبیل

تمام روش های دریافت خلافی خودرو | انواع خلافی ماشین

کد VIN بر روی کارت ماشین

تمام روش های دریافت خلافی خودرو | انواع خلافی ماشین

کارت اتومبیل

 

دریافت خلافی اتومبیل با مراجعه به دفتر پلیس +10

برای دریافت برگه خلافی به این روش می بایست که دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایید و با پرداخت مبلغ 27 هزار تومان به همراه تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات که ده هزار و پانصد تومان می باشد اقدام به استعلام خلافی نمایید ودر صورتی که خلافی شما بیش از 3 برگ باشد می بایست که برای هر برگ مبلغ دویست تومان پرداخت نمایید.

 

توجه داشته باشید که تنها رانندگانی می‌توانند از این روش استفاده نمایند که مجموع خلافی خودروی آن ها کمتر از یک میلیون تومان باشد و برای رانندگانی که جرایم رانندگی انها بیش از این مقدار می باشد می بایست که راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند.