پارس ناز پورتال

طرز تهیه پیتزا حلزونی برای یک ناهار خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه پیتزا حلزونی برای یک ناهار خوشمزه

طرز تهیه پیتزا حلزونی برای یک ناهار خوشمزه 

به شما طرز تهیه آسان یک نوع پیتزا را داریم که میتواند در خانه آن را به راحتی درست کنید و از خوردن آن کاملا لذت ببرید. برای این که برای کودکانتان پیتزاهای هیجان انگیز تری درست کنید، در این مقاله طرز تهیه پیتزای حلزونی را به شما آموزش داده ایم. تهیه این پیتزا زمان کمی از شما می گیرد.

 

مواد لازم خمیر:

آرد: 500 گرم
خمیر مایه: 50 گرم
آب داغ: 300 میلی لیتر
نمک: 2 قاشق چای خوری
شکر: یک قاشق چای خوری
روغن زیتون: یک قاشق سوپ خوری

 

مواد لازم میانی:

ژامبون (خرد شده): 250 گرم
قارچ (خرد شده): 200 گرم
فلفل قرمز (نگینی خرد شده): نصف یک عدد
پنیر چدار (خرد شده یا رنده شده): 300 گرم
ارگانو یا آویشن: 2 قاشق چای خوری

 

مواد لازم سس:

گوجه فرنگی (خرد شده): 400 گرم
فلفل قرمز (ریز خرد شده): نصف یک عدد
سیر (له شده): یک حبه
شکر: به مقدار لازم
ارگانو: یک قاشق چای خوری
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم

 

مواد اضافی:

زرده تخم مرغ: یک عدد
شیر: یک قاشق سوپ خوری

 

طرز تهیه سس:

مقداری روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید. سیر له شده و فلفل قرمز ریز خرد شده را در آن تفت دهید. گوجه فرنگی پوست کنده و خرد شده، شکر و چاشنی ها را اضافه کرده و حدود 20 دقیقه روی حرارت ملایم بپزید تا سس غلظت یابد. سپس سس را در مخلوط کن ریخته و به صورت پوره اي صاف و یکدست درآورید. در صورت نیاز دوباره سس را روی حرارت قرار دهید تا غلظت یابد.

 

طرز تهیه:

1. خمیر مایه را در آب داغ حل کنید. شکر و حدود 10 قاشق سوپ خوری آرد اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه در محلی گرم قرار دهید.

 

2. بقیه آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و به مواد اضافه و مخلوط کنید. روغن زیتون را اضافه کرده و ورز دهید تا خمیر یکدستی حاصل شود. خمیر را به ظرف مناسبی انتقال داده و روی آن را با پارچه اي نمدار بپوشانید و حدود یک ساعت کنار بگذارید تا ور آید. پس از گذشت این زمان خمیر را کمی ورز داده و به دو قسمت کنید.

 

3. هر قسمت خمیر را روی سطح کار به صورت مستطیلی نازک پهن کنید. سس گوجه فرنگی را روی خمیرها بمالید (حدود یک الی 2 سانتیمتر از لبه هاي خمیر سس نمالید). ژامبون، پنیر چدار، قارچ و فلفل را روی خمیر اکران کنید و ارگانو یا آویشن بپاشید.

 

4. خمیرها را از قسمت پهن آن رول کنید و با چاقویی تیز برش دهید. برش ها را با فاصله از هم در سینی فر پوشیده با کاغذ روغنی چیده و حدود 20 دقیقه کنار بگذارید (روی آن ها پارچه اي بیندازید). روی برش ها زرده تخم مرغ زده شده با یک قاشق سوپ خوری شیر بمالید و حدود 12 دقیقه در فر از گذشته گرم شده با دمای 240 درجه سانتیگراد (475 درجه فارنهایت) قرار دهید.