پارس ناز پورتال

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه 

دراین مقاله آموزش هایي برای داشتن یک ته ریش مناسب با فرم هاي صورت مختلف رابه شما آموزش می‌دهیم، داشتن ته ریش امروزه به یک مد محبوب هم تبدیل شده است، در بین آموزه هاي امروزمان مدلهای جذاب و داغ ته ریش مردانه را هم به اشتراک می گذاریم، در ادامه همراه با ما بمانید.

 

آموزش کامل برای داشتن یک ته ریش زیبا مناسب صورت

قبل از این که ریش‌هاي بلند و مدل بر روی صورت خود بگذارید و یا از خال‌کوبی‌ها و تاتوهای نامتجانس بروروی پوست خود استفاده کنید و نشان دهید که یک مرد هستید، ابتدا باید ته‌ریش‌هاي روی صورتتان را تجربه کنید، ته‌ریش‌هایي که پشت لبتان را سبز میکنند و تقریبا شروع دوران مردانگی شما هستند. مردان با اعتمادبه‌نفس که خواهان نشان دادن برتری فیزیکی خود به دیگران هستند، بیش از دیگر مردان به ریش گذاشتن علاقه دارند.

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

از همان ابتدای پیدایش انسان بر روی زمین، مردان همواره ریش داشته‌اند. شاید تا سال 2013 توجه به ریش به‌اندازه اکنون نبود. امروزه در هر کوچه و خیابانی که قدم می گذاریم، هر برنامه تلویزیونی که می بینیم، بیش از قبل پی می بریم که ریش در نقطه اوج خود قرار دارد. گویی ریش به یک جریان غیر قابل‌بازرسی مد بدل شده است. ریش داشتن نمادی از نیرومندی و اعتماد به نفس است.

 

ریش متناسب با صورت باعث خوش چهره بنظر رسیدن مردان میشود. انچه که امروزه می بینیم، تلفیقی از مردانگی و مدرنیته است. شاید بتوان نام آنرا ریش مدرن گذاشت. ریشی که در دهه ۱۹۷۰ میلادی مد شده بود، نمونه بسیار ابتدایی ریشی است که امروزه مد شده. امروزه مردانی که به ریش گذاشتن روی آورده‌اند، به پرپشتی و متناسب بودن ریششان بیش از خود ریش اهمیت می دهند. همچنین مرتب کردن ریش نیز به اولویت بدل شده است.

 

اگر می خواهید باوجود ریش داشتن، ظاهری عالی داشته باشید، باید به اصلاح مو هاي گردن و کنار گوشتان توجه کنید. مرطوب نگه داشتن ریش به وسیله روغن‌هاي طبیعی نیز بسیار اهمیت دارد. زمانی که آن ریش‌هاي کوچک برای نخستین بار روی صورت من نشستند، واقعا احساس عجیبی به من دست داد و به‌ سرعت به آشپزخانه رفتم و به مادرم گفتم که:

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

«واو! مامان نگاه کن! من یک مرد واقعی شدم و از همین حالا به بعد یکی از مردان جهان هستم و باید مثل آن‌ها رفتار کنم و یک خویشتن‌ دار درجه یک باشم به گزارش پارس ناز امروز با استفاده از راهنمایی‌هاي مردان بی‌شمار و نمادین که مدتی است که همان‌ گونه مانند قدیم از بهترین مدل ریش‌ها استفاده میکنند، شما را راهنمایی کنیم تا یک مدل منحصر به فرد و جذاب برای خود پیدا کنید.

 

مزایای استفاده از ریش

خب نخستین قدم برای اینکار اعتماد به شکل طبیعی آن است. اگر شما بطور طبیعی دارای یک ریش مرتب و زیبا نیستید، باید یک مدت با آن کار کنید تا چیزی راکه می خواهید به دست بیاورید. با تاب دادن و استایل دادن یک ریش می توانید به ریش خود شکل دهید ودر جهت خطوط صورت این شکل‌ دهی‌ها را انجام دهید تا به جذابیت چهره شما بیفزایند. از نظر علمی به اثبات رسیده مردانی که ریش دارند، کمتر به سرطان پوست دچار می ‏شوند.

