پارس ناز پورتال

توصیه های علمی برای موفقیت و پیشرفت در زندگی

توصیه های علمی برای موفقیت و پیشرفت در زندگی

توصیه های علمی برای موفقیت و پیشرفت در زندگی 

برای اینکه در زندگی خود موفق شوید ما به شما پیشنهادهایی داریم تا بتوانید با اطاعت از انها به موفقیت بزرگ دست پیدا کنید. 

 

۱. برای هر کاری ضرب العجل تعیین کنید

یکی از تاکتیک‌هاي دیدنی برای سازماندهی کارها، تعیین محدوده‌ي زمانی هست. با این روش، شما مجبور خواهید شد دست از انجام کارهای بی‌اهمیت بردارید و به کارهای مهم‌تان بپردازید. در نتیجه زمان بیشتری خواهید داشت و روز کاری بهتری را خواهید گذراند، حتی با وجود تمام کارها و مسئولیت‌هایي که دارید. بنا بر مطالعه‌اي که در سال 2002 صورت گرفت، تعیین ضرب العجل می تواند خود انگیزی را افزایش داده و نهایتا به افراد کمک کند تا با سرعتی دو برابر در کارها ترقی کنند.

 

به قول‌ي محققان، ضرب العجل‌هایي که خودتان برای خود تعیین می کنید، موثرتر از ضرب العجل‌هایي میباشند که از بیرون به شما تحمیل میشوند. اتفاقی که می‌افتد این هست که وقتی ما فکر میکنیم زمان بی‌اتمام برای انجام امور داریم، شروع میکنیم به پرداختن به فعالیت‌هاي غیرضروری و کم اهمیت. در نتیجه کار اصلی‌مان به تاخیر می‌افتد.

 

اما وقتی برای انجام کارها ضرب العجل تعیین می کنیم، خواهیم توانست بیشترین دقت و تمرکز خود را معطوف به انجام رساندن آن کار کرده و پیروز‌تر و به موقع‌تر انجامش دهیم.

 

۲. بابت موفقیت به خودتان حقوق بدهید

فرقی نمی کند چند سال دارید؛ شما بعنوان یک انسان، همۀ وقت} به کمی تشویق و حقوق نیاز دارید تا با انگیزه بمانید. بعد از تعیین ضرب العجل برای کارهای‌تان، باید به فکر حقوق دادن به خودتان باشید. اینکار باعث افزایش سطح دوپامین در مغز میشود. طبق مطالعه‌اي اخیر،

 

کسانی که فعال‌تر و مشتاق‌تر میباشند، سطح دوپامین بیشتری نسبت به آنهایی دارند که همۀ وقت} تنبل و خسته و بیحال میباشند. با حقوق دادن به خودتان، پایدارتر باقیمانده و برای تلاش در مسیر هدف‌تان، مشتاق‌تر خواهید بود. ضمنا این احساس به شما دست میدهد که عمیقا از خود راضی هستید.

 

۳. موفقیت‌هاي کوچک را هم جشن بگیرید

به قول‌ي فرانک گروبر: مثل یک سفر هست؛ یک سفر دشوار، و تنها چیزی که این سفر را تداوم پذیر و قابل بردباری می کند این هست که پیروزی‌هاي کوچک‌تان را هم پاس بدارید.

 

یکی از قوانین پیروزی و موفقیت این هست که خودتان را دوست داشته باشید. در راه پیروز شدن، شما نیاز دارید تا برای خود هدف‌هاي بزرگ تعیین کنید. بدبختانه این هدف‌هاي بزرگ نیازمند زمان بیشتری میباشند و انتظار کشیدن برای به وقوع پیوستن‌شان می تواند نهایتا شما را بی‌انگیزه کند.

 

بنابراین به جای تمرکز روی هدف‌هاي بزرگی که دارید، نگاه‌تان را معطوف دست آوردهای کوچکی کنید که در انتهای روز یا هفته به آنها می رسید. همین پیروزی‌هاي ریز و جزئی، باعث حفظ انگیزه‌ي شما خواهند شد.

