پارس ناز پورتال

تنهایی باعث بی خوابی در افراد می شود

تنهایی باعث بی خوابی در افراد می شود

تنهایی باعث بی خوابی در افراد می شود 

تنهایی میتواند منجر به اختلالات خواب در افراد گردد، افراد تنها عمدتا از بی خوابی رنج می‌برند و تحقیقات محققان این را اثبات نموده هست. بدون تردید بی خوابی و بد خوابی برای هر فردی آزار دهنده هست و حتی میتواند روند زندگی را کند کند. قدم اول برای درمان و جلوگیری از بروز چنین مشکلی آشنایی دلایل بروز آن هست. به همین علت، کارشناسان همواره به دنبال شناخت عوامل بی خوابی بوده اند.

 

نگرانی هاي مالی، استرس و نوشیدن بیش از حد چای و قهوه از جمله مهم‌ترین عواملی هست که موجب بد خوابی می‌شود. حالا در یکی از آخرین تحقیقات انجام شده، دانشمندان از یک علت اخیر برای کاهش کیفیت خواب در بزرگسالان نام برده اند. بر این زمینه، تنهایی را می‌توان به فهرست عوامل ذکر شده اضافه کرد.

 

 به گزارش پارس ناز به گفته محققین، افرادی که در زندگی احساس تنهایی میکنند بیش از دیگران از خواب شب کم کیفیت شکایت میکنند. اختلالی که خستگی هرروز، کاهش تمرکز و بی حوصلگی از تبعات آن هست. نکته دیدنی دقت این هست که خلاف تصور پیشین تنهایی بیش از آنکه میانسالان را تحت تأثیر قرار دهد، کیفیت و کمیت خواب جوانان را کاهش می‌دهد.

 

بنا بر آمار موجود، جوانانی که احساس تنهایی میکنند ۲۴ درصد بیش از آنهایی که چنین حسی ندارند در طول روز خسته و بی حوصله میباشند. علت این امر، به افزایش هورمون استرس در اثر تنهایی مربوط میشود. اهمیت نقش تنهایی در بی خوابی از آن حیث هست که تنهایی به یکی از شایع ترین معضلات عصر حاضر هست که بر وجوه گوناگون زندگی و سلامت ما اثر منفی گذاشته هست؛ و بی خوابی تازه ترین جنبه کشف شده از این حقیقت هست.