 

زیرا موی صورت میزان مواجهه پوست با اشعه‌ي مضر آفتاب را ۹۰ تا ۹۵ درصد کاهش می‏دهد. در واقع ریش آقایان مثل ضد آفتاب عمل می‏کند. هرچه تراکم ریش بیشتر باشد، اس پی اف «SPF» ضد آفتابتان بالاتر است. اشعه‌ي مضر آفتاب در خط مستقیم به پوست می‏تابند. وقتی آقایی ریش دارد، اشعه‌ي آفتاب به موی صورتش برخورد کرده و می‏شکنند درنتیجه به پوست آسیب نمی‏رسانند.

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

یکیدیگر از فواید ریش، مرطوب نگه داشتن پوست است. ریش از خشکی پوست در مواجهه با نور آفتاب و باد پیشگیری می‏کند. ریش و سبیل همچنین با پیشگیری از ورود هاگ و گرده گیاهان به دستگاه تنفسی، احتمال ابتلا به آلرژی‏هاي تنفسی را کاهش می‏دهند. از همه ی مهم‏تر، ریش نوعی درمان طبیعی برای پیشگیری از پیری زودرس پوست صورت است. ریش از پوست در برابر آسیب‏هاي محیطی مثل سرما و باد هم محافظت می‏کند.

 

پوست افرادی که ریش ندارند، در اثر مواجهه پوست با نور آفتاب، باد و سرما سریع‏تر خشک و چروکیده می‏شود. افرادی که عادت به تراشیدن موی صورت خود دارند، طبق معمولً دچار مشکلاتی ازجمله عفونت فولیکول مو میشوند اما در افرادی که ریش می‏گذارند، بروز این نوع مشکلات کمتر است. خط فک بارزی ندارید؟ خب نگران نباشید می توانید با ریش‌هاي خود این نبود را جبران کیندو با استایل دادن به آن‌ها شکل صورت خودرا متناسب جلوه دهید.

 

داشتن یک ته‌ ریش

وقتی‌که ریش‌هاي شما بلند میشود و به‌اندازه دو یا سه میلی ‌متر رسید، یک ریش‌تراش قابل تنظیم را بردارید که بتوانید به صورت عمقی ریش‌هاي خودرا بزنید و آن‌ها را مرتب کنید. البته اگر قیچی با محافظ کوتاه هم دارید می توانید با آن نیز به مرتب کردن ته‌ریشتان بپردازید. مطمئن شوید که دارید همه ی جا رابه دقت آرایش می کنید، در جلوی آینه که قرارگرفته‌اید بادقت به نقطه‌هایي که ممکن است حواس تان نباشد و ریش‌ها را در آنجا اصلاح نکرده باشید.

 

دقت کافی را داشته باشید، نقطه‌هایي مانند گردن، خط ریش، چانه و زیر گوش. باید به این نکته خیلی توجه کنید. چون کسیکه سه‌چهارم صورتش را تراشیده و به‌جاهای عمومی میرود، ادامه‌اش را خودتان بهتر می دانید. پس نهایت دقت را در پیدا کردن نقاط حساس بکنید. سپس صورت خودرا بادقت بشویید تا تکه مو هاي برجای‌مانده به‌خوبی پاک شود و سپس با یک حوله آنرا خشک‌کنید.

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

اگر یک قیچی مخصوص آرایشگری هم دارید میتوانید موهایی که نمیتوان با ریش‌تراش اصلاح کرد را بادقت پیرایش کنید. بازهم تأکید میکنیم که خیلی به مو هاي اضافه و نقطه‌هاي ازدست‌رفته خود دقت کنید و با استفاده از قیچی موهایی که ریش‌ تراش قادر به اصلاح ان نیست را آرایش کنید، بهترین مکان برای اینکار زیر نور ملایم حمام است که میتوانید تمام این نقاط را پیدا کنید.

 

خب رشد ریش‌ها بستگی به هر فرد دارد و میتواند سریع یا دیر اتفاق بیفتد و اغلب هر ۲ یا ۴ روز باید ریش‌هاي خودرا مرتب کنید. اگر اینکار را نکنید وارد دنیای ریشو خواهید شد که این دیگر بستگی به سلیقه و طرز دید شما خواهد داشت که خوبی یا بدی این اتفاق را بسنجید.

