پارس ناز پورتال

تناسب اندام با حرکت های ساده و کاربردی

تناسب اندام با حرکت های ساده و کاربردی

تناسب اندام با حرکت های ساده و کاربردی 

برای داشتن تناسب اندام و زیبایی بدن می توانیم از کارهای روزمره نیز کمک گیریم و حتما لازم نیست تا به ورزش رو آوریم. چرا این حرکات از ورزش مهم تر هستند؟ زیرا به قصد لاغر شدن کار کردن کمی دلسرد کننده است اما به قصد قوی شدن کار کردن کمی به انسان قدرت می دهد.

 

برای این که به اهداف تناسب اندام خود برسید باید از روی زمین بلند شوید و به خودتان تکانی بدهید. صحبت من نه درباره هفته ای ۳ جلسه باشگاه است و نه درباره نیم ساعت ورزش های روزانه. اگر می خواهید سلامت دائم، انرژی زیاد، متابولیسم سریع و بدنی لاغر داشته باشید باید در طول روز و هر روز حرکت کنید.

 

فعالیت های غیر ورزشی تمام فعالیت هایی هستند که در طول روز انجام می دهید. کارهایی چون شستشوی ماشین، رفتن به ماموریت، بالا رفتن از پله ها، پیاده رفتن به فروشگاه، حتی کارهای کوچکی مثل آدامس جویدن و تیک های عصبی. این ها کارهایی نیستند که در باشگاه یا در کلاس ایروبیک انجام می دهید. این ها فعالیت های غیر ورزشی هستند.

 

فعالیت های غیر ورزشی در سلامت، کاهش چربی، جلوگیری از ابتلا به دیابت، بالا بردن سطح انرژی بدن، سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن و حتی طولانی کردن عمر بیشتر از فعالیت های ورزشی حائز اهمیت هستند. اگر شخصی هستید که بیشتر روز را یک جا می نشینید یا کم انرژی یا علیرغم

 

این که غذا به اندازه کافی می خورید و ورزش می کنید باز هم برای کاهش چربی تلاش می کنید، بهترین راه برای شما فعالیت های غیر ورزشی است. پس زمانش رسیده که بلند شوید و مدام در طول روز حرکت کنید. چندین بار در روز این حرکات غیرورزشی را انجام دهید تا تاثیر طولانی مدت آن را ببینید.

 

از جمله فعالیت های غیر ورزشی که باعث می شوند کالری زیادی در طول روز بسوزانید موارد زیر می باشند:

 

خرید در فروشگاه: با یک ساعت چرخیدن در فروشگاه ۲۶۰ کالری می سوزانید.

 

غذا دادن یا حمام بردن کودک: هر ساعت غذا دادن یا حمام بردن کودک ۲۶۰ کالری می سوزاند.

 

بازی با کودک: با هر ساعت بازی با کودک ۳۰۰ کالری می سوزانید.

 

تمیز کردن خانه: با تمیز کردن خانه هم می توانید ۳۳۰ کالری در عرض یک ساعت بسوزانید.

 

قدم زدن در پارک: پیاده روی هم برای سلامت بسیار مفید است و هم کالری زیادی می سوزاند. شاید باورتان

 

نشود ولی هر ساعت پیاده روی حتی پیاده روی آهسته ۳۰۰ کالری می سوزاند.

 

شستن ماشین: با یک شستشو و خشک کردن ساده ماشین می توانید در یک ساعت ۳۳۴ کالری بسوزانید.

 

رنگ کردن خانه: رنگ کردن خانه انواع گوناگونی دارد و کالری سوزی آن ها نیز متفاوت است. اما در کل یک ساعت رنگ کردن خانه حدود ۳۵۰ کالری می سوزاند.

 

اسباب کشی: اسباب کشی و جا به جا کردن وسائل در ۳۰ دقیقه حدود ۲۲۳ کالری می سوزاند و گذاشتن آن ها در ماشین حمل بار می تواند در مدت ۳۰ دقیقه ۲۶۰ کالری بسوزاند.