پارس ناز پورتال

تمرینات شش تکه کردن شکم برای خانم ها

تمرینات شش تکه کردن شکم برای خانم ها

تمرینات شش تکه کردن شکم برای خانم ها

یکی از مهمترین دغدغه هایی که این روزها خانم را به خود درگیر کرده موضوع کوچک کردن یا شش تکه کردن شکم است. در این راه در درجه اول باید سختی کشید تا این مرحله رسید ولی می توان با رعایت حرکات ساده ای به این استعداد رسید. با پارس ناز برای رسیدن به این سطح همراه باشید.

 

برای داشتن شکمی صاف و عضلانی (شش تکه یا همان سیکس پک) باید وقت گذاشت و صبر پیشه کرد. با توجه به تب داغ عضلانی کردن ماهیچه های شکم یا همان سیکس پک برای همین منظور مقاله زیر برای بالا بردن آگاهی بانوان تهیه شده است.

 

برای داشتن شکم سیکس پک  یا شش تکه  دو هدف اصلی باید دنبال شود:

 

۱) سوزاندن چربی های اضافه

 

۲) تقویت عضلات و عضله سازی در ناحیه شکم، که به وسیله‌ داشتن رژیمی مناسب و ورزش منظم می توان به این اهداف رسید.

 

تمریناتی برای سیکس پک کردن عضلات شکم در بانوان:

* انجام دراز نشست که همه با این حرکت آشنا هستند.

تمرینات شش تکه کردن شکم برای خانم ها

درازو نشست تمرینی مفید برای شش تکه کردن شکم

 

* حرکت کرانچ و کرانچ دوچرخه برای سیکس پک کردن شکم:

از تمرینات مفید برای شش تکه کردن شکم یا سیکس پک می توان حرکت کرانچ را نام برد. برای انجام حرکت کرانچ باید روی زمین به صورت طاق باز دراز کشید و پاها را خم کرده و کف پاها حتما باید روی زمین قرار گیرد.

 

انگشتان دست ها پشت گوش قرار گیرند و بازوها با کف زمین مماس شوند. با قرار گرفتن در این شرایط حالا باید عضلات شکم، کتف و قفسه سینه را از زمین بلند کرد و به سمت پاها خم شد.

تمرینات شش تکه کردن شکم برای خانم ها

کرانچ تمرینی مفید برای سیکس پک شکم

 

 * سیکس پک یا شش تکه کردن شکم با انجام حرکت بوت آپ:

حرکت بوت آپ، حرکتی بسیار مفید برای سیکس پک کردن عضلات شکم است. این حرکت با پوزیشن پوش آپ یا همان شنا آغاز می شود با این تفاوت که آرنج و ساعد روی زمین قرار می گیرد و به آرامی و تا جایی که می توان باسن به سمت بالا حرکت داده می‌شود در این حالت بدن به شکل یک کوه به نظر می رسد.

 

آهسته به طوری که باسن کاملا موازی با زمین باشد باید به حالت اولیه بازگشت.

تمرینات شش تکه کردن شکم برای خانم ها

تمرین سیکس پک

 

* سیکس پک کردن عضلات شکم با حرکت هور:

انجام حرکت هور برای سیکس پک کردن شکم مفید است. برای انجام این حرکت در حالت حرکت شنا قرار گرفته اما ساعد و آرنج باید کاملا روی زمین باشند با انقباض عضلات شکم تا جایی که ممکن است می توان در همین حالت ماند.

تمرینات شش تکه کردن شکم برای خانم ها

تمرین شش تکه کردن عضلات شکم

 

استفاده از حلقه و توپ هم می‌تواند برای از بین بردن چربی های شکم موثر باشد.

 

باید توجه داشت که در کنار این ورزش ها رعایت کردن نکات دیگری هم مثل خوردن غذای کم کالری در شب، خوردن صبحانه کامل، کاهش استرس، نوشیدن آب، خواب کافی و ثابت نگه داشتن متابولیسم بدن از جمله موارد با اهمیتی هستند که برای رسیدن به یک تناسب اندام رعایتشان ضروری است.

 

لازم به ذکر است؛ بدن بانوان نسبت به مردان چربی بیشتری دارد و مبارزه با این طبیعت بانوان باعث بر هم خوردن تعادل هورمونی در بدنشان می شود. چرا که پایین آوردن بیش از اندازه چربی در بدن بانوان، باعث آمنوره یا اختلال در قاعدگی می شود که همین امر منجر به پوکی استخوان خواهد شد.

 

البته این مسئله در مورد تمام بانوان به طور یکسان نیست، ژنتیک بدنی‌شان با هم متفاوت است.

 

در ارتباط با سیکس پک کردن عضلات شکم نکته بسیار با اهمیت این است که؛ بعضی از بانوان حوصله به خرج نمی دهند و با استفاده از مواد چربی سوز و استروئیدی می خواهند سریع به نتیجه برسند. بانوان باید به تفاوت فیزیولوژی بدنی خودشان با آقایان توجه داشته باشند و راه های میانبر خطرناک را کنار بگذارند.