 

مراقبت‌ هاي پوستی

ممکن است که خیلی شگفت شده شوید ولی خیلی ازآن‌هایي که ریش‌هاي خودرا بلند میگذارند به این دلیل است که درصورت زدن ریش‌هایشان دچار التهاب‌هاي پوستی می شوند که بدلیل تحریک‌پذیر بودن و یا حساس بودن پوست صورتشان است، البته اغلب این ها بدلیل زدن ریش با تیغ‌هاي دستی است. چون زمانی که ریش خودرا با تیغ میزنید یک‌لایه از پوست را هم با آن برمی‌دارید، همین باعث خشک شدن و پیامد های دیگر خواهد شد.

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

دراین صورت تا تیغ زدن بعدی ریش‌ها کمی باید صبر کنید چون باید صبر کنید تا لایه پوستی جدید به‌خوبی تشکیل شود وگرنه عواقبی در درازمدت برای شما خواهد داشت. البته داشتن یک ته‌ریش هم می تواند عوارض جانبی مشابه را داشته باشد ولی تاثیر کمتر از چیزی که زدن ریش از ته به‌ صورت مکرر دارد، به بار می‌آورد. برای همین ما بشما پیشنهاد میکنیم که از یک مرطوب‌کننده خوب هنگام زدن ریش‌هایتان استفاده کنید تا پوست شما هنگام پیرایش در نرم‌ترین حالت خود باشد.

 

ریش‌ های نامتوازن

۳ دلیلی که ما میخواهیم یک مرد ریش‌ هایش را بلند بگذارد البته نه همه ی مردها، بر اساس گفته‌ هاي زیر است:

 

= جلوگیري از بچه بنظر رسیدن، یک مرد باید سنگینی و وقار خودرا داشته باشد.

= مدیریت پوست‌ هاي حساس که بر اساس تیغ زدن تحریک میشوند.

= تغییر آسان چهره بین یک صورت با ریش و یا داشتن یک ته‌ ریش مرتب.

 

یکی از دلایلی که ما میگوییم نباید که بگزارید تا ریش‌هایتان خیلی بلند شود این است که همه ی مردها دارای ریش‌ها مرتب نیستند یعنی ریش‌هایي که خدادادی بلند بودن آن‌ها زیبا بنظر میرسد، پس اگر شما جز این آدم‌ها نیستید‌ ته ریش بیشتر بشما می آید و بهتر از این است که ریش‌هاي بلند و نامتوازنی داشته باشید چون‌که هیچ‌ کسی به سمت آدم‌ها نامرتب و تنبل نمی آید و باید قید زن گرفتن را هم بزنید.

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

خب اینکار برای من خیلی ساده بنظر می رسد، ولی اگر شما از من هم تنبل‌تر هستید و نمیتوانید که هرچند روز یک بار ریش‌هاي خودرا مرتب کنید و وقت بزارید، بگذارید خیالتان را آسان کنم و بگویم که خودرا خسته نکنید با تلاش‌ها کمی که برای مرتب کردن ته‌ریش میکنید. بهتر است همان‌ طور مثل همیشه دراز بکشید و بگذارید ریش‌هایتان بلند شوند تا این که ته ریش نا مرتب داشته باشید.

 

تمام چیزی که شما نیاز دارید کمی ته ریش است. محققان درسال ۲۰۱۳ به این نتیجه رسیدند که موی روی صورت نشان دهنده ي بالغ بودن شماست ولی فقط به صورت ظاهری. با این حال برخی مردان ترجیح می دهند که صورتی تراشیده شده و تمیز داشته باشند و همین تحقیقات نشان میدهد که بیشتر خانمها جذب یک ته ریش سنگین می شوند زیرا که این ته ریش آقایان را عضلانی و جذابتر میکند.

