پارس ناز پورتال

طرز تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه برای صبحانه

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه برای صبحانه

طرز تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه برای صبحانه 

اگر برای یک صبحانه بی نظیر در یک روز تعطیل می خواهید تدارک مشاهده نمایید می‌ تواند از پنکیک بهره گیری کنید و از خوردن آن کاملا لذت ببرید. پس از یک هفته کاریِ شلوغ و سنگین، دلتان می خواهد آخر هفته متفاوتی برای خودتان داشته باشید که هم لذت ببرید و هم خستگی تان دربیاید. میتواند از صبحانه شروع کنید و پنکیک هاي خوشمزه دارچینی برای خود درست کنید.

 

مواد لازم:

آرد 1 و نیم فنجان – 195 گرم
شکر قهوه اي 1 قاشق سوپخوری
بکینگ پودر 1 قاشق سوپخوری
دارچین 1 قاشق سوپخوری
کره (آب شده) 3 قاشق سوپخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
شیر 1 و 1/4 فنجان – 295 میلی لیتر
تخم مرغ عدد
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری

 

رویه پنیر خامه اي:
عصاره وانیل نصف قاشق چایخوری
شیر 3 تا 4 قاشق سوپخوری
کره (بی نمک، آب شده) 1/4 فنجان – 57 گرم
پنیر خامه اي 85 گرم
شکر پودری (الک شده) 1 و نیم فنجان – 171 گرم

طرز تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه برای صبحانه

ما به خمیر پن کیک دارچینی خود ما 1 قاشق سوپخوری پر دارچین اضافه می‌کنیم. از آنجایی که ما روی انها را با یک رویه ي پنیر خامه اي شیرین تزئین می‌ کنیم طعم اکثر دارچین واقعاً دلنشین هست. این پن کیک ها بی نظیر پفکی میباشند و وقتی می پزند کاملاً ضخیم میشوند. اگر خواستید میتواند با افزودن شیر اکثر خمیر را رقیق کنید. انها تقریباً کیک مثل میباشند.

 

طرز تهیه:
طرز تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه برای صبحانه

1. در یک کاسه ي بزرگ، آرد، شکر، بکینگ پودر، دارچین و نمک را با هم بزنید.

طرز تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه برای صبحانه

2. در یک کاسه ي متوسط شیر، تخم مرغ، کره ي آب شده و 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل را با هم بزنید.

طرز تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه برای صبحانه

3. اگر دارید خمیر را زودتر آماده می کنید روی مخلوط آرد و مخلوط شیر را بپوشانید سپس تا موقعی که برای پختن پن کیک ها آماده اید در یخچال بگذارید. برای این که پن کیک به بیشترین حد پوف کند دو مخلوط را تا موقعی که می خواهید پن کیک ها را بپزید از هم جدا نگه دارید

طرز تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه برای صبحانه

4. زمانی که برای پختن پن کیک آماده بودید یک تابه ي بزرگ را روی شعله ي متوسط داغ کنید. زمانی می فهمید تابه داغ شده هست که وقتی چند قطره آب داخل آن بپاشید شروع به حرکت در سطح تابه بکند و تدریجی بخار شود.

 

5. حالا وسط مخلوط آرد یک گودی باز کنید و مخلوط شیر را درون آن بریزید و با یک قاشق دو مخلوط را هم بزنید تا ترکیب شوند. اگر داخل خمیر تکه هاي کوچک دیده شود مشکلی نیست. در واقع این چیزی هست که می خواهید اتفاق بیفتد. خیلی مهم هست که خمیر را بیش از حد هم نزنید. اگر خمیر پن کیک کمی حباب زد نگران نباشید، طبیعی هست.

 

6. کف تابه را با اسپری نچسب آشپزی چرب کنید یا با برس کره ي آب شده بمالید. سپس با یک پیمانه ي اندازه گیری به اندازه ي 1/4 فنجان خمیر را داخل تابه بریزید. خمیر را به آرامی به اندازه ي یک دایره به قطر 10 سانتی متر پهن کنید. خمیر بسیار غلیظ خواهد بود.

 

7. زمانی که دیدید لبه هاي پن کیک به نظر خشک شده و حباب هاي ریز روی آن دیده می شود آن را برگردانید. این مرحله 2 دقیقه طول می کشد. زمانی که برگرداندید 1 تا 2 دقیقه دیگر تا زمانی که قهوه اي طلایی روشن شود و وسطش بپزد در تابه بپزید.

 

8. برای درست کردن رویه، کره را در یک روغن دان کوچک روی حرارت ملایم داغ کنید. تابه را از روی شعله بردارید سپس پنیر خامه اي را بریزید و هم بزنید. ابتدا به نظر مخلوط نشده می آیند اما بعد از هم زدن یک خمیر غلیظ درست می شود. شکر پودری، عصاره وانیل و 2 قاشق سوپخوری شیر را بریزید و هم بزنید. بایستی رویه را قطره قطره روی پن کیک ها بریزید. اگر خیلی غلیظ بود 1 یا 2 قاشق سوپخوری دیگر شیر اضافه کنید.

 

9. پن کیک ها راکه رویه قطره قطره روی آن ها ریخته شده و مغز آجیل خرد شده (در صورت بهره گیری) روی آن قرار دارد، گرم سرو کنید.