پارس ناز پورتال

بعد از تمرینات ورزشی تخم مرغ بخورید

بعد از تمرینات ورزشی تخم مرغ بخورید

بعد از تمرینات ورزشی تخم مرغ بخورید 

وقتی تمرینات ورزشی انجام می دهید,پس از آن بدن برای بازسازی و احیای مجدد نیاز به منابع غذایی خارجی دارد که تخم مرغ یکی از بهترین و کامل ترین غذاها در این زمینه می باشد. مصرف میزان مناسبی از پروتئین بعد از انجام تمرینات ورزشی ضروری است . این ماده به بازسازی و ریکاوری بافت ماهیچه ها و تولید آمینو اسید های حیاتی کمک می کند.

 

برای تناسب اندام ، بهتراست پروتئین را به همه ی وعده های غذایی خود اضافه نمایید. برای رسیدن به چنین منظوری ، تخم مرغ یکی از راحتترین و مناسب ترین راه هاست. بعد از ورزش ، استفاده از یک تخم مرغ کاملا آب پز شده همراه میوه های تازه و دانه ها بسیار مناسب است.

 

منبع ویتامین D

بدن ما ویتامین D را از طریق نور آفتاب و مصرف برخی از مواد غذایی تامین می نماید، اما برطرف کردن نیاز بدن تنها از طریق رژیم غذایی کار دشواری است.

 

تخم مرغ یکی از غذاهایی است که ویتامین D در آن یافت می شود و اضافه کردن آن به رژیم غذایی می تواند به تامین میزان مورد نیاز این ویتامین کمک کند. اگر زیاد در معرض آفتاب نیستید و یا بدن شما در جذب ویتامین D ناموفق است ، تخم مرغ گزینه ی مناسبی برای تامین نیازهای شما خواهد بود.

 

رنگ تخم مرغ در میزان کالری آن تاثیر ندارد

بسیاری از مردم معتقدند تخم مرغ های قهوه ای ، سالم تر از نوع سفید آن هستند ، اما رنگ پوست تخم مرغ تاثیری در خواص تخم مرغ ندارد. رنگ زرده نیز می تواند با توجه به نوع تغذیه مرغ متفاوت باشد، اما باز هم روی میزان مواد مغذی آن تاثیری ندارد.

 

بدون در نظر گرفتن رنگ ، زرده حاوی میزان زیادی از ویتامین ها ، مواد معدنی و چربی است ، در حالی که سفیده مقدار زیادی پروتئین و ریبوفلاوین را برای بدن فراهم می آورد .

 

چربی موجود در تخم مرغ

یک تخم مرغ بزرگ ۱.۵ گرم چربی اشباع شده و ۲.۸ گرم چربی اشباع نشده دارد . برخی از انواع تخم مرغ با امگا۳ غنی شده اند و دلیل این امر اضافه کردن امگا۳ به غذای مرغ ها است. یک تخم مرغ بزرگ همچنین حاوی ۱۸۵ میلی گرم کلسترول می باشد.

 

تخم مرغ تازه بهتر است

تخم مرغ را می توان از روز تولید به مدت سه هفته ، در صورت ایجاد شرایط مناسب ، نگه داشت . تخم مرغ ها در دمای اتاق زودتر کهنه می شوند . پس آنها را بیش از حد بیرون از یخچال نگه ندارید .

 

تعادل بهترین راه مصرف است

مانند همه ی مواد غذایی ، مصرف میزان مناسبی از تخم مرغ برای ایجاد سلامتی مناسب است. از دیگر منابع سالم پروتئین ، مانند حبوبات و ماهی نیز غافل نشوید و مواد غذایی حاوی پروتئین و دیگر مواد مغذی و چربی را تا حد امکان با هم مصرف نمایید.