پارس ناز پورتال

نکات مهم تمرینات ورزشی در ماه رمضان

مجموعه : ماه رمضان
نکات مهم تمرینات ورزشی در ماه رمضان

نکات مهم تمرینات ورزشی در ماه رمضان 

ورزش کردن در ماه رمضان نکات خاض خود را دارد، می‌دانیم که ورزش کردن با عرق و کاهش آب بدن همراه هست که نیازمند دقت به پیشنهاد هایي در ماه رمضان هست. ماه مبارک رمضان زمان طولانی هست و افراد اگر در این مدت زمانی ورزش کردن را کنار بگذارند بدن آمادگی خود را از دست خواهد داد. روزه داران می توانند با بکارگیری استراتژی‌هاي خاص ورزش را در این ماده ادامه دهند.

 

پیشنهاد‌هاي زیر میتواند به ورزش کردن در ماه رمضان کمک کند.

 

1ـ چه زمانی در رمضان ورزش کنیم

بسیار در ماه مبارک رمضان بعد از افطار ورزش می کنند. با این حال باید دقت داشته باشید که بین غذا خوردن و ورزش کردن فاصله بیندازید. حداقل باید یک ساعت فاصله بین افطار و ورزش باشد. یک استراتژی دیگر نیز این هست که آخرین کاری که گذشته از افطار انجام میدهید ورزش کردن باشد بدین ترتیب بعد از به اتمام رسیدن ورزش می توانید غذا و آب کافی دریافت کنید. روش‌هاي گوناگون را امتحان کنید و مشاهده نمایید که کدام با بدن شما سازگارتر هست.

 

2ـ برنامه‌ ورزشی خود را مطابق ماه رمضان تنظیم کنید

اگر معمولا ورزش سخت انجام می دهید و ورزش صبحگاهی دارید باید برای رمضان برنامه خود را تغییر دهید. ورزش با شدت چندان برای بعد از افطار مناسب هست. اگر می خواهید صبح‌ها ورزش کنید باید شدت آن را کاهش دهید تا بدن چندان عرق نکند. برای مثال میتوانید پیاده‌روی کنید.

 

3ـ کلاس‌هاي ورزشی در ماه رمضان

اگر در کلاس‌هاي ورزشی شرکت میکنید می توانید به اینکار ادامه دهید اما شدت ورزش را کم کنید. می توانید ورزش‌هایي همچون یوگا انجام دهید که فشار کمتری بر بدن شما وارد میکنند.

 

4ـ وزنه زدن در ماه رمضان

میتوانید به وزنه زدن در این ماه ادامه دهید اما بهتر هست اینکار را بعد از افطار انجام دهید.

 

5ـ رمضان برترین ماه برای ایجاد تغییر در برنامه ورزشی

اگر بدن به برنامه ورزشی عادت کند باعث میشود که فعالیت فیزیکی تاثیر کمتری داشته باشد. تغییر برنامه ورزشی بسیار مهم هست. می توانید در ماه رمضان برنامه خود را تغییر دهید و بعد از رمضان دوباره به برنامه گذشته خود باز گردید. اینکار باعث میشود که ورزش بر عضلات شما تاثیر بیشتری بگذارد.