پارس ناز پورتال

تم ویندوز 10 را به رنگ تیره درآورید

تم ویندوز 10 را به رنگ تیره درآورید

تم ویندوز 10 را به رنگ تیره درآورید 

ویندوز 10 امکانات بسیاری را برای کاربران مهیا کرده است که تغییر ظاهر ویندوز به سبک دلخواه نیز یکی از آن ها می باشد. مایکروسافت با آپدیت ویندوز ۱۰ یک زمینه تیره هم به آن اضافه کرده است که معروف به dark mode می باشد. این آپشن قبلا در ویندوز مخفی بود و فقط با هک رجیستری می شد آن را اجرا کرد.

 

اما اکنون به راحتی قابل تنظیم است. البته باید بگویم که این تنظیمات در همه اپلیکیشن های ویندوز قابل کاربرد نیست.برای فعال کردن زمینه تیره به آدرس Settings > Personalization > Colors بروید. کمی پایین صفحه بروید و گزینه Dark که زیر مجموعه گزینه Choose your app mode می باشد را انتخاب کنید.

 

اپلیکیشن ستینگ فورا تیره می شود. پس از انجام این تنظیمات بعضی از اپلیکیشن ها هنوز هم همان رنگ نرمال خود را بکار می برند.این آپشن روی اپلیکیشن هایی که در صفحه دسکتاپ هستند هم هیچ تاثیری نمی گذارد. File Explorer هم همچنان به رنگ سفید باقی می ماند.

تم ویندوز 10 را به رنگ تیره درآورید

فعال کردن تم تیره برای Microsoft Edge

 

مرورگر وب Microsoft Edge ویندوز ۱۰ هم تم تیره دارد. البته آپشن dark theme کاملا از آپشن های اصلی تنظیمات جداست. برای فعال کردن آن ابتدا مرورگر وب Microsoft Edge را باز کنید. سپس منو را باز کرده و روی Settings کلیک کنید. در انتها در زیر منوی Choose a theme گزینه Dark را انتخاب کنید.

 

می توانید تم برنامه هایی مثل Groove music player و Movies & TV video player را به صورت جداگانه انتخاب کنید.

تم ویندوز 10 را به رنگ تیره درآورید

فعال کردن تم تیره در Microsoft Office

 

قابلیت تم تیره در مایکروسافت آفیس ۲۰۱۶ هم وجود دارد  که به صورت پیش فرض فعال نیست و باید به صورت دستی فعال شود.

 

برای فعال کردن آن ابتدا یکی از اپلیکیشن های آفیس مثل ورد، اکسل و.. را باز کنید. به قسمت File و سپس Options بروید. روی تب General  روی باکس Office Theme که در زیر گزینه Personalize your copy of Microsoft Office  وجود دارد کلیک کنید و تم Black را انتخاب کنید.

 

تم انتخابی شما در تمام اپلیکیشن های آفیس اجرا می شود. یعنی اگر این تنظیمات را روی ورد انجام داده باشید وقتی اکسل را باز کنید تم آن نیز تغییر کرده است.

تم ویندوز 10 را به رنگ تیره درآورید

نصب تم تیره برای Chrome، Firefox و برنامه های دیگر

 

خیلی از برنامه هایی که در دسکتاپ هستند برای خودشان آپشن ها و موتورهای تم گذاری دارند. به عنوان مثال برای به کار بردن تم تیره در کروم باید به سایت Chrome themes بروید و تم تیره را از آنجا نصب کنید. برای فایرفاکس باید به سایت Firefox themes بروید و یک تم تیره نصب کنید.

 

به عنوان مثال در تصویر زیر برای مرورگر کروم تم Morpheon Dark را نصب کرده ایم.

تم ویندوز 10 را به رنگ تیره درآورید

فعال کردن تم تیره برای اپلیکیشن های دسکتاپ ویندوز

 

مشکل این تنظیمات جدید در ویندوز ۱۰ این است که روی هیچ کدام از برنامه های دسکتاپ تاثیری نمی گذارد و برنامه هایی چون File Explorer با همان تم سابق و روشن اجرا می شود. برای فعال کردن آن باید وارد کنترل پنل Control Panel شوید و در قسمت Appearance and Personalization تم را تغییر دهید. کمی پایین تر بروید و یکی از تم های با کنتراست بالا را انتخاب کنید. (High Contrast Black)

 

با انجام این کار زمینه اپلیکیشن های دسکتاپ مثل فایل اکسپلورر تیره می شود.

تم ویندوز 10 را به رنگ تیره درآورید

قابلیت تم تیره ویندوز ۱۰ هم مثل یکسری مسائل دیگر دارای کمبودهایی هست که باید اصلاح شود. میکروسافت می توانست برای اپلیکیشن های دسکتاپ هم تم تیره در نظر بگیرد. شاید قرار است میکروسافت در آینده برای فایل اکسپلورر یک برنامه منیجر جدیدی جایگزین کند.

تم ویندوز 10 را به رنگ تیره درآورید