پارس ناز پورتال

روش تهیه چیز کیک هویج خوشمزه و عالی

روش تهیه چیز کیک هویج خوشمزه و عالی

روش تهیه چیز کیک هویج خوشمزه و عالی 

شما میتوانید به عنوان وعده عصرانه یا صبحانه چیز کیک لذیذ و فوق العاده هویج را درست کنید و از مزه بسیار مفید آن لذت ببرید. چیزکیک, دسر لذیذ و محبوبی هست که انواع گوناگونی دارد. در این مقاله با طرز تهیه چیزکیک هویج آشنا می‌شویم.

 

مواد مورد نیاز

پودر بیسکوییت; 2 پیمانه
شکر; 1 پیمانه + یک چهارم پیمانه
هویج «پوره شده»; یک و یک سوم پیمانه
کره «ذوب شده»; یک سوم پیمانه
پنیر خامه اي; 720 گرم
شکر قهوه اي; 2 ق س
تخم مرغ; 3 شماره
خامه فرم گرفته; یک چهارم پیمانه
آرد ذرت; 2 ق س
ماست خامه اي; 1 ق س
وانیل; 1 ق س
آب لیموترش; 2 ق س
پودر دارچین; یک دوم ق چ

 

روش پخت

1. پودر بیسکوییت و کره را داخل کاسه اي مخلوط کنید. بعد آن را به قطر 5 سانتی متر کف یک قالب کمربندی به قطر 23 سانتی متری که با کاغذ روغنی پوشیده شده, بریزید و با پشت قاشقی پرس کنید.

 

2. قالب را در طبقه وسط فر از گذشته با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده, حدود 8 دقیقه قرار دهید. سپس آن را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

 

3. در ظرفی دیگر پنیر خامه اي, شکر قهوه اي و 1 پیمانه شکر را با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. بعد تخم مرغ را به آن بیفزایید و با سرعت پایین همزن هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شود. سپس خامه, آرد ذرت, ماست خامه اي, وانیل, 1 قاشق چایخوری آب لیموترش و پودر دارچین را به آن اضافه و مخلوط کنید.

 

4. هویج را با یک چهارم پیمانه شکر و اندکی آب بپزید و بقیه آب لیموترش به آن بیفزایید تا مزه بهتری داشته باشد. سپس آن را در دستگاه غذاساز بریزید تا پوره شود. بعد به مواد پنیری بیفزایید و کاملا هم بزنید تا یکدست شود.

 

5. مایه حاضر شده را روی بیسکوییت داخل قالب بریزید. یک مربع بزرگ از ورق آلومینیومی ضخیم بردارید و دور قالب چیزکیک بکشید. بعد قالب را در یک قالب بزرگ تر که داخل آن به بلندی 2.5 سانتی متر آب ریخته شده, به مدت 60 دقیقه بگذاید. سپس قالب را در طبقه وسط فر از گذشته با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده, به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا بپزد.

 

6. به کمک یک چاقو دور چیزکیک را آزاد کنید و یک ساعت دیگر زمان دهید تا خنک شود. سپس آن را حدود 12 ساعت در یخچال قرار دهید, بعد از قالب خارج و سرو کنید.