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

با این ۵ روش یک ته ریش جذاب داشته باشیدراهنمایی جامع برای داشتن ته ریشی مناسب دراین مطلب یک راهنمایی جامع برای داشتن ته ریشی مناسب را برایتان درنظر گرفتیم:

 

= مویتان را بتراشید و صورت را آماده ي تمیز کاری کنید.

= سبیل خودتان رابا یک قیچی یا یک ریش تراش مناسب مرتب کنید و مو هاي اضافه را بتراشید.

= هر مویی راکه زیر چانه روییده رابا یک ریش تراش یا موزر بدون محافظ بتراشید.

= اگر ریشتان روی گونه ها روییده است آنرا بتراشید و یا هردو طرف رابا هم به صورت موازی تنظیم کنید.

 

نکات مهم درباره اصلاح ته ریش

هر ۲ الی ۴ روز صورتتان رابا خودرو ریش تراش قابل تنظیم اصلاح کنید. انگشت هایتان را روی ته ریشتان درصورت لزوم بکشید. یکبار دیگر با همان عدد ي ریش تراش روی آن بکشید تا از مساوی شدن آن مطمئن شوید. اگر ته ریشتان تا روی گونه ها آمده حتماً آن رابا تیغ اصلاح کنید و هرگز اجازه ندهید ریس بر روی گونه هایتان وجود داشته باشد.

 

ریش برای مردها جزو زیبایی است

داشتن ریش به مردان اعتماد به نفس میدهد ریش داشتن امری تازه نیست و شواهد علمی حاکی ازآن است که از همان ابتدای پیدایش انسان بر روی زمین، مردان همواره ریش داشته اند. شاید تا سال ۲۰۱۳ توجه به ریش به اندازه اکنون نبود. امروزه در هر کوچه و خیابانی که قدم می گذاریم، هر برنامه تلویزیونی که می بینیم، بیش از قبل پی می بریم که ریش در نقطه اوج خود قرار دارد. گویی ریش به یک جریان غیر قابل بازرسی مد بدل شده است.

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که هدف از ریش درآوردن مردها چیست؟ کودکان، زنان و مردان نیازی به ریش ندارند و بدون آن هیچ مشکلی برایشان پیش نمی آید. اما کافی است اینروزها در خیابان هاي شهرتان قدم بزنید تا انواع و اقسام شکل ها و اندازه ي ریش ها را از ریش پروفسوری گرفته تا ته ریش بر صورت آقایان ببینید.

 

واقعیت هایی درباره ریش گذاشتن مردها

وقتی می بینیم که مردها به ظاهرشان اهمیت می دهند، میتوانیم خیلی سریع نتیجه گیری کنیم که آن ها به دنبال جذب یک جنس مخالف هستند. اما تحقیقاتی که درباره ي ریش و صدا انجام شده نشان می دهند علت تکامل ریش تا حدودی این بوده که مردان بتوانند موضع خودشان را در بین دیگر مردان بالاتر ببرند. مرد و زن انسان، در مقایسه با نر و ماده ي دیگر نخستی ها، از نظر ظاهری خیلی باهم فرق دارند؛ آن هم تا حدی به خاطر ریش مردان است.

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

علت تفاوت هاي مردان و زنان به تکامل انها از طریق انتخاب جنسی مربوط می شود. انتخاب جنسی به انتخاب ویژگی هایي در مردان و زنان گفته می شود که شانس انها را در تولید مثل افزایش میدهد. اما نکته ي جالب و عجیب اینجاست که ظاهراً زنان علاقه ي چندانی به ریش ندارند.

 

محققان در بعضی از پژوهش ها پی برده اند که زنان از کمی ریش درصورت مردان خوششان می آید. اما در مطالعات دیگری گفته شده که آن ها ظاهر تر و تمیز و اصلاح شده را ترجیح می دهند. این یافته ها و شواهد متناقض به این معنی است که ریش الزاماً برای جذب زنان تکامل نیافته است.

 

ریش در مردها نشانه چیست

بهمین دلیل، محققان معتقدند شاید نوع دیگری از انتخاب جنسی به سوال هاي آنان درباره ي تکامل ریش پاسخ دهد. اغلب اوقات، برای تولید مثل جذابیت صرف کفایت نمی‌کند. بلکه باید بتوانیم با دیگر هم جنس هاي خودمان برای فرصت هاي تولید مثل رقابت کنیم. در همین راستا، شواهدی وجوددارد که نشان میدهد ریش تکامل یافته تا به مردان کمک کند که بتوانند باهم رقابت کنند.

