پارس ناز پورتال

روش تهیه فینگر گوجه فرنگی خوشمزه و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
روش تهیه فینگر گوجه فرنگی خوشمزه و عالی

روش تهیه فینگر گوجه فرنگی خوشمزه و عالی 

برای یک ناهار فوق العاده میتوانید فینگر گوجه فرنگی درست کنید و از خوردن آن درکنار خانواده یا در مهمانی لذت کامل ببرید و مزه مفید آنرا بچشید. فینگر فود ها بـه غذا هـای لقمه ای و غذا هـای انگشتی و سرپایی و … معروف میباشند. طرز تهیه فینگر فود ها در خانه بـه اسانی امکان پذیر هست. کافیست شـما کمی صبر و حوصله و خلاقیت بـه هزینه بدهید.

 

مواد مورد نیاز

گوجه فرنگی «حلقه ای شده»; 3 عدد
شیر ولرم; یک دوم پیمانه
پنیر فتا; 100 گرم
شوید «ساطوری شده»; 50 گرم
نمک; 1 ق چ
شکر; 1 ق چ
پودر خمیر ترش; یک دوم ق چ
آرد «الک شده»; بـه میزان لازم
روغن زیتون; 1 ق س
روغن مایع; بـه میزان لازم

 

روش پخت

1. شیر, یک سوم پیمانه روغن مایع, نمک, شکر و پودر خمیر ترش را داخل کاسه ای باهم مخلوط کرده و با بهرهگیری از چنگالی بزنید تا باهم مخلوط شود. بعد بتدریج آرد بـه آن افزوده و ورز دهید تا بـه صورت خمیر درآید.

 

2. خمیر حاضر شده رابه مدت 10 دقیقه ورز دهید.

 

3. با 1 قاشق سوپخوری روغن مایع درون کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل آن بگذارید. بعد روی آن رابا حوله «یا دستمال آشپزخانه» بپوشانید و کنار بگذارید تا بـه مدت 50 دقیقه استراحت کند. سپس خمیر را مجدد ورز داده و بـه دو قسمت تقسیم کنید.

 

4. با بهرهگیری از وردنه ای یک قسمت از خمیر را روی سطح آردپاشی شده, بـه صورت گرد پهن کرده و بـه وسیله قلم مویی روی آن اندکی روغن مایع بمالید.

 

5. بـه گوجه فرنگی اندکی روغن زیتون زده و با فاصله روی خمیر بچینید. سپس روی هر حلقه گوجه فرنگی اندکی از مخلوط پنیر فتا و شوید «باهم مخلوط شده» بریزید.

 

6. با بهرهگیری از وردنه ای قسمت دیگر خمیر را نیز بـه صورت گرد و بـه همان اندازه خمیر قبلی باز کرده و آنرا روی گوجه فرنگی قرار داده, بـه صورتی کـه تمام قسمت هـای خمیر زیرین را بپوشانید.

 

7. بـه وسیله سر لیوانی «یا کاتر گرد» دور تا دور هر گوجه فرنگی را جدا کرده و دور تا دور خمیر رابه وسیله دست نمناک بـه هم چسبانده و خمیرها را داخل سینی فر کـه از گذشته با اندکی روغن مایع چرب شده, قرار دهید.

 

8. سینی را در طبقه وسط فر از گذشته با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده, بـه مدت 20 دقیقه قرار دهید تا مواد پخته و روی آن طلایی رنگ شود.