پارس ناز پورتال

توصیه هایی برای پدر نمونه شدن

توصیه هایی برای پدر نمونه شدن

توصیه هایی برای پدر نمونه شدن 

توصیه هایی برای شما مردان داریم که می توانید با رعایت آن ها به یک پدر نمونه و بی نقص تبدیل شوید که فرزند خوبی را تحویل جامعه می دهد. روابط فرزندان با والدین چیزی نیست که یک شبه به وجود آید. در حقیقت این موضوعی است که سال‌های سال باید روی آن کار کنید تا در زمان لازم بتوانید از آن بهره ببرید

 

تا جایی‌که می‌توان گفت از همان ابتدای به دنیا آمدن فرزندتان باید روی این قضیه سرمایه‌گذاری کنید. روابط پدر و دختر از آن روابطی است که اگر درست شکل بگیرد، می‌تواند به تربیت سالم فرزند دخترتان کمک زیادی کند.پدران و دختران جفت‌های منحصر به‌فردی هستند. باید بگوییم که دختران حتی وقتی به سن بالا هم برسند

 

به شما سر می‌زنند و با شما انس دارند، بنابراین باید سعی کنید این پیوند ارزشمند را شکل داده و در سراسر دوران کودکی و خردسالی او حفظ کنید. ما در این مطلب به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید روابط خود با فرزندتان را شکل بدهید.

 

دلهره را از خود دور کنید
شاید شما ۹ماه تمام بچه را درون شکم‌تان حمل نکرده باشید، اما در ذهن‌تان چرا. چشم‌انداز پدر بودن ممکن است کمی برای‌تان دلهره آور باشد مخصوصا اگر فرزند دختر داشته باشید چون معمولا این ایده در پدرهای جوان شکل می‌گیرد که مسئولیت پرورش فرزند دختر دشوارتر است؛ اما واقعیت این است

 

که مراقبت و آموزش فرزند دختر و پسر به یک اندازه از شما انرژی می‌برد اما شاید کمی نیازهای‌شان متفاوت باشد. نیاز تمام دختربچه‌ها این است که رابطه عاشقانه‌ای با پدرشان داشته باشند. پس بهتر است از همان ابتدا روابط خود را با فرزندتان شکل بدهید و به بهبود این روابط کمک کنید.

 

از این فرمول‌ها کمک بگیرید
۱. به سادگی و بلافاصله بعد از شنیدن صدای گریه او به سمتش بروید و با او حرف زده یا برایش زیر لب چیزی بخوانید. وقتی او صدای شما را می‌‌شنود، آرامش خاصی پیدا می‌کند.

 

۲. شما هم باید هرازگاهی کارهای نگهداری فرزندتان را انجام دهید. وقتی برای عوض کردن پوشک فرزندتان به همسرتان کمک می‌کنید، سعی کنید با کودک‌تان حرف بزنید و درباره چیزهایی که آرزو دارید برایش آواز بخوانید، او هم فکر خواهد کرد که عوض کردن پوشک نوعی بازی است.

 

۳. نوزادتان را نزدیک به سینه‌تان نگه دارید و او را به آرامی و با یک ریتم مشخص تکان دهید. او این ریتم منحصر به‌فرد شما را حس می‌کند. این کار باعث محکم شدن ارتباطش با شما خواهد شد.

 

۴. هر وقت دیدید سر و صدایش در آمد، مکالمه‌ای را با او آغاز کنید. وقتی شما هم به آرامی چیزی را در پاسخ زمزمه کنید، در واقع دارید با هم حرف می‌زنید و ارتباط برقرار می‌کنید.