 

۴. گذشته از رفتن به محل کار، اخبار بد را بازبینی نکنید

مطالعه‌اي در دانشگاه پنسیلوانیا پیشنهاد کرده هست که نباید در شروع روز، خبرهای بد و ناخوشایند را بخوانید یا بشنوید. با بازبینی خبرهای بد حتی تنها به مدت 3 دقیقه، احتمال اینکه روزی بد و بدون شادی را شروع بگذرانید خیلی اکثر خواهد شد. یادتان باشد که شادی با کارآمدی رابطه دارد. بنابراین در معرض خبرهای منفی قرار گرفتن گذشته از 10 صبح می تواند زمنیه‌ي ذهنی نامساعدی برای‌تان ایجاد کند که بازرسی امور را از دست‌تان خارج کند.

 

در نهایت، میزان کارآمدی‌تان پایین آمده و توانایی‌تان برای سازماندهی کارها نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. به جای دقت به خبرهای منفی و غمگین کننده، می توانید خبرهای خوبی را بازبینی کنید که ذهن‌تان را شاداب کند. از خبرهای افسرده کننده و دلخراش دوری کنید و سرتان را بالا بگیرید تا به جهان نشان دهید واقعا چه کسی هستید.

 

۵. مدیتیشن کنید

داشتن مشغله‌هاي چندان و تحت استرس کاری بودن، لخته‌هاي ریزی در مغز بوجود می‌‌آورد که روی اعصاب و گردش خون اثر میگذارد و منجر به سر دردهای شدید و بیحالی می شود. برای حفظ عملکرد مناسب مغز، میتوانید مدیتیشن را تمرین کنید. مدیتیشن باعث جوانسازی بدن از سر تا پا میشود، جلوی از دست دادن قدرت ادراک را می گیرد، فشار خون را بازرسی میکند و شدت درد را تا 40 درصد می‌کاهد. با انجام درست مدیتیشن، تغییرات مثبتی در درون ذهن و بدن تان احساس خواهید کرد.

 

تمرین‌هایي چون تنفس اکسیژن خالص و زیر نور خورشید بودن میتواند بدنتان را شارژ دوباره کرده و به شما انرژی شورانگیزی بدهد. به قول‌ي محققان، حتی حرکت ساده‌اي چون باز کردن پنجره میتواند حال‌تان را بهتر کند. بنابراین برای عملکرد بهتر، نیاز دارید خودتان را شارژ کنید، مدیتیشن کنید و به طبیعت نزدیک‌تر شوید.

 

حرفه‌اي رفتار کنید

اگر فکر می کنید برای زندگی حرفه‌اي‌تان به اندازه‌ي کافی تلاش میکنید اما درآمدتان هم چنان اندک هست، پس باید اشتباه‌تان را پیدا کنید. با تمرکز کردن روی این موضوع، خواهید فهمید دشوار حقیقی در نگرش شما نسبت به کارتان هست.احتمالاً حرفه‌اي عمل نمی کنید و اکثر شبیه یک آماتور هستید. نگرش شما مانع بیرون آمدن‌تان

 

از محدوده‌ي امن و آرام‌تان می‌‌شود، هر پیشنهاد‌اي را به چشم انتقاد و نکوهش می بینید و هرگز کوشش نمی کنید پا را فراتر گذاشته و مهارت‌ها و توانمندی‌هاي اخیر را یاد بگیرید. یکی از شروط موفقت، حرفه‌اي عمل کردن هست. حرفه‌اي بودن یعنی بیشترین فداکاری‌ها را کردن و هر مانع ِ سر راه را کنار زدن.

 

شما نیاز دارید تا با بحران‌هاي‌تان مثل یک حرفه‌اي روبرو شوید، درست همان طور که یک حرفه‌اي از اشتباهات خود درس می گیرد و هرگز کنار نمی کشد و تسلیم نمی شود.

 

نتیجه

دنیای امروز همۀ چیز به سمت صحنه‌هاي بینهایت رقابتی پیش می رود، یعنی جاییکه هر شخصی کوشش دارد به جایگاه برتر دست پیدا کند. در چنین شرایطی، اگر میخواهید پیروز باشید، مجبورید مثل یک حرفه‌اي کار کنید. به دنبال فرصت‌هاي اخیر بگردید، از تجربیات‌تان درس بگیرید و تکنولوژی‌هاي اخیر را آزمون کنید. با گسترش‌ها و ترقی‌هایي که همۀ وقت} در حال روی دادن میباشند همراه و موافق باشید تا به سمت برترین بودن پیش بروید.