پارس ناز پورتال

تنها ماندن برای انسان خوب است

تنها ماندن برای انسان خوب است

تنها ماندن برای انسان خوب است 

می گویند تنهایی برای انسان مضر است اما طبق تحقیقات انجام شده,برای مدتی دوری از تشویش های ذهنی برای ما خوب است. آیا از مزیت های تنهایی و تنهابودن اطلاعی دارید انزوا و دوری از شلوغی و هیجانات منفی روزمره چه تاثیری بر روح و روان شما خواهد گذاشت تنها ماندن فایده های بی شماری برایتان دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

یک مجله آمریکایی در مطلبی جالب به بررسی مزیت‌های تنهایی برای انسان‌ها پرداخت.مجله آمریکایی فوربز با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ما در جهانی با ارتباطات پیوسته زندگی می‌کنیم و بدین جهت است که ارزش و اهمیت تنهایی را از یاد برده‌ایم.

 

در محیط‌های اداری با برداشتن دیوارها، کارکنان اکنون از میزهای مشترک استفاده می‌کنند؛ دانش‌آموزان مدارس برای انجام تکالیفشان در گروه‌های چندنفری قرار داده می‌شوند؛ به نظر می‌‎رسد صدای هشدارهای گوشی‌های همراه و رایانه‌ها به موسیقی پس‌زمینه فرهنگ معاصر تبدیل شده است که لحظه به لحظه ما را از تمام رویدادها آگاه می‌کند.

 

در ادامه این مطلب آمده است: ما حتی فعالیت‌های پیش پا افتاده‌ای مانند پختن شام را هم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم. نتیجه تمامی این ارتباطات اجتماعی این شده که برای بیشتر ما به ندرت زمانی برای تنها بودن باقی می‌ماند. این در حالی است که نتایج پژوهش اخیر نشان می‌دهد شرکت‌هایی که در آن‌ها برنامه‌نویسان کامپیوتری محیط کاری و میز اختصاصی خودشان را دارند، کارایی بهتری دارند.

 

مزایای تنهایی که بیشتر ما از آن‌ها غافل مانده‌ایم:
1- شادابی، تأمین انرژی از دست رفته و فرار از تنشهای روزمره زندگی؛

 

2- انجام دادن فعالیت‌هایی که بدلیل رعایت حال دیگران ناچار به صرف‌نظر از آن‌ها هستیم؛

 

3- با آزادی عمل بیشتر در انجام فعالیت‌های دلخواه و بدون تحمل فشارها و استرس‌های خارجی می‌آموزیم که به خودمان اعتماد کنیم؛

 

4- تنهایی «هوش هیجانی» (EQ) (هوش عاطفی) شما را افزایش می‌دهد؛ بالا رفتن هوش عاطفی باعث می‌شود بر رفتارها و روابط خود با دیگران احاطه بیشتری داشته باشید؛

 

5- تنهایی باعث بالا رفتن عزت نفس افراد می‌شود؛

 

6- تنهایی به شما این فرصت را می‌دهد تا قدر دیگران را بیش از پیش بدانید؛

 

7- تنهایی باعث می‌شود کمتر از اوقاتی که با دیگران هستید، حواستان پرت شود و بنابراین، کارهایتان را سریع‌تر انجام خواهید داد.