پارس ناز پورتال

تهیه پخت پاستا پریماورا ایتالیایی

مجموعه : آموزش آشپزی
تهیه پخت پاستا پریماورا ایتالیایی

تهیه پخت پاستا پریماورا ایتالیایی

می خواهیم در این مطلب یک غذای خوشمزه از کشور زیبای ایتالیا را به شما اطلاع دهیم و شیوه تهیه و پخت پاستا پریماورا را به شما همراهان پارس ناز آموزش دهیم.آخر هفته ایتالیایی شوید و پاستایی پر از سبزیجات مختلف درست کنید. در این مطلب طرز تهیه پاستا پریماورا ایتالیایی را به شما آموزش می دهیم.

 

مواد لازم:

 

پاستا 300 گرم

باقالی تازه 200 گرم

نخود فرنگی 200 گرم

لوبیاسبز 100 گرم

کره تکه تکه شده 50 گرم

پیازچه خرد شده 3 عدد

جعفری ریز شده 3 قاشق غذاخوری

خامه سفت 200 میلی لیتر

پنیر پارمزان 50 گرم

آب 4 لیتر

نمک 4 قاشق

 

طرز تهیه پاستا پریماورا ایتالیایی

 

طرز تهیه :

 

1- آب را در یک قابلمه بریزید و همه نمک را به ان اضافه کنید و اجازه دهید تا به جوش بیاید. سپس باقالی، نخود سبز و لوبیا سبز را به مدت 5 دقیقه در آن بپزید.

 

سپس به کمک کفگیر سوراخ دار آن را از آب جوش خارج کرده و در آب یخ بریزید تا بافت و رنگ طبیعی خود را حفظ کند. آب سبزیجات را دور نریزید.

 

2- کره را در یک تابه روی شعله متوسط داغ کنید. هنگامی که رنگ آن شفاف شد و روی آن کمی کف کرد پیازچه را اضافه کرده و 2 دقیقه تفت دهید سپس سبزیجات را اضافه کرده و 4 تا 5 دقیقه دیگر تفت دهید.

 

3- خامه و جعفری را اضافه کرده و روی شعله ملایم 5 دقیقه آن را تفت دهید و بپزید. به آب جوشی که سبزیجات را در آن پخته اید 4 قاشق غذاخوری روغن اضافه کرده و پاستا را 12 تا 15 دقیقه در آن بپزید تا مغزپخت شود سپس آبکش کنید.

 

4- پاستا را همراه نیمی از پنیر پارمزان به سس اضافه و مخلوط کنید. پس از 4 دقیقه یا هنگامی که همه مواد با هم مخلوط شد، نمک و فلفل غذا را اندازه کنید و در صورت لزوم کمی اضافه کنید.

 

پاستا را در ظرف کشیده و پنیر باقی مانده را روی آن بریزید.