 

نشان دهید که حامی‌اش هستید
دختران یک تا ۱۰ساله عاشق پدران خود هستند. باید این قضیه را درک کنید که دخترتان عاشق این است که دور و بر او باشید، در‌واقع دوست دارد به نوعی توجه شما را جلب کند و به حرف‌های‌تان گوش دهد. او تشنه توجه شماست، پس آن را از او دریغ نکنید. در حقیقت دختربچه‌ها بیشتر به سمت پدر گرایش دارند و دوست دارند از آنها حمایت پدرانه شود.
توصیه هایی برای پدر نمونه شدن

زماني كه پدر و فرزند در كنار هم هستند بايد براي برقراري ارتباط مؤثر تلاش كنند

 

اگر دختر دارید بخوانید
۱. دختران در این سنین دوست دارند پدرشان از آنها تعریف و تمجید کند. وقتی از او تعریف می‌کنید، سعی کنید تعریف‌تان خیلی خاص، درست، دقیق و مثبت باشد. تعریف بیش از حد ممکن است چندان جالب نباشد، بنابراین به‌دنبال جزئیات باشید و طبعا دختران هم خوشحال خواهند شد.

 

۲. دخترها وقتی می‌فهمند که پدرشان رابطه خوب و عمیقی با آنها دارد، اعتماد به‌نفس پیدا می‌کنند. سعی کنید ببینید چیزهای مورد‌علاقه دخترتان چیست و درباره لذت‌هایش با او صحبت کنید. وقتی نسبت به کاری که انجام می‌دهد علاقه نشان دهید، متوجه می‌شود که برای شخصیت او ارزش قائل شده‌اید. این باعث می‌شود سطح اعتماد به نفس او ارتقا پیدا کند.

 

آداب پدر شدن!
۳. در کارها و تکالیف مدرسه‌اش سهیم شوید. مدرسه، مرکز زندگی دخترتان است. سعی کنید همان‌قدر در آن سهیم و دخیل باشید که او می‌خواهد. این یعنی هنگام انجام تکالیف کنارش بنشینید و یک جاهایی در انجام‌شان به او کمک کرده یا کوله‌اش را آماده کنید.

 

۴. با دوستانش دیدار کنید. دوستان او در مرکز زندگی‌اش قرار دارند. اگر فردی اجتماعی و خونگرم است، سعی کنید او را به مهمانی‌های بچه‌ها بفرستید، با دوستانش حرف بزنید و به عکس‌هایش نگاه کنید.

 

در دوران نوجوانی فرزندتان چگونه پدری کنید؟
او حالا برای خودش شخصیت نسبتا مستقلی دارد، اما نکته مهم در این سن، ساختن عزت نفس اوست. وقتی دختران نوجوان این مسئله را باور کنند که پدرشان آنها را باور دارد، اعتماد به‌نفس‌شان افزایش می‌یابد.

 

3 نکته برای ارتباط عمیق‌تر با  دختران نوجوان
۱. وقتی دختران نوجوان بفهمند که شما چیزی را دوست دارید که آنها از آن لذت می‌برند، اعتماد به‌نفس‌شان زیاد می‌شود. احتمال اشتباه در این سن برای فرزندتان بیشتر از همیشه هست. بهترین روش آن این است که به هنگام خطا نه از موضع بالا و به عنوان پدر بلکه به عنوان فردی که همیشه او را همراهی کرده مشکل را ریشه‌یابی کنید.

 

۲. دختران نوجوان به تایید شما نیاز دارند حتی اگر کارشان چندان مطلوب نباشد. هر آنچه می‌توانید برای تمجید و تعریف از او پیدا کنید مثلا از لباس ورزشی فوق‌‌العاده یا مقاله‌ای که در کلاس درس نوشته. فراموش نکنید که شما هنوز مرد شماره یک زندگی‌اش هستید.

 

۳. ببینید چه عقاید و نظراتی دارد. دختران نوجوان فلسفه‌های خاصی درباره زندگی دارند، خصوصا وقتی به اواخر دوران نوجوانی می‌رسند. علاقه و ارزش قائل شدن‌تان نسبت به افکار او بیش از آنچه فکر کنید حائز‌اهمیت است.

 

با دخترتان به جاهای مختلف بروید، فقط شما دو نفر. مهم نیست چقدر در خانه کار دارید، دخترتان نیاز دارد اوقاتی را تنها با شما سپری کند تا به شما یادآور شود (یادتان باشد) که او سهم اصلی دنیای شماست.  سعی کنید هرازگاهی او را به یک شام دونفره یا نوشیدن قهوه یا حتی رفتن به پارک دعوت کنید.