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

رشد یک ریش پر و کامل در مرد الزاماً به این معنی نیست سطح تستسترون او بالاست، چون ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد. اما علیرغم این واقعیت، پژوهش هاي مختلفی نشان داده اند که هم مردان و هم زنان تصور می کنند مردان ریش دار قدرتمندتر و از نظر سنی بزرگتر از دیگران بنظر می‌رسند. مردان چیره با ترساندن رقیبان شان می‌توانند فرصت هاي تولید مثل بیشتری داشته باشند.

 

این واقعیتی است که هم در دوران مدرن ما وجوددارد و هم بر تاریخ انسان سایه افکنده. سلطه گری و قدرت می تواند فرصت هاي زیادی برای تولید مثل فراهم کند. شواهد ژنتیکی نشان میدهد که حدود ۸ درصد جمعیت مردها در آسیا از نسل چنگیز خان و خانواده اش هستند.

 

کشف حقایقی درباره ریش گذاشتن مردان

شخصی به نام «نایجل باربر» تحقیقی درباره ي مد شدن محاسن صورت در انگلستان بین سال هاي ۱۸۴۲ تا ۱۹۷۱ انجام داد. او در نتیجه ي تحقیقش علت این پدیده را افزایش نسبت تعداد مردان به زنان توصیف کرد. او پی برد در زمان هایي که تعداد مردان مجرد از زنان مجرد بیشتر می شود، ریش و سبیل در بین جوانان مد می شود.

 

البته ریش تنها مشخصه اي نیست که قدرت را در ذهن دیگران تداعی می‌کند، بلکه صدا هم می تواند تاثیر مشابهی داشته باشد. مردم طبق معمول به رهبرانی رای می دهند که صدای بم تری دارند. در جریان رقابت ها هم مردانی که احساس برتری و قدرت بیشتری می کنند، صدایشان را بم می کنند. زیر و بمی صدا هم یکی از عوامل تمایز مرد و زن است.

چگونه یک ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش پسرانه

گروهی از محققان برای این که ریشه ي تکاملی ریش و صداهای بم را پیدا کنند آزمایشی انجام دادند تا ببینند که آیا کسانی که این ویژگی ها را داشتند، جذاب یا نیرومند بنظر می‌رسند یا خیر. آن ها از ۲۰ مرد و ۲۰ زن خواستند که به میزان جذابیت یا چیرگی و برتری ۶ مرد امتیاز دهند. از این ۶ مرد در چهار مرحله ودر طول رشد ریش شان فیلمبرداری شده بود. سپس محققان چهار نسخه ي متفاوت از این ویدیوها را تهیه کردند که در آن صدای این مردان رابا نرم افزار بم تر کرده بودند.

 

این محققان پی بردند مردانی که صدای عمیق تر و بم تری داشتند بیشترین امتیاز را برای جذابیت گرفتند. اما صداهایی که زیرتر بودند، چندان محبوبیت نداشتند. دراین میان، هر چه صدای مردان بم تر می شد، میزان تسلط و چیرگی آن ها بیشتر بنظر میرسید. ریش در میزان جذابیت یک مرد چندان تاثیر گذار نبود، چون نظرات هماهنگی درباره ي آن وجود نداشت. اما کسانی که می گذاشتند ریش صورت شان رشد کند، قدرتمندتر بنظر می رسیدند.

 

این کشمکش برای جذب یک جفت و رقابت با دیگران صرفا به ریش و صدا محدود نمی‌شود. مردان بطور میانگین فکر می کنند که باید بدن شان خیلی عضلانی باشد، در حالیکه زنان ازبدن عظیم الجثه خوش شان نمی آید. دراین میان، زنان هم فکر می کنند که باید خیلی لاغر باشند و زیاد آرایش کنند، در حالی‌که این ویژگی ها عموما مورد پسند مردان نیست.